Stařík se pohodlně usadil a začal:
"Máme zde něklik druhů základních povolání, které se vždy na šesté úrovni dělí (viz vždy poslední věta) a to jsou: Válečník, Hraničář, Alchymista, Kouzelník a Zloděj
Prvotní lastnosti:
Válečník - síla, odolnost
Hraničář - síla, inteligence
Alchymista - obratnost, odolnost
Kouzelník - inteligence, charisma
Zloděj - obratnost, charisma
Zloděj
Zloděj je mrštný a umí se vloudit do přízně jiných lidí. V boji zpravidla nestojí v první řadě -není to ani jeho poslání- ale dokáže i tvrdě zasáhnout. Zloději jsou odborníky na nebezpečné situace,které vyžadují vtip a obratnost místo hrubé síli. Zloději studují své řemeslo v obávaném zlodějském cechu a prostí lidé si vyprávějí bájné zkazky o jejich umění. O zlodějích,kteří sami pronikli do přísně střežených pevností nebo zakletých hrobek a ukradli královské poklady,o zlodějích,kteří unikli z okovů v podzemním žaláři,který hlídali ti nejlepší z královské gardy.
Zloději z pochopitelných důvodů jen neradi odhalují svou profesi. Dokáží být velice zábavní společníci a snadno si získají přízeň jiných lidí. Získaných informací využijí ke svému prospěchu-nebo k prospěchu družiny.
Díky svým pozoruhodných shopnostem,které nemá žádné povolání,je zloděj žádaným členem v každé družině. Postavám,se kterými půjde,ušetří mnoho životů.Od 6. úrovně se dělí na Lupiče a Sicca.
Alchymista
Alchymista je šikovný a leccos vydrží. Zabývá se výrobou lektvarů a různých kouzelných předmětů. V boji většinou nepomáhá přímo,ale prostřednictvím svého umění. Alchymisté se liší od kouzelníků svým přístupem k magii. Zatím co kouzelnící rozvíjejí svou inteligenci a z ní získávají magenergii,alchymisté ji destilují z různých předmětů(netopýří křídla,žluče toulavých psů) a záleží jen na jejich obratnosti,zda a kolik magenergie s jim podaří z nich vytěžit. Díky tomu jsou alchymisté bližší "obyčejným" lidem než kouzelníci a nevzbuzují u nich strach. Přesto mají svým způsobem mnohem důvěrnější vztah k magenergii nez jiná povolání nadaná schopností kouzlit.
Alchymistovy kouzelné předměty mohou být užitečné v mnoha různých situací. Jejich účinky se často liší od účinků kouzelníkových kouzel a žadná družina neprodělá,když bude mít ve svém středu alchymistu.Od 6. úrovně se dělí na Theurga a Pyrofora.
Kouzelník
Kouzelník je chytrý a umí ovlivňovat druhé. Není příliš silný v boji,ale vyhrazuje si to svými zvláštnimi schopnostmi,zejména studiem kouzel. Kouzelníci byli terčem nejrůznějších dohadů a nikdo vlastně neví,co všechno mužou dokázat. Lidé se k nim chovaají uctivě,ale podezřívavě a se strachem. Kouzelníci sami dávají přednost samotě,ve které studují svá kouzla,a stýkají se jen se svým učitelem.
Kouzla jsou přirozenou součástí světa DrD. Jsou předměty,které jsou bezcenné pro někoho,kdo se v kouzlech nevizná,a které se mohou stát strašnou zbraní v rukách mága. Řadu situací je mnohem lechčí vyřešit pomocí kouzla než "obvyklím" způsobem. Ale pozor! Nejde to vždy a zvlášte zpočátku jsou kouzla spíše vzácné.
Pro své mimořádné schopnosti je kouzelník vyhledávaným členem každé družiny. Je pravda.že většinu času-alespoň zpočátku-zůstávají tyto schopnosti nevyužity,ale v okamžik,kdy je použijete,může znamenat rozhodující zvrat v celém dobrodruzství.Od 6. úrovně se dělí na Mága a Čaroděje.
Válečník
Válečník je silný a houževnatý. Vládne mnoha druhy zbraní a umí se v jejich pouzivaní zdokonalit. V boji má větší šanci,že zasáhne. A vzhledem k tomu,že bitvy v Dračím doupěti jsou tak běžné jako v našem světě jízda autobusem,je pro každou družinu nezbytné,aby ve svém středu měla jednoho nebo více válečníků. Postavy jiných povolání sice umí taky bojovat,ale mohou být svázáni rozličnými omezeními. Válečníci jsou jediní,kteří boj skutečně studují a mají v něm některé výhody,které jiné povolání nemá.
Válečníci jsou nepostradatelními všude tam,kde je zapotřebí hrubá síla. A takových situací není v Dračím doupěti málo:někdy je třeba vyrazit vzpříčené dveře nebo odvalit z cesty velký kámen.
Žádná družina se nemůže dovolit jít do jeskyně bez válečníka. V družině je místo válečníka vpředu a na krajích-tam,kde je možno očekávat útok. Od 6. úrovně se dělí na Bojovníka a Šermíře.
Hraničář
Hraničář je silný a moudrý. Zná přírodu a tvory,kteři ji obývají, a umí svých znalostí
využívat. V boji má určitá omezení, ale stále může být platným bojovníkem po boku
válečníka. Kromě toho je vhodný jako silná zadní střáž v družinách,které nemají dost
válečníků(a těch bude dost).Hraničáři z pravidla žijí v hlubokých hvozdech,kde samy,
jen se svými psy,střeží stezky a pomáhají těm,co pomoc potřebují. Proto jsou takřka
všude vítanými hosty. Dlouholetým stykem s přírodou a přírodní magií se u nich vyvíjejí
i jisté nadpřirozené shopnosti,které jim pomáhají při jejich nebezpečném a osamělém
životě- alespoň tak se to mezi lidmi povídá.
Hraničáři se dají přemluvit,aby se připojili k družině. Jsou vinikajícími lovci a
stopaři,proto jsou neocenitelnými ve volné přírodě. Ale jejich mimořádné schopnosti
jsou užitečné i jinde,například v podzemí. V boji i mimo něj je hraničář hodnotným
členem družiny. Od 6. úrovně se dělí na Druida a Chodce."