Jdi na obsah Jdi na menu
 


Priest

4. 9. 2008

ObrazekObrazek

 

 

100 duvodu proč nehrat za shadow priesta pvp

Autor: Dannytoxic
Název: 100 duvodu proc NEHRAT za Shadow priesta PVP



Pridal jsem tu comment k nejakemu clanku o shadow priestovi, coz me vlastne inspirovalo k napsani tohoto clanku. Vetsina z toho bude spise jen pomlouvani, ale doporucuji ho vsem, co nyni dosahli za priesta lvl 70, popr. maji ho jiz delsi dobu ale este nenabrali vhodny equip. Otazka je, co z nej dela tak spatneho a neschopneho manika? Odpoved...vsechno, classy se zkratka vyvijeli do dnesni podoby...lockuv sl sl, hunter prisel o deadzone, rogue ma cheat death atd atd. Na shadow priesta se bohuzel zapomnelo.

Co me tehdy k priestovi privedlo? Za priesta hraju uz dele nez rok, pamatuju si na verzi 1.9.2., kdy kamos mel rogunu s T2 a raidovali naxe! :) Jel hodne i pvp a byl to prave on, kdo mi poradil, ze sunda kazdou classu krom shadow priesta. Tak sem levlil a levlil a pak ziskaval sety a sety. Jako svuj nejvetsi vykvet bych povazoval dobu prechodu z merciless na vengeful. Nemam namysli jen zakladni armor, ale nechybel mi ani napr. medailon, veterany a vindicatory, ci icon of silver crescent (good trinket, tehdy este battlemastery nebyly myslim, nebo se mi nechteli ztracet honory).
Ted zas k podstatne casti: 2vs2 rating: prumerne 1600 :(
kombinace ve kterych sem hraval: rogue, mage, lock, hunt ...zkousel jsem asi vse, dokud sem si nepriznal ze chyba neni na jejich strane, ale spise na moji. Jeste jinak, chyba byla na samotnem shadow priestovi.

Pokusim se vytycit zakladni body priestovych abilit a popisu co je na nich vsechno spatne:

FEAR: strasne ubohej spell...mozna rok zpet byl dobrej, ale nyni mame wara s berserkrem, rogua s cloakem stinu, palu se stitem, lockovi to obcas debufne fel hunter atd. A priest? ten pak ceka 30s /s improvem 26s na dalsi, zatimco oponent do nej mlati a rozsekava ho. fear je dobrej spell, ale aby mel ucinek tak je potreba byt lockem ktery ho casti kdy chce. Nemluve o Howl of Terror a Death coil. Fear u priesta zkratka neni to co byval.

SW Pain, Vamp. Touch : standartni dotky, sajou f klidu, i kdyz efektivita vamp. touche by mohla byt vyssi., dejme tomu ze prihodite na oponenta este vamp. embrace. Realita? okamzitej dispel, neni to proste jak lock kterej si vas furt fearuje a nemuzete to dispelnout. Priest by potreboval dotku ktera nejde dispelnout, popr. curse...proti shamykum(protekce totemem), palum nebo lockum vam dojde mana na tom neustalym nahazovanim dotek a vysledek nulovej

Mind Blast/Mind flay/SW death : standartni offenzivni kouzla. Mind blast+ Sw death se stitem sebere fakt hodne, ale to je jedina dmg co date. Mind flay byl navrzen tak aby po fearu se k vam oponent uz nedostal, jenomze insignie a tyhlety veci ho zkratka nedostanou od vas a chcipnete na tom :(

Silence: 5s pokud se nepletu. Hei je to v klidu, ale zas dalsi problem...CD trva moc dlouho v porovani s kickem, counterspellem, silencing shot nebo spellockem. Co vic...kick a CS pri spravnem pouziti disabluje moznost castit from that school of spells for... (Pro ty nezkusene: kick vas treba silencne jen na 2s, ale pokud vam to udela behem casteni healu tak si 6s nezahealujete, pac je to ze stejne skoly kouzel kterou vy zrovna v tom momentu castite)

Slovo Sily : Shield: je OK, ale na disc priesty je vetsinou debufuju, stejne jak renew a tyhlety veci, oni delaji me asi to stejne

Myslim ze to je ke spellum tak vse.

Pro priesta: improved mana burn dela hodne, i kdyz s tim ovlivneni draining mana na ukor resilience nvm poradne jak to chodi. Fortitude, inner fire a shadow protec...hodne v klidu buffy.

---> VEC je ale ta, ze tyhlety veci maj aj disc priest, spolu s tim skoro zbytecnym fearem. power of infusion a pain supression to hodne jisti. A focused will OFC. Jestli priesta, jedine discipline. Na 2vs2 si najdete rogunu/locka , na 3vs3 pak maga a rogua.

Samotny boj proti jednotlivym classam ze strany shadow priesta:

Rogue: cheap shot, kidney shot...na kindey insigni, date fear, jeho insignie, zas je u vas, chcipate chcipate chcipate, dalsi fear? ee, jestli ma equip tak v pulce CDcka: cloak of shadows a zmizi vam...a zas to stejny cheap, kidney a uz klecite na kolenou. 2 moznosti za s priesta: 1. healovat se, checkovat si innerfire buff a zdrzovat to, 2. nehrat za priesta.

