Úředníci mapují turistické šance okresů Moravskoslezského kraje
Úředníci mapují turistické šance okresů Moravskoslezského kraje
Podle informací, které nedávno zveřejnili představitelé Moravskoslezského kraje, jeho úředníci v této době mapují turistické možnosti ve všech okresech. „V současné době mapujeme potenciál kraje, tak abychom měli souhrnné informace nejen o atraktivních místech, ale také o cyklotrasách, informačních centrech, sdruženích v CR, podnikatelích v agroturistice a dalších subjektech, které se zabývají cestovním ruchem. Rádi bychom s nimi spolupracovali a informovali je o možnostech získání dotací i o připravovaných záměrech a podporovali jejich projekty v souladu s přijatou strategií. Dále se zaměříme na účinnou propagaci na internetu i společnou prezentaci kraje na veletrzích cestovního ruchu,“ prohlásila, na tiskové konferenci v Ostravě vedoucí oddělení cestovního ruchu krajského úřadu Jitka Švihelová.
Jak uvedl zástupce moravskoslezského hejtmana Josef Jalůvka, chtějí tak získat souhrnné informace nejen o všech atraktivních místech. "Na základě získaných poznatků by měl vzniknout oficiální dokument nazvaný Marketingové strategie rozvoje cestovního ruchu turistického regionu severní Moravy a Slezska," řekl Jalůvka.
Tento region definovala Česká centrála cestovního ruchu v roce
Zpracovavaná strategie rozvoje cestovního ruchu má určit priority, jež se budou rozvíjet přednostně. "Nevíme, zda to budou třeba technické památky, cyklostezky či něco jiného," podotkla Jitka Švihelová. Podle ní v kraji nyní existuje pětatřicet informačních center a
Uvedl, že se jedná o dobrovolný sbor, do kterého, když ho svolávali poprvé, pozvali sedmadvacet lidí z nejrůznějších oborů cestovního ruchu. "Nakonec se jich sjelo pětatřicet, s tím, že jsme na ně určitě zapomněli. Jejich zájem nás velmi potěšil, jelikož veškerou práci dělají dobrovolně a zcela zdarma," řekl zástupce hejtmana.
Marketingová strategie rozvoje cestovního ruchu bude obsahovat čtyři základní části: analýzu nabídky, analýzu poptávky, syntézu a návrhovou část s definicí vize rozvoje cestovního ruchu, která bude rozpracována na jednotlivé strategické cíle a dílčí projekty. Podklady pro analýzu poptávky budou získávány rovněž formou opakujícího se marketingového průzkumu ve vybraných lokalitách. Konkrétním výsledkem strategie bude databáze projektů, které vznikají v jednotlivých mikroregionech a naplňují vytýčené cíle. „Spolu s navrhovateli budeme hledat možnosti jejich realizace včetně financování ze všech dostupných zdrojů,“ dodává Josef Jalůvka. Upřednostněny budou projekty založené na bázi spolupráce a partnerství mezi jednotlivými subjekty v cestovním ruchu.
Je snaha zapojit do zpracování co nejvíce lokálních subjektů např. turistická informační centra, obce a města i sdružení cestovního ruchu. Oponentem navržené strategie bude tzv. poradní sbor tým odborníků na cestovní ruch z našeho kraje tj. zástupců státní správy, samosprávy měst a obcí, profesionálních sdružení, podnikatelů z různých oborů cestovního ruchu a pracovníků zaměstnanců centrálních orgánů – České centrály cestovního ruchu a ministerstva pro místní rozvoj
Náklady na zpracování Marketingové strategie hradí z velké části Česká centrála cestovního ruchu, která má zájem na tom, aby byly zpracovány strategie České republiky pro všechny turistické regiony. Severní Morava a Slezsko bude jeden z prvních.
23.7.2001
Z Ostravy Jaroslav Hlaváček
Pro Hlasy a ohlasy z domova / RSE