Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zdeněk Berka - 1956, plastikovým modelářem od mládí - modely dopraváků PLASTICART. Zpět k modelařině mě přivedl po dvouleté vojenské službě a po nástupu do zaměstnání kolega a kamarád ing. Milan Šmíd. Společně jsme potom vstoupili v roce 1982 do KPM Jihlava. Zaměření většího rozsahu v měřítku 1:72. Jednomotorové a dvoumotorové mašiny 2. světové války a současné letectvo od 60. let. Zdenek.berka@seznam.cz

 

Milan Doležal - 1971, modelařím od 8 let. Můj první model byl MiG-15 od Kovozávodů. Potom jsem plynule přešel přes letadla a figurky k bojové technice, to vše z období 2.světové války a v měřítku 1:72. V současnosti se zaměřuji na techniku třetí říše a předválečného Československa. Mimo to se zabývám železničním modelářstvím, československým opevněním a sbíráním relikvií z válečného období. dolezalmila@seznam.cz

 

Jiří Chmelík - 1997, jirik-chmelik@seznam.cz

 

Martin Kacafírek - 1977, modelařím od 8mi let, kdy jsem převzal nářadí a nepostavené modely od svého táty. Velkým rádcem mi byl Pavel Slavík a inspirací krom jiného i jeho sbírka letadel. Začínal jsem letadly 1:72. Po roce 1989 jsem dělal pouze letadla Luftwaffe. Po studiích jsem se k modelařině vrátil a rovnou přešel k technice 1:35. Tu dělám i nadále (nejvíce německou techniku 2.světové války), ale přestávám být tak jednostranný. Ani měřítko 1:35 není již pravidlem. kacafirek@seznam.cz

 

Jiří Knitl (+) - 1956 - 2013, jsem nejstarší aktivní člen klubu, což není příjemné poznání. Pozitivní je, že kitařina mě baví stále více, zrovna tak letadla a vojenská historie. První modýlek jsem slepil někdy v 15-ti letech a tuším, že to byl pytlíkový Camel od Airfixu. Pak přišli KP a s postupnou, částečnou znalostí němčiny i výměny kitů s němci, švýcarem a dokonce i s venezulanem. Samozřejmě směsice typů, výrobců i měřítek. Později, asi jako u každého, přechod na dvaasedmdesátiny a zúžení na tehdy nepříliš dostupná éra Osy. Dost dlouho mi to vydrželo a nasyslil jsem snad vše, co bylo k mání. Pak jsem přišel na to, že optimální měřítko je čtvrtka. Jednak nemá tak titěrné díly, lépe na ni vidím a když postavím vedle sebe P-47 a třeba Jaka, tak vynikne více rozdíl ve velikosti. Problém, obzvláště u mne, jenž bydlí v baráku s pěti ženskými (manželka + 4 dcery) je, kam s nimi (tedy s modely). Už jsem navrhl kolegům, že bychom měli hledat prostory pro stálou expozici, ale jich je stále dost svobodných, tak to neřeší. S rokem 1989 nastal rozmach křížů, fasces a koblih. Přestala mě Osa bavit a začal jsem hromadit 1.světovou válku, komplet české letectvo, ruská esa a polské letouny. Občas ulétnu k velkým figurám a bustám. A asi 30 let působím také jako rozhodčí. Na rozdíl od rodiny jsem rád, že mě to pořád tak bere. Ony by spíše braly, kdyby mě braly práce domácí a kutilské. Jenomže já přece musím modelařit, dokud se nedostaví třes rukou a nezeslábne zrak, to musí každý soudný člověk pochopit.

 

Leoš Licha - 1963, modelařím od 13ti let, inspiroval mě spolužák, stavím spojenecké letectvo 2.světové války (kromě těžkých bombardérů) a Američany z Vietnamu. licha.leos@volny.cz

 

Jan Malášek - malijan@volny.cz

 

Ondřej Mokrý -

 

Pavel Nejedlý - 1971, modelařím od roku 1978, můj první model byl Walrus (1:48) od Směru. Stavím techniku 1:35 a 1:72, japonská letadla 1939-1945 (1:72). Kromě toho mě velmi zajímá historie Jihlavska 1939-45 a sbírám vojenské nášivky a odznaky ČR. nejedly.p@seznam.cz 

 

Petr Rod - petrrod@seznam.cz

 

Pavel J. Slavík - 1959, modelařím od 13 let a od roku 1977 jsem členem KPM Jihlava, kde jsem prošel celou řadou funkcí ve vedení klubu. Od roku 1982 vykonávám funkci rozhodčího, která mi umožňuje neustále se učit novým a mnohdy zajímavým modelářským postupům. Moje hlavní modelářská specializace byla stíhací letadla 2.světové války, hlavně vícemotorová, jakožto univerzální stroje. Je bohužel fakt, že v několika posledních letech modelařím poměrně málo. Je to důsledek nedostatku času. Další mojí významnou aktivitou je sběratelství, jež vyplynulo ze zájmu o letectví. Sbírám letecké a výsadkářské odznaky a nášivky. V poslední době také medaile. Tyto věci ovšem využívám k výstavám, které už léta pořádám při různých modelářských akcích a významných společenských či historických příležitostech. Jsem zastáncem rovnoprávného postavení bodovaných soutěží i kitshow, neboť si myslím, že je svobodná vůle modeláře, pro co se rozhodne a obojí mu může být přínosem a uspokojením. S pozdravem, letu zdar, Pavel J. Slavík pajvik@seznam.cz

 

Dušan Šimek - kocour.du@seznam.cz

 

Mgr. Petr Šourek - 1969, modelařím asi od 10 let (inspirátorem mě byl můj strýc) a jsem absolutní samouk - nikdy jsem nebyl členem jakéhokoliv kroužku plastikových či jiných modelářů. Můj první model byl Il-10 od Kovozávodů (1:72). Protože jsem původem z Liberce (ze Sudet) a do Jihlavy jsem se přestěhoval až v roce 1996, tak nějak tíhnu k Němcům. Proto stavím letadla a kolovou techniku nebo flak v měřítku 1:72, jenom německé stroje z let 1933 - 1945. Jinak se obecně zajímám o historii 2.světové války ve vzduchu a na moři. aero.dora@seznam.cz

 

Vojtěch Šourek - 1998, správce YouTube kanálu, kameraman, režisér a moderátor. Sourek-vojta@seznam.cz

 

Radim Šrom - 1991, modelařím asi od 12 let. Můj první model byl PzKpfz. IV Ausf.F1 od Hasegawy v měřítku 1:72. Dnes dělám výhradně německou techniku 1:35 z 2.světové války. Někdy zkusím i Sověty a Němce 1:72. radimsrom@seznam.cz

 

Luboš Vaňha - 3detail@centrum.cz

 

Jaroslav Vopálenský - vopalensky@centrum.cz

 

Jaroslav Voráček - 1961, modelařím od 10 let, první stavebnice byla L-60 Brigadýr od VEB Plastikartu v měřítku 1:100. Stavím letadla 2.světové války - stíhací a průzkumné stroje 1:72, vrtulníky 1:72 (raritní uživatelé), letadla od roku 1935 dále v měřítku 1:48 (raritní uživatelé), občas zkusím i něco jiného včetně papíráků.

 

Milan Voráček (+) - 1970 - 2013, první model, který jsem za pomoci mého strýce dal v 11ti letech kompletně dohromady byl Avia B-534 od Kovozávodů. V současnosti mě nejvíce zajímají proudové mašiny a vrtulníky ze Středního východu (čtvrtky). A jako oddechovky -  dvaasedmdesátky akrobatických letadel.