first person akci F.E.A.R. Samozřejmě dnes tu nebude řeč o této dva roky staré hře ani o rok starém datadisku Extraction Point, nýbrž o novém a navazujícím pokračování na předchozí díly, FEAR Perseus Mandate. Zvláštností této série je fakt, že již od původního dílu vychází pokračování vždy každým rokem v říjnu…
Úvod
A právě proto se všichni příznivci této série těšili celý rok právě jen na tento měsíc a netrpělivě čekali, co nového nám samospustitelný datadisk přinese. Konečně je to tu a chlapci z TimeGate Studios nám připravili další akční a brutální pokračování, jenž všechny kvalitní vlastnosti původní hry opět obsahuje.
Nyní možná někoho potěším, možná spíše někoho odradím. Příběh a samotný děj se nyní přesouvá zpět ke svým kořenům, tedy k příběhu a ději v základní hře, přesně do míst Armachanu, kde máte za úkol, spolu se svými kolegy zjistit, co se v těchto místech děje a případně problém vyřešit. Všechno je zpočátku dle plánu, naneštěstí jen do té doby, kdy se Vám zasype úniková cesta a Vy jste nuceni jít sám, bez svých kolegů, jenž však zanedlouho čeká smrt. Opět se tedy vydává skrz nepříteli naprosto sám a opět si na nás autoři připravili hororovou atmosféru. Jenže. Po chvíli jsem si připadal jako v původní hře a navíc vše v již ohraném prostředí. Příznivce temné atmosféry každopádně zamrzí menší množství lekavých chvílí a celkově hra ztratila trošku na své atmosféře. Naštěstí ve chvíli, kdy budete mít pocit, že hra je o ničem a budete ji chtít vypnout, přijde změna prostředí a hru náramně oživí nejen ze strany designu, ale také lepší atmosféry. Přesně takové, na kterou jsme byli dříve zvyklí. Od této chvíle hra dostává náboj a napětí, bitvy s nepřáteli jsou akčnější a zároveň krvavější, a opravdu stojí si na tuto část hry počkat.
Souboje jsou bez nějakých významných změn. Kromě klasických vojáků a jednotek se nyní objevuje nová jednotka Nightcrawler, jenž se vyznačuje velikou odolností, přesným mířením, lepší koordinací a lepšími zbraněmi. Vojáci této jednotky Vám dají opravdu hodně zabrat, zvláště ve větším množství. V takovýchto situacích se bez zpomalení času neobejdete. Souboje jsou tedy velmi stereotypní, ale i přesto stále velmi zábavné. Naštěstí je tu i nějaké zpestření ve formě útěku bez zbraní s nepřáteli v zádech do té doby, než po cestě nějakou zbraň nenajdete. Každopádně v ohledu soubojů se má FEAR čím pyšnit, i přes svoji stereotypnost se jedná o kvalitní zábavu, jenž byste hledali v málokteré hře. Jak jsem již výše nakousl nové zbraně, tak tedy přesně se jedná o tři nové kousky, které se dozajista povedly, avšak munice do nich není ve hře mnoho. Konkrétně jde o granátomet, Advanced Rifle a Chin Lightning Gun. Naproti nedostatku nábojů do těchto krasavců je naneštěstí velké množství lékárniček. Což je dle mého názoru škoda a hra tím ztrácí svoji obtížnost. Jinak všechny staré známé "kanóny" zůstávají.
Návrat ke kořenům série
Souboje, zbraně a nepřátelé