Lock: fel hunter vas debufuje, lock nahazi dotky, musite dispelovat, ale behate furt v nakym fearu, drainuje si life, obcas se healnete, hodite mu naky dotky, popr. mind blast a tak to jde furt a furt asi 5min, nakonec skoncite bez hp i bez many nekde ve fearu zatimco lock si drainuje life na vas. Lock je uplne bez sance.

Pala: ..holy..proste mana burn, pak ho urco date, nema dmg, retri pala? strasne vas rozseka, i kdyz zhodite stit mass dispelem, tk nemate proti nemu dmg, vsechny dotky si hned dispelne a CD na mind blast je v tomto pripade moc dlouhej. Vysledek? DEAD :)

Shamy: resto shamy match me bavi, je to o hubu ale zabavny...mana burn to zas jisti, s tim, ze wandkou nicite mana spring totem a debufujete mu water shield popr. earth shield. ... sajte ho co to jde. Ele shamy vas rozbije, par earth shocku a ste v riti...kamos mu rika clothkiller pac to proste on je

Hunta:) Normalne bych rekl v klidu ale po tom co jim zmizela dead zone ve kterem sem furt behaval tak nvm nvm, krom toho vengeful sekyru ma ted kazdej z nich pac na ni nepotrebujete rating 1850, takze tuctovka pri priblizeni k nemu vas nemine, stejne tak jako wing clip. dmg BM huntra vas rozstrili, pokud se teda na ten jeho rapid fire, beastial wrath a tak neschovate. MMko obcas jde dat, da se uhealovat.

Mag: Vubec :) zalezi jestli je to noobik nebo skilla. Magove jsou hodne o skillu. zkousel jsem hodne veci na ne, ale frost nova a ty instantky me znici, ty se musi mainly dispelovat, nema cenu se healovat, nestihate. Fear na nem faka dobre, ale malokdy to prezijete to druhyho fearu :(

Druid: Balance trapista :) date mu hned silence a uz si neskrtne, ten je na tom fakt este hur nez vy :P, feral moc nvm, obcas sem je daval, resto nikdy...vzdy kdyz jde do tuhyho pro ne tak cyclone, entangling, dobrej mana regen,proto jsou asi nejlepsi na 2vs2 atm. bezchybnej heal.

War: si ho nechavam s potesenim na konec. I full vengeful wara s vengful mecem nebo stormheraldem jsem bych schopen sundat. Ti proti shadow fakt nevi. Proste ho znicte vsim co mate,dotky, 2x sw death i mindblast a konci. Kdyz nema za zadkem heal tak je to easy.

Tak to jsou moje pocity z hrani priesta. Fakt uboha classa, skoro jak trapista balance druid :P slepice je horsi.

Abych to tak nejak shrnul. Shadow priest proste nevydrzi a ani nema dostatecnou dmg a manu na to, aby se mu mohlo rikat pravoplatny dmg dealer. Healera v arene sam nesejme, budou vam zabihat za sloupy. Vypnuti shadow formy na heal byla v 75 procentech moje smrt. zbylych 25 procent tvori roguna a lock. Nemate zkratka dost many na tyhle blbosti a to ani s kamosem fiendem.

neco malo k PVE: dmg dealer to neni, ale buffy a doplnovani many ostatnim v grupe proste ujde, CC shackle je malo aby vas brali do dungu. Max na kara budete hodne chteni.

Kec k lidem co ted priesta levli: je v klidu, ale rozhodnete se pro disc. Ten je jeste bran jako dobry healer, nechybi mu vyhody jako pw shield a improved mana burn. Na 2vs2 si najdete rogunu nebo locka, 3vs3 pak s magem a roguem. To naskilujte a snad si to budete davat. Ja za priesta uz nehraju, vlozil jsem do nej prilis mnoho casu a nemam sily sbirat healing equip.

Na uplny zaver: Shadow Priest je dead, smirme se s tim. Ruloval si to ale casy se meni, doufejme ze ve wrathu tohleto napravi, ale ted vam kazdopadne bude zbytecny. Zabava s nim byla, ale ta ubohost ratingu me prinutila se na nej vykaslat. Snad vas tedy disc zacne bavit a najdete k nemu sympatie, jinak budete spise trpet :)

                                         Shadow priest PVP by Bryce

Autor: Bryce
Název: Shadow Priest PvP by Bryce

V tomto článku napíšu něco o základech PvP za spec Shadow Priesta, popíšu svůj talet build, přidám pár tipů a odkazy na povedená videa. Nejsem nějaký master, ale myslim že o PvP něco málo vím a nedá mě týpek co si jen půjčil char od kámoše...



