Jdi na obsah Jdi na menu
 


Citroen C5 kombi 2.2 HDI

Obrazek

Tak musím říci, že koupě Citroenu C5 kombi 2.2 HDI se mi také povedla. Když jsme se rozhodli pro větší rodinný vůz, protože naše tehdy stávající Citroen Xsara 2.0 HDI Break už začínala být tak trošku "malá", padla volba na trojlístek Sharan, Alhambra, Galaxy. Vozíme děti, psi, a když už, tak už pořádnej stěhovák. Po půlročním shánení po internetu a objíždění bazarů jsem ale došel k závěru, že MPV v mé cenové relaci by byla spíš kasička než auto k užitku. Opravdu tyto MPV z roku 2001-2002 už začínali rezavět, a vždy jsem tak odjížděl k domovu s myšlenkou, že si raději nechám svoji Xsaru. Nezbylo nic jiného, než se poohlédnout po velkém kombíku. Volba byla celkem jednoduchá, Passat je drahý, Mondeo v dieslu nebrat a C5???? Proč ne, s Xsarou velká spokojenost, tchán má sice sedana, ale také si ho nemůže vynachválit, a po přečtení několika stran v časopisu autoojetiny, kde jsem se mimo jiné dozvěděl, že pokud chcete na českých silnicích šikanovat TDíčkové Octavie, je 2.2 HDI ideání volba, nebylo co řešit. Takže když C5 tak kombi a když kombi, tak 2.2 HDI!!! Začal jsem tedy projíždět web a zjistil, že dovoz C5 se v podstatě nevyplatí, protože vyjde na stejné peníze jako u nás. Až se náhle jednoho dne na mobile.de objevila C5 kombi 2.2 HDI rok 04 se 111tis kilometry servisní knížkou parkovacími senzory a jinými vymoženostmi ale teké s vadným vstřikem paliva. Po pár emailech jsme vyrazili do německého Beyereuthu. Přijeli jsme na bazar, auto zkusili nastartovat. Motor chytil hned, sice na třiválce, takže z podkapoty div nevyskočil, ale běžel. Bourané to nikdy nebylo, klima fungovala, okna taky, senzory taky, hydraulika taky, tak jsme ukecali bazarníka na 3300,- EU s tím, že si pro ní v úterý přijedem. Švagr si půjčil od známého Sharana s plaťákem a 1.1.09 jsme pro ní vyrazili. I přesto, že Sharan už je tak trochu dědeček s 360 tis. kilometry, cesta ubýhala rychle a trasa Plzeň - Bayereuth - Plzeň s C5 na plaťáku za 5 hodin není špatné skóre. Druhý den šel hned vstřik ven - ( nutno říci, že než jsem přišel z práce, tak muj švagřík Jiřík měl vstřik venku, prý hodina práce a nenechal mi ani si zašroubovat :))))) ) Objednal jsem vstřik přímo v BOSCHi, namontovali a provedli zkušební start. Motor naskočil hned, ale zase jen na tři. To už mne polévalo horko, co s tím vše ještě nebude. Naštěstí se asi po minutě chytil, a motor už konečně přestal vyskakovat s podkapoty. Je sice pravda, že z vejfuku šel bílej dejm, ale to se po testovací jízdě srovnalo ( na borském přivděči na dálnici nebylo pár minut vidět, ale to se nenechá nic dělat - závada odstraněna ).Suma sumárum, 1.září jsme auto přivezli, 8.září už bylo opravené, na značkách a za minimální náklady. S C5 máme teď najeto cca 2000km a musím říci spokojenost, auto veliké, pohodlné, spotřeba 7 - 7,5l, nedám na něj dopustit.

***

tak za posledních 1000km mám spotřebu 6.6 l/100km a na to, že jezdíme ve 3 + dva psi a tašky - fakt spokojenost ( kombinace okrsky a město )

***

po dvou letech provozu musím konstatovat stále spokojenost. Jediné s čím jsem měl problém by starter, který autoelektrikář opravil ještě týž den. Zatím měním jen olej a kontroluji provozní kapaliny. Na tachometru bude za nedlouho 140tis km. Dlouhodobá spotřeba za posledních 5500km je 7,2l/100km. Nutno říci, že buď jezdím sám do práce nebo s celou rodinou ( 2 děti + 3 psi ) výlety včetně dálnic. Je v tom i dovolená, kdy jsme jeli pod stany, takže plná rakev + kola a našlapaný vozejk věcí pro malé děti a žrádlo pro psi na 14dní. Na spotřebu již nejezdím :) Když chci šetřit, řídí manželka, ta se dostane pod 7 normálně :)

***

těsně před 140tis se objevila závada - nevrací se ruční brzda, lamovody vzali za své, takže komplet výměna včetně trubek - náklady cca 1500,-Kč

***

140tis km navštíven servis. Rozvody sice ještě najeto nemájí, ale stáří řeneme už ano. Takže dělány rozvody, diagnostika a pro jistotu repase brzdiče na kole u řidiče kůli 100% jistotě vracející se ruční brzdy.

***

145tis km C5 začíná trochu zlobit. Začla házet chyby motoru a přehřátí vody po pár minutách jízdy - vadné čidlo teploty vody. A začla se pálit 40A pojistka na čerpadle hydrauliky - připečen motor na hydraoulickém čerpadle - vyměněno.

 

Náhledy fotografií ze složky Citroen C5 kombi 2.2 HDI