13_2011 Táborsko a okolí

9. 7. 2011

Pondělí 11:30      Tak po dlouhém přemýšlení a očekávání lepšího počasí jsme to rozsekli a vyrazili - bohužel zase jen ve dvou. Cesta tam byla prvních 40 km ve znamení deště,  ještě v Turnově nás nahlodával červíček slabosti otočit to domů. Překonali jsme to a po dalších 15ti kiláskách se na nás ta voda přestala hrnout a po zbytek cesty jsme stíhali  projíždět mezi kapkami. A než jsme dorazili po několikerém kufrování do cíle,  částečně jsme i oschli. Pro příště víme, že  si má člověk vybírat cestu dle počasí a ne dodržet naplánovanou  celodenní výletní, když hned na začátku zmokne...

Úterý       Po prvním mokrém dni jsme se probudili do druhého podobného, ráno sice přestalo pršet, ale teplota nic moc. Věci nám uschly, tak jsme se jali plnit další plánované cesty. Jihočeské silnice a silničky se krásně vlní mezi rybníčky, hlavně taky jsou  bez nečekaných jamek. Opětné kufrování mezi vesničkami nás nemůže rozházet, začíná se vyjasňovat a také oteplovat, což jsme v našich motohadrech silně pocítili již při procházce na Zvíkově a od této chvíle až do večera (letní oblečení bylo kde - no přece na ubikaci). Srdnatě jsme pokračovali v plánu ze Zvíkova na Blatnou. Zhlédli jsme zámek, oboru i daňka "domácího", naskočili na motky a pokračovali k Orlíku. Tady jsme se ochladili zmrzlinou, Láďa si trošku nepříčetně kontroloval porci  - no jo, těch jeho běžných osm kopečků to nebylo. A pak zase mezi spoustou vodních hladin jsme prokličkovali až do Jistebnice, do našeho přechodného obydlí. Po krátké procházce vesnicí spojené s večeří, jsme padli do postelí krásně utahaní.

Středa     Výlet končí, balíme neradi a vyrážíme zase k Táboru. Začíná krásný slunečný den. Kousek před Táborem nás překvapila totální mlha, která naštěstí zase za ním skončila. A pak jen sluníčko, teplíčko a zase ty rybníky a vodní toky, které nás na této zpáteční cestě provázejí. Vracíme se přes Kutnou Horu, kde si alespoň z dálky fotím známý kostel. Pokračujeme ke Kolínu a do Poděbrad, kam nám má příjet naproti Máša. Časový plán vyšel, tak jsme se během 10ti min. sešli na náměstí. Oslavili jsme to společnou kávou a dohodli návrat přes Jičín. Na závěr na Sychrově  okoukli krásnou modrou tříkolku, zchladili se zmrzlinou a dalších 700 km je za námi.