Takže nejdřív můj build: 11/0/50

Discipline:
5 Unbreakable Will (15% resist na Stun, Fear a Silence) to se hodí vždycky jinak jde Wand Specialization, ale já osobně wand stejně moc nepoužívám
2 Improved Power Word: Fortitude
3 Improved Power Word: Shield no comment
1 Ineer Focus (další cast vás nestojí manu) vyplatí se na kouzla, která stojí víc many (Shadow Word: Pain, Power Word: Shield, případně Mind Blast) a hlavně vypadá pěkně

Shadow:
5 Blackout (10% šance na 3s stun) to mi čsto zachrání život :)
2 Improved Shadow Word: Pain (Pain o 6s déle)
5 Shadow Focus (snižuje o 10% šanci nepřítele na resist vašich Shadow kouzel)
2 Improved Psychic Scream (CD u fearu se zkrátí o 4s)
5 Improved Mind Blast (CD u Mind Blastu se zkrátí o 2,5s)
1 Mind Flay (pro neznalé ten modrý paprsek :) jeden ze základních shadow spellů, mimochodem díky němu priest po 20 lvlu brutálně zesílí
2 Shadow Reach (o 20% zvyšuje dosah útočných shadow spellů - hlavně Mind Blast, Pain, Mind Flay)
5 Shadow Vulnerability (100% šance, že bude nepřítel o 2% zranitelnější shadow kouzly, jde nahromadit až 5krát=o 10% vyšší shadow dmg)
1 Silence (znemožní nepříteli cast na 5s-počítejte spíš se čtyřmi, protože mále 1 s CD na spelly) hodně důležitý spell
1 Vampiric Embrance + 2 Improved (20% Shadow dmg, co narvete do nepřítele se vám vyhealí) to je dobrá machrovina dobře využitelná, když jedete Shadow a nechcete se healit jak nějakej debilní palach :P
3 Focused Mind (snižuje o 15% manu potřebnou na Mind Blast, Mind Flay a Mind Control)
5 Darkness (+10% k Shadow dmg)
1 Shadow Form (+15% k Shadow dmg a -15% melee dmg- jako armor :) kromě toho že jste krásně opálení se vám nezanedbatelně zvedne dmg a tím i heal z Vampiric Embrance a navíc dostáváte míň od meleeček
5 Shadow Power (+15% šance na crit Shadow kouzly) to už je docela nářez, jeden crit za druhým :)
5 Misery (+5% dmg k Mind Flay, Pain a Vampiric Touch)

Myslím, docela vyčerpávající... Pokud jste si všimli, že v shoadow buildu chybí Vampiric Touch, není to tím, že bych na to zapomněl, ale tím, že prostě vyznávám heslo V jednoduchosti je síla, nechci se zatěžovat dalším castem a přijde mi výhodnější využít těch 1,5s k záživnějším činnostem.

Takže talenty máme a teď něco o taktice. (Předpokládá se, že si opatříte trinket proti stunu, fearu, ovci atd., který lze koupit za honory.)
Shadow dps spočívá v hození Painu a pak spamu Mind Blast, Mind flay. Jak si držet protivníka od těla bych ukázal na modelové situaci:
Projíždíte krajinou, když tu najednou z čista jasna se před vámi oběví např. Warrior. Jedete na mountovi až do casterské vzdálenosti, hodíte Pain, což vás shodí z mounta. War se pravděpodobně, pokud není afk rozběhne do vás. Než si uvědomí, že na něj někdo útočí stíháte nahodit Shield a vycastit Mind Blast, pak on nejspíš dá charge. Jakmile je u vás Fearnete ho pryč (za předpokladu, že to je noobik a nedá si imunitu). Když od vás zdrhá popoběhnete kus za ním a castíte Mind Blast a hned Mind Flay a další Mind flay když se vrací, čímž ho spomalíte a než doběhne k vám, mělo by být po něm. Pokud má ale lepší equip a mrtě hp tak je u vás a vám nezbývá než ho nechat si do vás praštit. Další ranou už vám Shield pravděpodobně shodí, takže ho nahoďte znovu a na milého Wara hoďte Vampiric Embrance. Musí mít na sobě pořád Pain, čímž vás neustále trochu healí. Vy musíte čekat, dokud vám nedoběhne cd na fearu, což je nejlepší dělat tak, že prostě běháte dokolečka, snažíte se mu zdrhnout, necháte působit Pain, občas ho sesmahnete nějaým tím dps a udržujete na sobě shield. Jakmile vám doběhne cd tak fearněte, Mind Blast, 2krát Mind Flay...a tak pořád dokola. Na dorážení používejte instantku Shadow Word: Death, která má dost slušný dmg.
Tohle jde dělat většině meleeček, jen si musíte dávat pozor, protože mají dost možností, jak vám to trochu ztížit.
Teď pár rad proti každému povolání:

PALADIN: podle mého názoru nejsvinštější povolání-jen běhá kolem vás, mlátí, nechá vás do něj dělat co chcete, prostě se občas ohealuje a jen počká až vám dojde mana-TOMU SE MUSÍ ZABRÁNIT. Takže když už má málo hp a dá se očekávat, že nahodí Shield, nebo vás stunne a začne se healovat, dejte mu Silence, Mind Blast, doběhněte k němu Fearněte ho a doražte. Pokud vám stihne dát stun, rychle použijte trinket(má 5 min cd, takže si ho šetřete opravdu až nakonec) a pokud stihne nahodit shield, sundejte mu ho Dispel magic.

MAGE: tomu musíte zabránit castit, takže se mu snažte dát Silence dřív, než od vám a pak hned fear.

WARLOCK: to samé jako Mage, jen má dost možností, jak vám to překazit... a bacha na peta.

HUNTER: viz Lock

WARRIOR: už popsán v modelové situaci. Snažte se před ním zdrhat, když zrovna necastíte.

