Jezdce během historicky první VC F1, která se pojede v noci přivítaly v singapuru teploty vzduchu 28° a tratě 31°.
Závod se jede na městském okruhu v Singapuru a je vypsán na 61 kol. Okruh měří 5067m.
Vítězem kvalifikace a tedy i mužem, který odstartuje do závodu z první pozice se stal Felipe Massa ve Ferrari, který daleko za sebe odsunul na dalších pozicích Hamiltona, Räikkönena, Kubicu, Kovalainena, Vettela, Glocka, Rosberga, Heidfelda, Nakajimu, Trulliho, Buttona, Webbera, Coultharda, Alonsa, Piqueta, Bourdaisa, Barrichella, Sutila a z boxů startujícího Fisichellu.
Průběh závodu:
Start závodu proběhl klidně a na čele se nic nezměnilo. Massa si udržel vedení a okamžitě začal ujíždět druhému Hamiltonovi, na kterého chvilku dorážel Räikkönen, ale Brit se mu brzy vzdálil.
Start se povedl Vettelovi a Glockovi, kteří se posunuli o jedno místo dopředu na 5. a 6. místo, zatímco Kovalainene v McLarenu se propadl na 7. Fin se snažil probojovat zpět před Glocka, ale tento útok mu nevyšel.
Rosberg se snaží s Trullim bojovat o pozici, ale jeho útok mu nevyšel a on se tak podíval mimo trať. Felipe Massa naopak neustále zrychluje a vzdaluje se Hamiltonovi.
V 7. kole se Rosberg konečně dostal před Trulliho, zatímco Massovi se podařilo najet na jakýsi odpad na trati.
Také Räikkönenovi se začíná více dařit, když se rychle začíná dotahovat na Hamiltona, který mu na úvod hodně ujížděl.
V 9. kole se Alonso dostává před Trulliho a v 12. pak míří na svou první zastávku u mechaniků, která se nakonec ukáže rozhodující pro zbytek závodu.
O nejrychlejší kola se přetahují Massa s Räikkönenem.
V 14. kole se do problémů dostal Sebastien Bourdais ve voze STR, když se v 18. zatáčce dostal mimo trať a ztratil tak mnoho pozic.
V 15. kole pak nastal nejdůležitější okamžik celého závodu, když havaroval Nelson Piquet v Renaultu. Se svým vozem narazil do zdi a na trať tak musel vyjet safety car. V té době byli právě v boxech Coulthard, Webber a Barrichello, ale jim se ještě podařilo beztrestně vyjet, ale poté ještě zamířili do boxů i Kubica s Rosbergem a to proto, že jejich vozy už neměly dostatek paliva a oni by tak zůstali stát na trati a proto museli zajet do boxů, ačkoliv to v té době nebylo správně možné.
Barrichellova zastávka v boxech asi neproběhla tak jak měla, protože Brazilec hned v dalším kole zůstal stát na trati a to nejspíše bez paliva.
V 17. kole byl box otevřen a jezdci tam začali hromadně zajíždět - vydali se tam Massa z 1. pozice, Hamilton, Räikkönen, Vettel, Glock, ale i mnozí další. Právě zastávka Massy se postarala o velké vzrušení. Brazilec odjel od svých mechaniků předčasně a podařilo se mu tak srazit jednoho ze svých mechaniků a utrhnout tankovací hadici, která zůstala trčet na jeho voze, ale jelikož za ním již čekal na svou zastávku Räikkönen musel Massa opustit boxové stání a zajel až na konec boxové uličky, kde vyčkával na mechaniky, kteří by mu odstranili hadici z jeho vozu. Tento problém tak zpomalil i zastávku u Räikkönena, protože kolem vozu vznikl velký zmatek a Kimi se tak na trať vrátil až jako 16. Massa naopak ještě musel čekat, než dorazí mechanici, ale těm se zprvu nedařilo hadici uvolnit a tak utíkal další drahocenný čas. Po usilovném snažení se to však nakonec podařilo a Massa se tak mohl vrátit zpět do závodu, ale na poslední místo s velkou ztrátou na před ním jedoucího jezdce.
Po výjezdu z boxů bylo tak pořadí Rosberg, Trulli, Fisichella, Kubica, Alonso, Webber, Bourdais, Coulthard, Hamilton a desítku uzavíral Vettel.
V 19. kole zajel safety car zpět do boxů a závod se tak mohl znovu rozjet.
V 21. kole se Massa již značně nesoustředěn podíval mimo trať, zatímco Kimi se probojoval z 16. na 15. pozici.
Následovala další rána pro Ferrari, protože Massa obdržel trest průjezdu boxy za incident z boxů při němž vytlačil Sutila.
Další vyšetřování pak potrestala i Kubicu s Rosbergem, kteří za to, že zajeli do boxů v době, kdy byl na trati safety car a boxy ještě nebyly otevřeny dostali penalizaci stop and go, tedy zajetí do boxů a zastavení na 10 sekund.
V 28. kole zajel na odpykání svého trestu tehdy vedoucí Rosberg, který se zvládl vrátit na trať na skvělé 4. pozici před Coulthardem a Hamiltonem. Do čela se tak dostal Trulli následovaný Alonsem.
V 20. kole zajel do boxů Fisichella a také Webber, který tam rovnou odstavil svůj vůz a závod tak pro něj skončil.
