Jezdce na trati přivítala teplota vzduchu 29° a tratě 39°, která postupem závodu neustále razantně klesala až na 34°C. Na trati také panoval silnější vítr, který může jezdcům dělat problémy.
Úvodní kola závodu nám připravila hned několik zajímavých momentů. Hned na startu zaspal Lewis Hamilton a propadl se tak na 9. pozici, mezitím se Felipe Massa propracoval na první místo před Roberta Kubicu a na třetí pozici se usídlil Heikki Kovalainen, kterému se start velmi povedl. Jeho třetí místo mu ovšem moc dlouho nevydrželo a brzy se před něj dostal Kimi Räikkönen ve Ferrari.
První kolo se pak stalo také posledním pro Sebastiana Vettela v STR a na trať se z jeho vozu dostalo větší množství oleje.
Při souboji mezi Alonsem a Hamiltonem Brit špatně odhadl vzdálenost a zezadu narazil do Španěla a zničil si tak své přední přítlačné křídlo a musel tedy zavítat do boxů, kam také po prvním kole zamířili i Button, Coulthard a Sutil. Hamilton tak vyjel z boxů na trať až na 19. pozici.
Ve stejném kole, jako došlo ke kontaktu mezi Alonsem a Hamiltonem se dostal do problémů i Nelson Piquet, který skončil v hodinách a ztratil tak mnoho pozic.
V třetím kole se Kimi Räikkönen dostal před druhého Roberta Kubicu v BMW a vydal se stíhat Massu, který si už stihl udělat vcelku velký náskok, ale Kubica kontroval nejrychlejším kolem a Fina se držel.
Následně se Nick Heidfeld dostal na 4. pozici před Heikkiho Kovalainena v McLarenu.
Velmi dobře se dařilo týmu Force India, kdy po pár kolech stál jejich jezdec Giancarlo Fisichella na skvělé 11. pozici. Absence kontroly trakce dělala jako již v předchozích závodech problémy Felipe Massovi, který se nevyhnul chybě ve 4. zatáčce.
Po 12 odjetých kolech tak stál na čele závodu Felipe Massa s náskokem 4,5 sekundy na druhého Räikkönena, za nímž jely oba vozy BMW v pořadí Kubica, Heidfeld. Hamilton se v té době nacházel na 18. pozici a na vedoucího Brazilce ztrácel již více než minutu a na před ním jedoucího 17. Sutila to bylo pak sekund 10.
První do boxů zamířil v 17. kole z třetí pozice Robert Kubica, kterého vzápětí následoval Nico Rosberg ve Williamsu. Hned po výjezdu z boxů se Robert dostal do problémů se svými novými pneumatikami a to mělo za následek jeho výjezd mimo trať, ale Polákovi to nezpůsobilo žádné větší komplikace.
V 19. kole pak došlo při boji o 19. pozici ke kontaktu mezi Jensonem Buttonem a Davidem Coulthardem, když prvně jmenovaný narazil podobně jako Hamilton do zadní části monopostu jedoucího před ním a také přišel o své přední přitlačné křídlo, ale poškození bylo zřejmě vážnější, protože Button už z boxů nevyjel.
V 19. kole začaly boxy pro přední týmy, když do nich zamířil Räikkönen a v dalším kole i Massa. Ti se po první zastávce v boxech opět vrátili na první a druhou pozici, zatímco Kubica si udržel třetí místo, ale již se ztrátou 12-ti sekund na vedoucího Massu.
Lewis Hamitlon se neustále snažil probojovat více dopředu a tak po 24 kolech již byl na 14. pozici, ale stále velmi daleko od bodů.
V 31. kole zajel do boxů i Lewis Hamilton, kterého vzápětí v dalším kole následoval i Kazuki Nakajima na své dosavadní první a i poslední zastávce.
20 kol před koncem se do problémů dostal Nelson Piquet, když se na jeho voze Renault objevila technická závada nejspíše na převodovce.
19 kol před koncem vyrazil na svou poslední zastávku v boxech Kimi Räikkönen, který se tak propadl na 3. pozici, na které ho po své zastávce v boxech v dalším kole vystřídal Felipe Massa, který si tak dokázal udržet svou pozici před dotírajícím týmovým kolegou. Na čele závodu byl tehdy Robert Kubica před Nickem Heidfeldem a oběma rudými vozy. Po zastávkách vozů BMW se tak Massa opět vrátil na vedoucí pozici s náskokem 7 sekund před druhým Räikkönenem.
10 kol před koncem závodu zamířil do boxů i na třetím místě jedoucí Kovalainen ve voze McLarenu, který se tak propadl na 5. pozici za obě Ferrari a BMW.
O nejrychlejší kolo závodu se neustále přetahují jezdci Ferrari, aby si jej pak v 49. kole přivlastnil Heikki Kovalainen v McLarenu s časem 1:33,193.
Vítězem závodu se nakonec stal Felipe Massa po své skvělé jízdě. Za ním dále skončili Räikkönen, Kubica, Heidfeld, Kovalainen, Trulli, Webber, Rosberg, Glock, Alonso, Barrichello, Fisichella, Hamilton, Nakajima, Bourdais, Davidson, Sato, Coulthard, Sutil.
Cílovou pásku neviděli jen Vettel, Button a Piquet.
Díky tomuto výsledku se tak BMW dostalo do čela poháru konstrukérů a Kimi Räikkönen do vedení mezi piloty .
1. | F. Massa | Ferrari | 57 | 1:31:06.970 |
2. | K. Räikkönen | Ferrari | 57 | +0:03.339 |
3. | R. Kubica | BMW | 57 | +0:04.998 |
4. | N. Heidfeld | BMW | 57 | +0:08.409 |
5. | H. Kovalainen | McLaren | 57 | +0:26.789 |
6. | J. Trulli | Toyota | 57 | +0:41.314 |
7. | M. Webber | Red Bull | 57 | +0:45.473 |
8. | N. Rosberg | Williams | 57 | +0:55.889 |
9. | T. Glock | Toyota | 57 | +1:09.500 |
10. | F. Alonso | Renault | 57 | +1:17.181 |
11. | R. Barrichello | Honda | 57 | +1:17.862 |
12. | G. Fisichella | Force India | 56 | +1 kolo |
13. | L. Hamilton | McLaren | 56 | +1 |
14. | K. Nakajima | Williams | 56 | +1 |
15. | S. Bourdais | STR | 56 | +1 |
16. | A. Davidson | Super Aguri | 56 | +1 |
17. | T. Sato | Super Aguri | 56 | +1 |
18. | D. Coulthard | Red Bull | 56 | +1 |
19. | A. Sutil | Force India | 55 | +2 |