ROGUE: taky dost hovado. Útočí ze stealthu a bude vás držet pod stunem, takže hned, jak se vzpamatujete, použijte trinket, fearněte ho, hoďte nejdřív Vampiric Embrance a snažte se ho co nejrychleji zlikvidovat, než vás znovu stunne, protože pokud nemá vyloženě špatný equip, nebo vy Arena set, nejspíš to už nepřežijete. Warning: pokud narazíte na dva Rougy, co spolu komunikují, spaste se útěkem, nemá to cenu =D

SHAMAN: tady záleží na jeho zaměření. Pokud je to enchantment, taktika jako na Wara, pokud Elemental, jako Mage, pokud resto, jako na Palacha.

PRIEST: taktika jako na ostatní castery, jen místo dps Mana burn, Mana burn, Mana burn..... a zabraňte mu v healu jako Palachovi. Ne že by nešel sundat i s manou, ale je to mnohem jednodušší.

DRUID: pokud je Feral, jděte jako do Wara. Když má málo hp, bude se healit, takže znovu šetřte trinket sundejte stun a jakmite se promění do casterské formy silencněte ho a doražte. Pokud je Balance jděte jako do Mága, většinou nebývají moc silní (i když moonfire spam mi už hodněkrát zvednul tlak). Resto Druida jsem snad v PvP nepotkal, ale je to v podstatě takový Priest, nebo Resto Shaman.


Pár tipů:
Na 70 zapomeňte na Intellect, nebo Staminu. Equip vybírejte podle BONUS DAMAGE.
Výborná věc je Socket, nebo enchant na boty Minor Speed Increase, který vám umožní dost efektivně zdrhat meleečkům.
Do dvou najednou se ještě dá jít, tři už jsou oříšek :)
Nevím čím to je, ale občas se mi stane, že do mě někdo mlátí a nějak podivně pomalu mi ubývají životy :P
Pokud hrajete za hordu, hrajte za Undeada-má navíc dotku Deuvoring Plague(dost účinná)

Na závěr přihodím pár videí, jak vypadá opravnu naskillený priest.
http://www.youtube.com/watch?v=otjNWkb2V-w -nadupaný japončík. Pokud ti proti němu nejsou od 20 lvlů nižší, tak fakt nevím, jak to dělá :D
http://www.youtube.com/watch?v=EF9VbL2p_aM&feature=related
-tohle je jen tak pro podnícení závistli. Viděl jsem jeho armorku a... hukooot! V PvP equipu má full t6 a kolem 1400 spell dmg.
Poslední video jsem na youtubu nenašel, ale je to 67 lvl Undead Priest jménem Dance, věci z PvP setu, co dává s přehledem 2 70 najednou. Doporučuji se podívat- video Shadow Word: Dance 3

Závěrem bych chtěl podotknout, že budu vděčný za vaše komentáře a kritiku. Když s něčím nebudete souhlasit atd., napište to, rád se přiučím.

                                               High LvL priest

Autor: Pj
Název: High LvL Priest

Chtěl bych Vám ukázat takového High LvLového priesta, který nemá přímé zaměření, možná si řikáte, že priest bez zaměření je na nic, ale jde za něj hrát, více čtěte ve článku.

Nejdřív bych vám měl upřesnit pozici Priesta ve světě WoW, každý vám řekne že je to healer č. 1. což sice pravda je, ale nikdo vám neřekne, že s priestem se dá dát celkem slušnej DMG, nechci nikoho ovlivňovat, tak kdyby ste zkusili můj build, tak si u mě nestěžujte, že to je špatné, mě se takto hraje dodře, jak v dungeonech, PvP ale i sólo.
Zde je můj Talent Build(17/10/34):

DISCIPLINE:
Unbreakable Will - Rank 5/5
Silent Resolve - Rank 2/5
Improved Power Word: Fortitude - Rank 2/2
Improved Power Word: Shield - Rank 3/3
Martyrdom - Rank 2/2
Inner Focus - Rank 1/1
Improved Mana Burn - Rank 2/2
V těchto talentech jsou důležité na:
PvP: Téměř všechny až na Silent Resolve, který je spíš na doplnění, jinak Vetší bonus k HP, Absorbce DMG, 15% šance resistovat stun, proti oponentům v manou kratší cast Mana Burnu, jednou za 3 minuty mít kouzlo, které nesežere žádou manu a při kritikalu na vás, příštích 6s mít nepřerušované kouzlo se opravdu hodí :).
Sólo: bude se vám hodit Impr. PW: Shield a Fortitude(vetší HP a absorbce DMG), Martyrdom(po kritikalu 6s nepřerušené kouzlení), Inner Focus(kouzlení beez ztráty many) a zde využijete trochu i Silent Resolve(menší threar z Holy a Discipl. kouzel).
Healer: Nebudu už zde vypysotav vše ;), jen napíšu že využijete vše kromě Mana Burnu(to by se spoluhráčům asi moc nejíbilo:)) a nevyužijete zde Unbreakable Will(jen málokdy na sebe Priest naláká NPC v Dungeonu, pokud je dobrej tank).

