Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hasičská technika

15. 4. 2010

Vozidla a technika v průběhu let

 

R. A. Smekal - 1900

první stříkačka v obci

Tato stříkačka byla zakoupena v roce založení sboru. Měla čtyři kola a pohon lidskou silou. V naší vesnici ji v případě požáru tahali koně místních sedláků. Do svého rozebrání sloužila na mnoha požárech, ale oproti stále se zlepšující konkurenci začala zaostávat. A proto když měl sbor motorovou stříkačku byla zrušena ruční, z níž si ponechal p. Tlamicha podvozek, zbytek dán do šrotu.


 

PS 8

První motorová stříkačka

Když byla konána v lednu roku 1955 výroční schůze v Lensedlích, byla přítomna p. Hortíková, která přislíbila sboru (9 členům) novou výzbroj a výstroj. Zde také slíbena motorová stříkačka, za podmínky, že se zúčastní v tomtéž roce celostátní soutěže o nejlepší požární družstvo. Požárníci pilně cvičili a jako nemotorové družstvo se v okrskové a okresní soutěži umístili na 1. místě. V krajské skončili na čtvrté příčce a tudíž se na celostátní soutěž do Brna nedostali, ale stříkačku dostali stejně. Velitel Jaroslav Tlamicha a Oldřich Havlíček ji předposledního dne r. 1955 za velkého deště přivezli. Provázel je náčelník O.J.P.O. s. Samec s náčelníkem okres. prevent. ochrany s. Kuprem. Dovezení bylo řádně oslaveno v hostinci u Kulhánků. 27. 7. 1964 byla použita při lokalizaci lesního požáru na Hlásce, kde byla plynně několik hodin v činnosti.

Za dobu své existence absolvovala řadu soutěží a je stále využívána naším sborem.

 

 

????

dne 31. 3. 56 převzato auto k osobní přepravě, ale moc dlouho nesloužilo.

 

 

Krupp Protze

 

Nejspíše šlo o druhé vozidlo v držení našeho sboru, bylo nám předáno sborem Kolovraty v roce 1957. Tento automobil si z vojenské verze přestavěl tamní sbor pro své potřeby na požární.

 

 

Tatra 805 „kačena“

První takový automobil získal sbor z masného průmyslu v Čáslavi, kde ji vyřazovali, s největší pravděpodobností byla určena už od počátku k civilní přepravě, nebo u vojska sloužila krátce, jelikož neměla výbavu vojenského vozu. Náš sbor ji hojně využíval.

Druhý automobil se dostal do naší vesnice z Hrusic, nejspíše proto, že tu nebylo žádné pojízdné vozidlo

 

Tento automobil prošel rekonstrukcí a dostal nový lak. Byl poopraven motor, rozebrána kabina, nějaké věci na šasi, opravena korba. Na lakování bylo mnoho návrhů, zvláště na šíři a umístění bílých pruhů, přihlédnuto bylo samozřejmě i k normám. Nakonec se členové sboru dohodli na návrhu, který je vidět na fotce. Je sice netradiční, ale zároveň jedinečný.

Složena dohromady a zpojízdněna byla na podzim roku 2006 a ještě téhož roku se zúčastnila několika akcí. V druhém roce byla nově vytvořena konstrukce na střeše nesoucí majáky a také společností dlouhodobě nás podporující koupena plachta s neutrálním nápisem HASIČI LENSEDLY, kterou jsme instalovali těsně před odjezdem na náš první Pyrocar v Přibyslavi.

 

 

PS 12

Sloužila jako nástupce PS8. V současné době stále využívána naším sborem převážně na hasičské soutěže.

 

 

Škoda 706 RTHP CAS 25

r.v. 1970

První cisternový automobil byl Lensedelským sborem zakoupen v roce 2006 od SDH Ořechov (u Brna). Během skoro čtyřleté služby byl několikrát rozebírán motor, jednou kvůli přidření, podruhé bylo příčinou vadné těsnění hlavy,

Druhý automobil byl zakoupen od Hasičského sboru v Opočně. Součástí bylo i vybavení s hadicemi. Tento automobil slouží v naší jednotce dodnes.

 

Motorová pila Oleo - mac

Pila byla koupena nová začátkem března 2008 u firmy Mountfield, která poskytla výhodnou nabídku. Tento nástroj zaplnil velikou mezeru ve výbavě sboru, protože značná část zásahů se skládá z odstraňování spadlých stromů nebo akcí tomu podobných.

 

další technika

Plovoucí čerpadlo, Vysavač kouře, Elektrocentrála, Dýchací přístroje apod

 

 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář