Motorový vůz řady M152.0 (810)
Motorové vozy řady M152.0, tedy současné řady 810 začali být vyvíjeny po zadání Federálního ministerstva dopravy v roce 1970. Pro odzkoušení jednotlivých kompenentů nových vozů byly dva vozy řady M131.169 a M131.1408 v roce 1971 v ŽOS Šumperk osazeny motorem Liaz ML 634 a převodovkou Praga 2 M 70 a přeznačeny na řadu M131.3. Prošly náročnými trakčními zkouškami na Železničním zkušebním okruhu v Cerhenicích a na trati Pečky - Bečváry a byly předány do Suchdola nad Odrou, kde na sklonově náročných tratích pohonný agregát těchto modernizovaných vozů, v porovnání s původními vozy M131.1, vykázal dobré trakční vlasnosti, nižší hlučnost i snadnou ovladatelnost. V roce 1973 byly na základě zkušeností z provou řady M131.3 vyrobeny dva prototypy motorových vozů modernější koncepce, označené řadou M151.0. Po úspěšných protoypových zkouškách započala v roce 1975 výroba sériových vozů M152.0. Prototypy se od sériovýh vozů mírně lišili, mj:
- bočními okny s možností vyklápění o 180° nebo zablokování v úhlu 30°
- prodlouženou dolní partií nástupních dvěří
- odděleným stanovištěm strojvedoucího od nástupního prostoru pouhou zástěnou
- podélnými nadokenními policemi na zavazadla
- jedním čelním reflektorem
- absencí čelních pluhů
Do Poličky byly motorové vozy M152.0056 - 062 dodány v průběhu dubna 1976. Jejich příchod znamenal nejen konec provozu motorových vozů M131.1, ale i klasických souprav s motorovou lokomotivou. Poličské motorové vozy vykonaly technicko-bezpečnostní zkoušku dne 10.4.1976 a poté byly nasazeny do pravidelného provozu na místní dráze.
V roce 1988 vstoupilo u ČSD v platnost nové označení lokomotiv. Motorovým vozům připadla v novém číselném schématu řada 810. Inventární čísla zůstala zachována a nově se zavedla kontrolní číslice uváděná za pomlčkou.
V roce 1993 odchází z Poličky první motorový vůz a to 810.057 do Břeclavi, kde dodnes jezdí na lokálkách z Vranovicemi do Pohořelic a mezi Šakvic do Hustopečí. Namísto něj přichází z Břeclavi 810.224.
V červnu 1995 se stala vážná nehoda u Krouny, při níž byl zcela zničen motorový vůz 810.061.
Stav motorových vozů v Poličce k 1.2.1997: 810.056, 058, 059, 060, 062, 172 a 224.
Stav motorových vozů v Poličce k 1.1.2004: 810.056, 058, 059, 060 a 062
V současné době je již strojová stanice v Poličce uzavřena a osobní vlaky jsou obsazovány motorovými vozy z Pardubic a České Třebové. Mezi Svitavami a Poličkou je zaveden samoobslužný systém a proto zde byly nasazeny vozy pro tento systém vybavené. Byly to vozy 810.092, 224, 351 a 809.596. V letošním roce však byly pro tento systém vybavený bývalé poličské 810.056, 059 a 060 a tak se zde od ledna 2008 objevují vozy tyto.