HOLY:
Healing Focus - Rank 2/2
Improved Renew - Rank 3/3
Divine Fury - Rank 5/5
Zde už nebudu vypisovat co vše využijete a nevyužijete, jen napíšu, že Holy Talenty moc nepodporuju, tak tu mám jen na doplnění, abych nemusel Smite castit 2,5sec, ale jen 2sec;).
Jinak Impr. Renew a Healing Focus se hodí asi do všech sekcí, jak PvP, Sólo i na roli Healera.

SHADOW(moje srdeční záležitost;)):
Spirit Tap - Rank 5/5
Blackout - Rank 5/5
Improved Shadow Word: Pain - Rank 2/2
Improved Psychic Scream - Rank 2/2
Improved Mind Blast - Rank 5/5
Mind Flay - Rank 1/1
Shadow Weaving - Rank 5/5
Silence - Rank 1/1
Vampiric Embrace - Rank 1/1
Improved Vampiric Embrace - Rank 2/2
Darkness - Rank 5/5
Ano už se blížík k závěru a to s větším zaměřením na PvP, sice sem na začátku psal, že to nebude Priest s určitým zaměřením, ale já se musim vždy přiklonit v PvP :). Jinak se Shadow talentu můžete využít Vampiric Embrace(doporučuju používat, pokud máte v partě více priestu, kteří maj všechny talenty v Holy). Bohužel sem zde nevyužil Shadow Form, sice dáváte a 15% více Shadow DMG, ale nemůžete castit Holy kouzla, což je celkem na pytel, protože vám zbývá castit jen kouzla Mind Blast, SW: Pain a Mind Flay... Potom kdyby měl creep manu tak kouzlit z Discipline kouzlo Mana Burn, jinak priest nic moc útočná kouzla nemá, což je škoda. Jinak asi všechny talenty nějak uplatníte v PvP, nebo v Sólo hraní, teď je doufám že sem vám aspoň trochu pomohl a taky že sem vám ulehčil život priesta, s vhodným umístěním Talentů.

