Takze v prvni řadě začneme s nastavením zrcátek loool , ted uz vazne .Ja mam s ladenim zkusenosti u slabsich kubatur .
50 ccm 2T (převrtat max do 75ccm)
U nich udelate hodne moc na zavody doporucuji lepsi kliku a snizit hlavu . Potom se pustit do lesteni spalovacich a nasavacich ploch . VYlesteni hlavy umozni lepsi promichani smesi a tim take rychlejší výbuch . Lepsi je dat magneto zapalovani teda tam kde neni jako treba jawa 21,23 atd....Dopredu se dava vetsinou 17 zub kolecko podle trati. Retez spešl neni až tak potřeba jenom chce častější ůdržbu a popřípadě i výměnu. Tlumiče centrál u takovejhle motorek potřebuje vyztuhy zadních vidlic ,proto doporučuju podle tvrdosti jaka vam vyhovuje dat normal na každy rameno kyvky jednu jak je to v seriovce.
125 ccm 4T
Tak tohle je otázka? Ladit 4-takty de to je jasný ale jak to neví každej. Mam známýho kterej závodí na motu a ten to umí dá se tam prej udělat víc věcí než na 2-taktech. To taky není pravda, protože to si nemuže udělat kde kdo. Tak něco o tom ladění nbo spíš zvýšení výkonu motoru . Za 1. můžeme si koupit laděný svody a výfuck (koncovku) ta koncovka vám až zas tak výkonu nepřidá, ale u těch svodů můžeme s těma 2-3 koněma navíc spíš 2 koně ale u leo vince to možna ty 3 budou . Dále se dá vyměnit původní vzducháč (vzduchovej filtr) za nějakej sportovní, kterej snáž propouští vzduch dovnitř do karburátoru a následně do spalovacích prostor. Tyto upravy ale nejsou zdaleka zadarmo laděné svody za nové i s koncovkou se určitě pod 9 000 nedostanete a za vzduchovej filtr dáte 1300Kč. (Kdo má cbr 125 tk se koukněte na docela povedené fórum : www.cbr125uvadi.forum.cz ). Snížení hlavy u těchto objemů samozřejmě také de, ale potom musíte počítat že vám ten motor nevydrží zdaleka tolik a spotřeba se také zvýší. Takže jestli máte nějakou 125 tku a ještě k tomu 4-takt nechte si ten tuning na 600 ccm kde vám to přidá daleko víc a ten motor to zvládne. Ale jestli chcete u svého 4-taktového moto-miláčka lepší zvuk tk stačí malinko poladit koncovku a máte to kvůli tomuhle mi napište na maila.