Jdi na obsah Jdi na menu
 


Rover MINI 25

Po víc jak pěti letech plkání, hledání a surfování po netu se konečně naplnil můj sen a dnes 25.2.2012 jsem si domů přivezl MINI. Je to MINI 25 tedy rok 1984 před celkovou opravou a renovací. Chudák se ani nehnul minimálně od roku 2005, takže v motoru jsou už asi pavučiny. Za 500Eu včetně papírů jsem ho tam nemohl nechat! Jak jsem se dočetl, tak MINI 25 bylo vyrobeno pouze 5000ks a z toho šlo pouze 1500ks do Evropy  - více zde http://www.mini25.com. Přikládám  foto z dnešní 300 kilometrové cesty cesty. Již na dálnici se po nás kolem jedoucí otáčeli co to máme za bobka na přívěsu.


img_0010.jpg

Hned druhý den jsem se pustil do elektiky, protože po připojení baterie se neprobudila ani jedna kontrolka, prostě nic - mrtvo. Prošel jsem všechy spoje, všechny kontakty co jsem kde našel, ale pořád nic. Až mi napadlo podívat se do spínačky .. ano byla trochu prorezlá, takže MINI se už pomalu probouzí k životu. Světla svítí, klaknon troubí, stěrače stírají, kontrolky fungují a po pročištění palivové soustavy i motor běží!!!! Pokoušel jsem s MINI i rozjet, jen z garáže ven, ale zůstal jsem po metru stát mezi vraty. Něco je špatně, motor musí ven.

dsci0183.jpg

Tak motor venku, sundal jsem diferák, na který jsem to šacoval, ale ten je v pořádku. Kouknu dírou po diferáku do převedovky a je mi vše jasné. Hlavní ložisko převodovky je na kaši. Takže převody ven a rozborka sborka. Po kontrole ozubení, synchronů a vůbec vnitřku převodovky se rozhodujeme ke kompletní renovaci. Z původní převodovky zůstal vlastně jen obal a diferák. Díky panu Martinu Voráčovi ( www.oldgarage.wz.cz )  mám zase převodovku zpět a fuknkční!! Díky.

img_0221.jpg

Když už byl motor venku, tak přeci nedám "novou" převodovku na tu špínu motor. Očistím a přetěsním motor. Jenže když už to člověk jednou dělá, tak pořádně! Rozebrali jsme motor, blok vydrbali, nalakovali (odstín originál Rover hořčičná žlutá), srovnali + přeleštili všechny dosedací plochy a dali nové mrazovky. Vše co šlo do "nového" bloku, muselo být nové nebo repasované, prostě v pořádku. Klika, ojnice, písty a kroužky jsou původní. Hlava motoru také dostala péči, takže srovnaná hlava +  přefrezovaná a přebroušená sedla ventilů, nová gufera na vodítka ventilů. Nyní mi jen mrzí, že jsme nedali tvrdá sedla ventilů kůli bezolovnatému benzínu. Obal spojky vyčistit (nikovil vyleštit), vodní pumpu a chladič vyčistit zvenku i zevnitř. Alternátor a startér zrepasovat. Výsledek zde.

img_0591.jpg

 

img_0803.jpg

V čase čekání na některá těsnění a různé jiné díly z Anglie do motoru jsem se rozhodl zprepasovat přední podrám, do které je motor uložen. Opět proběhlo komplet rozebrání na "prvoky", očista + repase případně výměna a zpětná montáž. Ostatně foto řekne více.

img_0439.jpg

img_0438.jpg

po repasi

img_0631.jpg

img_0633.jpg

img_0634.jpg

Jak je vidět z fotek, tak do zrepasovaného rámu jsou již namontovány zperasovaná ramena, poloosy, brzdiče, kulové čepy a nové tlumiče a brzdové trubičky. Vše co se montolavo zpět bylo rozebráno a kontrolováno. Potěšilo mi, že jehlová ložiska v ramenou jako i čepy na trumpetách byly i po tolika letech v pořádku - pravidelné mazání dělá svoje :) 

Jedině co při oživování elektriky nefungovalo byl ventilátor topení. Jak jsem zjistil po rozebrání, tak ani nebylo divu. Motůrek cely zarezlý, uhlíky se ani nepohnuly, nakonec i výněník byl plný bordelu a tudíš nefunkční. Po repasi vše jak nové :)

img_0462.jpg

img_0464.jpg

img_0483.jpg

img_0533.jpg

img_0555.jpg

Již to funí tak jak má, tak bude v MINI i teplíčko

Po delší prodlěvě se zase něco děje. Na ředě je  vyvaření kastle a repase zadního podrámu. Kastle je už celá odstrojená a rezu na ní víc než dost. Jen pro shrnutí. Díry v podlaze, spodek dveří prorezlí, podběhy jsou také skrz  ... co všchno se ještě objeví až se do toho řízně je ve hvězdách.

010.jpg

009.jpg

005.jpg

Pokračování ještě bude :)