                                                     Jeden den ze života priesta

Autor: Bergham
Název: Jeden den ze života priesta



uaaaghh.... Zase ráno. První, co vnímám je božská vůně čerstvé upečeného chleba, která sem přichází odkudsi ze spoda, z prostor kuchyně. Pomalu otvírám své zlaté, zářivé oči a prohlížím si místnost, ve které jsem přečkal noc. Podle stylu jasně poznávám lidské obydlí. Dřevěný nábytek a podlahy, útulné teplo, sympatická, vkusná výzdoba. Jak tak jedu pohledem po pokoji, náhle mě zamrazí. zase ten obraz... Ten který mi nedal včera usnout. Na první pohled je to portrét muže. Nějakého kouzelníka, ne příliš zajímavého. Ale pokud se na něj zadíváte, nemůžete si nevšimnout, nebo spíš uniknout pocitu, který je mi nanejvýš nepříjemný. Pohled tohoto muže, i když je jen na plátně, je plný magie. magie, kterou já, jako priest (kněz) nemůžu necítit. S přinucením odtrhávám svůj zrak od tohoto magického obrazu a v myšlenkách opět navštěvuji domov tohoto muže, jehož poklady se už nějakou dobu snažím společne se svou guildou získat. Ano muž na obrazu je samozřejmě Medivh. Jeden z největších kouzelníků, který kdy spatřil světlo Azerothu. Mnohými proklínaná a mnohými milovaná, dovolím si říct, již legenda.
Vstávám z postele, která byla sice trochu malá, ale pohodlná, obléknu si své modro-fialové roucho, na kterém září magií napsané runy, na ramena si připevním narámeníky, očividně ušité ze stejného materiálu a s pomocí stejné magie, aby se vzájemně s mým rouchem doplňovaly, zlaté, zářicí žezlo si připnu k pasu a výrážím po schodech dolů, ven z budovy vstříc dalším dobrodružstvím která opět, jako už posledních pár týdnů či měsíců vyvrcholí výpravou do domova onoho muže na obrazu a to do Karazhanu.
Po cestě z budovy ven si vezmu nějaký ten chleba, zaplatím hostinskému za ubytování a jídlo a dveřmi vycházím ven do prosluněného, královského města, poslední bašty lidí, Stormwindu. Opět mě uchvátí, tak jako snad pokaždé, vysoké věže s pozlacenými střechami Stormwindské kathedrály, vrcholu lidského umění a architektury, která se tyčí nad všechny okolní budovy, snad jen s vyjímkou královského paláce, který je postaven ve stejném stylu, snad jen trochu odolnějším.
Všude kolem mě proudí davy tvorů, kteří se zde, v tomto městě střétávají aby mohli obchodovat.
Jelikož se včera, při ne příliš vydařené výpravě do Karazhanu mé zásoby lektvarů, kterých jako priest nutně musím mít nepřeberné množství, ztenčily, musím si v průběhu dnešního dne nějaké obstarat. Jelikož jsem alchymista, naštěstí mi stačí jen materiály (povětšinou bylinky) pro uvaření těchto lektvarů.
Pozorně prohledávám svůj vak, kolik bylinek mi ještě zbývá, ale zjištění není nijak uspokojivé. "Potřebuju vice Netherbloomu", říkam si v duchu, abych si mohl uvařit, pro mě nejdůležitější lektvary, a to takové, po kterých se cítím jako čerstvě probuzený a tudíž plný energie. ( Super mana potion - pro priesty, stejně jako pro všechny "mana eatery" jeden z nejdůležitějších potionů). Z knih vím, že tyto vzácné rostliny umí pěstovat jen zvrácená sekta Krvavých elfů, která sídli někde na území Netherstormu. Jak se ta jejich pevnost kruci jen jmenuje..... "Botanica, jasně. takže potřebuju najít skupinu dobrodruhů, kteří by chtěli získat nějaké ty poklady z botaniky".
Sotva si to dořeknu, kolem mě se prořítí maličký gnom, a něco huláká. Zpozorním a slyším, že se shání po posledním členovi shopném léčit skupinu, která se chystá do Botanicy. "To mám štigro" říkám si. Sice jako priest nemusím většinou shánět skupinu dlouho, ale tohle?
Pohybem nohy, gnoma, který do ni narazil zastavím a říkám mu, že jdu s nimi.
Sotva projdu branami Stormwindu a vezmu si svého bílého tygra ze stájí před městem, obloha se zatáhla a začala obrovská bouře... "Ten Stormwind je opravdu magické město. Nikdy tam neprší" :), říkám si.
Před sebou mám dlouhou cestu, která vede nejdřív úrodnými zeměmi lidí, poté poněkud méně úrodnými temnými lesy, které byly v nedávné minulosti obsazeny všemi možnými tvory, nemrtvou pohromou nevyjímaje, přes nebezpečné bažiny obsazené orky az k Dark portalu, odkud už naštěstí mohu v ceste pokračovat na svém okřídleném kamarádovi.....
Konečně stojím před branami Botanicy. Přicházím jako poslední a prohlížím si skupinu, se kterou prožiju následující dobrodružství. Máme tam toho maličkého gnoma, ktery jak se zdá je warrior, potom dva lidi, jeden z nich je černokněžník a druhá je kouzelnice a ještě do naší skupiny patři, na první pohled houževnatý, trpaslík - lovec.
Nyní bych chtěl poznamenat, že mé zaměření je discipline/holy. (41/20). A za to jsem v raidech pro 5 lidí vděčný. Někdo může namítat, že discipline je priest pro PvP groupy, což je sice pravda, ale já mu dávám přednost i v PvE instancích, kde vzhledem k většímu množství many a lepší mana-regeneraci vydrží o poznání déle než holy a jeho obranná kouzla mu umožní vydržet i déle naživu. Samozřejmě to je na úkor velikosti healu, ale ja si vybral: "radsi 2x za 1400 než 1x za 2000 ". A samozrějmě v raidech discipline perfektně spolupracuje s holy. 2 discipline např. v Karazhanu není nejlepší volba.
První skupina mobů a hned jsme skoro umřeli. Warrior si tankoval jen jednoho moba a další 2 běhali sem tam, podle toho kdo jim zrovna nejvíc ublížil. Nevypadalo to tak tragicky do doby, než jsem jednoho z nich naštval já. Přiběhl ke mně a snažil se mi odďelit hlavu od zbytku těla... Za této situace se samozřejmě nemohu plně soustředit jen na léčení a doba castění (čarování) léčícího kouzla se víc než zdvojnásobí. Takto jsme to vydržel až do doby, kdy mi zbývala méně než polovina mé životní energie, kterou má každý tvor ve světě Warcraftu. To už jsem se na léčení nemohl soustředit vůbec a všechno mé soustředění jsem převedl jen na obranná kouzla. Životy celé skupiny šly rapidně dolů a až když se situace stávala kritickou, gnom přibehl k elfovi, který se mě snažil zabít a asi na něj zakřičel něco ne příliš lichotivého. V tom okamžiku se elf otočil a středem jeho zájmu se stal výše zmíněný gnom. Tímto bylo nebezpečí zažehnáno. Elfové padli a já zbytek skupiny okřikl. Jelikož jsem nebyl jediný kdo málem padnul, všichni to brali vážne a gnom si vzal do druhé ruky štít ( někteří warriori i když tankují nepoužívají štít, což je z mého pohledu velice neštastné, jelikož to jde na rychlosti ubývaní HP opravdu poznat a mi jako priestivi už nevbývá čas na nic jiného než healovat warriora), warlock slíbil, že si už bude dávat pozor na to, koho nakazí nemocemi aby bylo možno zovečkovat a hunter a kouzelníkem v případě potřeby vezmou agro z priesta na sebe. ( Jako priest jsem schopen udržet kohokoli naživu (i mága), ale pouze v případě, že do mě nikdo nebuší.)