V 31. kole se Kubica po penalizaci dostává před Massu a ten pak v dalším kole zajíždí ke svým mechanikům na svou zastávku.
V 33. kole zajeli do boxů Trulli, Kubica i Bourdais, čímž se Alonso dostal do čela závodu.
Po vyjetí Itala na trať se strhl souboj mezi ním a Nakajimou, kterému se nakonec podařilo se v 37. kole dostat před Trulliho.
Na Trulliho začal také dotírat Räikkönen, kterému se podařilo před něj dostat v 39. kole.
Mezitím se Coulthardovi daří stále držet Hamiltona za svými zády a Lewis tak přichází o cenné vteřiny.
V 41. kole zajel na svou zastávku Rosberg, který tehdy již jezdil na druhém místě a vrátil se zpět na sedmém. V témže kole zajel do boxů i Alonso, který byl lídrem závodu a podařilo se mu naknec vrátit těsně před Coulthardem a Hamiltonem, tedy opět na 1. pozici.
V dalším kole využil Hamilton chyby Coultharda a dostal se tak před něj na 2. pozici., aby pak v 43. kole zajel do boxů ve stejnou dobu jako Coulthard. Hamilton se na trať vrátil na 7. místě, zatímco David měl problémy v boxech, když začal předčasně odjíždět od svých mechaniků, takže jej tento malý problém zdržel a on se tak vrátil na 9. pozici.
V 44. kole zamířili k mechanikům Vettel s Heidfeldem, kteří jeli na 3. a 4. místě a na trať se opět vrátili na 7. a 8. pozici.
V 48. kole zajel do boxů i Glock a bylo z toho nakonec 5. místo za Hamiltonem.
V té době začíná Räikkönen dotírat na druhého Rosberga, ale brzy zamíří do boxů na svou poslední zastávku.
V 51. kole končí závod pro Trulliho, jehož vůz postihly nejspíše nějaké technické problémy. Další problémy nastali, když se Massovi, který se vyhýbal Trullimo nepodařilo správně najet do jedné zatáčky a on tak se svým vozem narazil do bariér, ale byl schopen pokračovat, překážející Massa ovšem udělal vrásky na čele Sutilovi, který se mu nemohl vyhnout a narazil v témže místě, ale pro něj tím závod skončil a na trať byl opět povolán safety car.
8 kol před koncem závodu zajel SC zpět do boxů a závod mohl pokračovat. Alonso se vydal na svou spanilou jízdu a rychle ujel svým pronásledovatelům, zatímco Rosberg s Hamiltonem spolu chvíli bojovali o pozici. Restart pomohl Coulthardovi, který se dostal před Nakajimu.
4 kola před koncem pokračovalo trápení Ferrari, když Räikkönen špatně najel na jeden z obrubníků a tento jej mírně vymrštil do vzduchu a on tak s vozem narazil do zdi a nemohl v závodě dál pokračovat. V té době jezdil na 5. příčce.
Do konce závodu se pak již nic významnějšího nestalo a Alonso si tak s přehledem dojel pro vítězství v historicky první VC Singapuru a zároveň i v prvním nočním závodě F1.
Výsledek závodu:
Vítězem závodu se nakonec po těžkém boji stal Fernando Alonso ve voze Renault před Nicem Rosbergem ve Williamsu. Třetí příčka patřila Hamiltonovi následovaném Glockem, Vettelem, Heidfeldem, Coulthardem a poslední bodovanou pozici obsadil Nakajima. Na dalších příčkách pak skončili Button, Kovalainen, Kubica, Bourdais, Massa a Fisichella.
Felipe Massa po tragickém průběhu závodu nakonec skončil až 13., zatímco Räikkönen spolu s Webberem, Sutilem, Trullim, Barrichellem a Piquetem cíl neviděli.
Nejrychlejší kolo závodu zajel Kimi Räikkönen ve Ferrari s časem 1:45,599.
Tímto výsledkem si Hamilton upevnil své vedení v šampionátu a McLaren se dostal před Ferrari v poháru konstruktérů.
1. | Fernando Alonso | Renault | |
2. | Nico Rosberg | Williams | +2.9 secs |
3. | Lewis Hamilton | McLaren | +5.9 secs |
4. | Timo Glock | Toyota | +8.1 secs |
5. | Sebastian Vettel | STR | +10.2 secs |
6. | Nick Heidfeld | BMW Sauber | +11.1 secs |
7. | David Coulthard | Red Bull | +16.3 secs |
8. | Kazuki Nakajima | Williams | +18.4 secs |
9. | Jenson Button | Honda | +19.8 secs |
10. | Heikki Kovalainen | McLaren | +26.9 secs |
11. | Robert Kubica | BMW Sauber | +27.9 secs |
12. | Sebastien Bourdais | STR | +29.4 secs |
13. | Felipe Massa | Ferrari | +35.1 secs |
14. | Giancarlo Fisichella | Force India | +43.5 secs |
15. | Kimi Räikkönen | Ferrari | +4 kola |
x | Jarno Trulli | Toyota | +11 kol |
x | Adrian Sutil | Force India | +12 kol |
x | Mark Webber | Red Bull | +32 kol |
x | Rubens Barrichello | Honda | +47 kol |
x | Nelsinho Piquet | Renault | +48 kol |