Zbytek naší dobrodružné cesty už proběhl bez problémů. Já jsem nasbíral dostatečný počet Netherbloomu (+- 10) abych mohl doplnit stavy svých mana lektvarů na požadovaný počet a vydělal jsem si tam i nejaké peníze na nákup zbývajících surovin.
"Potřebuju odreagovat". Říkám si. A nejlepší relaxace, kterou znám, je zabit pár horďáků... Proto použiju transportní kámen, který mě přesune do jednoho z největších měst, které jsme kdy viděl. A to do Shattrath city. Bývalého hlavního města Draeneiů, jehož historie dalece přesahuje historii všech ostatních poznaných měst. Města tak působivého, že dokonce armády krvavých elfů, pověřené Ilidanem k jeho zničení se před branami otočily a přidaly na stranu obránců a dnes tvoří frakci zvanou the Scryers. Na mě toto město působí určitě stejne jako na tyto elfy někdy v historii.
Ale co mě nyní zajímá nejvic, to jsou skupinky verbířů, kteří mě naberou do armády, která bojuje proti hordě a to za cílem ovládnutí jistého území. Jako první potkávám dva lidi, kteří mě po chvíli posílají na území Arathi basinu, kde obsazení každé budovy má obrovskou cenu. Po pár minutách se připojuji k armádě, které nedělá problém tato území obsazovat. Jako healer stojím daleko za linií bitvy a jen z dálky uzdravuju bojovniky a sem-tam přiložím ruku k dílu. Sice většina bojovníků hordy mě má za prioritní cíl, ale téměř nikdo se ke mě nedostane. Takhle to pokračuje až do doby, než dostanu od velitele rozkaz, že společně s dalším vojákem budu držet pozici a čerstavě obsazený zlatý důl. Nerad, byť poslušně svou úlohu přijímám.
Dlouho se nic neděje, až dokud to můj spolubojovník nevydrží a řekne, že tady nebude, že se zde nic nestane. Nasedne na svého koně a odjede. Po pár hodinách čekání slyším na obzoru nějaké zvuky, ve kterých poznávám těžké dunění řítících se kodoů a vytí vlků. Okamžitě mi dochází, že se proti mě řítí několikanásobná přesila, ale rozhodnu se pozici bránit do posledního dechu. S blížící se skupinou hordy poznávám, že se jedná o jednoho kouzelníka, jednoho temného priesta, warriora a lovce. Po chvíli ke mě dorazí a už dostávám ránu hladivem od warriora, který je u mě jako první. Plně se soustředím jen na obranná kouzla. Sem tam sám sebe uzdravím, při podařeném, bolestivém zásahu nepřítele se mi do krve vyplaví tolik adrenalinu, že se na nic jiného než na kouzlení nesoustředím. Dokonce necítím ani bolest a tím pádem mohu nerušeně kouzlit a léčit sám sebe... Ale docházejí mi síly. Sice svou životní energii nenechám spatnout pod polovinu, ale pokud se brzo něco nestane, brzy padnu.
Stejně tak nečekaně, jako mi před pár sekundami warrior uštědřil ránu kladivem do pravé části hrudníku a snad mi zlomil všechny žebra, slyším v dáli dupot. Později v něm poznávám klusot rychle bežících koní a sem tam nějaké to zavrčení tygra.
Nevím jak dlouho to mohlo trvat, jelikož mě to připadalo jako celé hodiny, ale náhle paprsek, který mi táhl mysl pryč z těla, se přerušil. S vypětím většiny zbývajícich sil na sebe nahodím magický štít, zvednu hlavu a vidím, že priest, který onen paprsek vysílal běhá zmateně sem-tam ve formě ovce. Snad o vteřinu později další pohyb warriorova kladiva proti mému opět hroutícímu se magickému štítu zastavil štít paladina, který skočil mezi mě a tohoto warriora. Tma.....
To bylo to poslední co jsem ješte stačil vnímat. Nic mezi tím a okamžikem kdy kdy mě oblilo nádherné teplo a jakoby vyrvalo ze spáru temnoty si nepamatuji.
Probral jsme se do strašlivé bolesti. Ležel jsem na zemi v kaluži krve. Po válečnících hordy zbyly jen bezvládná těla a nademnou se klonili členové skupinky která mě zachránilá. Bylo to 5 lidí, z toho 2 ženy, včetně paladinky, která se snažila mi pomoct od bolesti a jeden noční elf, jak jsem zjistil, byl to můj dávný přítel, taky priest, kterého jsme znal ještě z dob mých studií zasvědcených matce Luně. Později mi řekl, že potkal onoho bojovníka, který mě opustil a hnán instinktem že mě nečeká nic dobrého našel skupinu která se vydala za mnou a udržet zlatý důl pod kontrolou.
Po skončení bitvy, kterou jsme mimochodem stejně nedokázali vyhrát, mě velitel armády za mé odhodlání obdaroval vzácným prstenem.
( V bitvě jeden na jednoho má discipline celkem slušné vyhlídky na přežití, ať uz stoji proti jednomu nebo proti přesile. Pokud stojíte proti přesile a ve skupině je warlock nebo rouge, nejspíš nepřežijete. Ale proti všem ostatním nějakou tu půl minutu vydržíte a to se většinou přiřítí nějaký spolubojovník. Jako shadow už mistr na přežití ani zdaleka nejste, ale například mage , hunter, warrior nebo warlock jsou jako bonbonek. :) Samozřejmě záleží na jejich skillu. A u holly jsem pvp nikdy nedělal. Je pravda že jsou jeden ze základních kamenů PvE groupy, ale Discipline ho muže většinou nahradit. Říkam většinou, protože pokud je za potřebí někoho hodně rychle dostat "nahoru" na to je holy nenahraditelný. )
......
To už se blížil večer a s ním západ slunce. Před chvílí jsem dostal poštou dopis, ve kterém mi můj guild master oznamuje, že v noci mě budou potřebovat do skupiny, která se pokusí získat další poklady z Medivhova sídla, Karazhanu. Prostřednictvím dopisu mi taky oznamoval v kolik a kde se naše skupina sejde. Pohledem na velké radniční hodiny ve Stormwindu jsem zjistil, že mám necelou hodinu na přesun.
......
V danou hodinu dorážím na místo setkání. Okamžitě poznávám svého přítele priesta, který mi dnes zachránil život i všechny ostatní. Sice jsou ze začátku trochu nevrlí, protože jsem opět přišel poslední, ale nevrlost brzy přechází v nadšení a touhu po dalších dobrodružstvích v Medivhově sidlu, Karazhanu.
Tato věž na mě stejně jako na všechny ostatní tvory (bojovníky hordy nevyjímaje) působí magicky. Stejně jako Medivhův obraz mě vtahuje do sebe a jako by chtěla vysát mou duši a připojit ji k ostatním, které už pokořila.
.......
Jako priest Karazhan nemám moc v lásce. Protože kromě pylného, nepřetržitého pozorování celého raidu je v této instanci potřeba také priestova spoutávání nemrtvých a mnohdy rozptylování magických kledeb seslaných na spolubojovníky. ( v počtu max. 4 healerů, kdy jsem jeden z hlavních healerů může mít byť sekundové zpoždění tragické následky) A navíc si nikdy nemužu a ni na chvíli oddychnout a dívat se nehnutě třeba do stěny :), protože nepřítomnost jednoho priesta jde sakra poznat.
Po pár hodinách dobrodružství v Medivhově věži se cítím opět jako před zhroucením. To je ale způsobeno ne zraněními, nýbrž obrovskou intenzitou energie této věže. Poklady, které v této věži nacházím mi pomáhají s touto energií bojovat, stejně tak jako obraz Medivha.
Proto, po skončení naší výpravy opět požádám mého kamaráda kouzelníka, aby mi vyčaroval portal do onoho překrásného města Stormwindu, kde opět zajdu za starým známým hostinským a požádám jej o pokoj s Medivhovym obrazem.

                                                    Low LvL Battleground priest

Autor: dynty
Název: Low LvL Battleground Priest



Low LvL Battlegrounds Priest

Dobrá nápíšu něco o priestovi na nižších levelech,protože proč ne?:)
jsem typ hráče,který by si měl říkat "causual" příručku berte jako můj pohled na věc. Hraju tak 2 hodinky denně,po práci,někdy se u toho seknu,někdy pár dni nejedu vůbec.
Na WSG najdete kupu lidi s levelem 12-29,fronty jsou casto plne a každý causual priest (z vlastní skušenosti) bez větší námahy namlátí každý den 250 HK ani nemrkne.
Jak na to.
podle mě nemá cenu s priestem chodit WSG do levelu 18. je to každýho věc ,ale do toho +- 18 nemáte nejakou tu hodinku v Wailing Caverns instanci,nemate prachy,nemate věci. Levely 18-20 se pak daji skvele vybit primo v WSG (za vyhravani dostavate veci,ty donesete NPC a dostanete expy)

Equip:
Vše do intelectu.
Pokud máte spirit tap talent tak funguje i v BG! tedy za zabíjení lidí dostáváte na 15 sekund +100% do Spiritu a myslim si že víc na nižších levelech není třeba. Stamina je dobrá taky až na vyšších levelech,teď potřebujete mít co nejvíc many,abyste vyvázli z boje živí,pak už to nějak zregenerujete.
další důležitou věcí je Wand. Podívejte se do Aukce,kupte nejlepší Wandku co můžete,stojí to za to.S wandkou se totiž daleko lépe zabíjejí melee charaktery,který kolem vás poskakujou,aby pořád stáli zaváma a rušili vám kouzla/utratili manu a pak vás dobili.

Do boje!
Máte 17-18,level,tudíž čekejte do party lidi o dost nižší

Organizační složka - Pro rodilé HK harvestry:)
hned jak se tam objevíte(pokud je to od zacatku),dejte capslock a hulákejte "I WILL INVITE" a pozvěte všechny do party. Osobně doporučuju do první party (to bude ta vaše) vybrat samý huntery/rogue/warriory:) co si budem povídat,je to výhodný jen pro vás,ale sme češi,musíme si pomáhat.Druida byste se museli ptát co je za build,magove a warloci vas neochranej. Hned jak je vás 5,zmáčkněte "o" /raid/convert to raid,naberte zbytek a domluvte se s hunterem(nejlepe) nebo s warriorem podobnýho levelu ve stylu "i will protect you,you will protect me,OK?" bude souhlasit,protože s priestem za zadkem se žije lepe. Huntera proto,že má většinou sakra rychlýho vlka,kterej k vám doběhne když vás někdo bije a hunt sám střílí na dálku. Po 20tym levelu navíc přibude mindflay talent(dále jen flay) a není nic lepšího když se k vám snaží dostat warior,na sobě shadow word:Pain,nonstop spomalenej flayem,do zadku ho kouse vlk a kosi hunter. kdyz k vám dobehne,da si +- jednu ranu do stitu a umre.

Pro Velitele. (berte jen jako radu,co vychazelo mě)
Co vyhrává WSG? Organizace! ikdyž bude 10 ostřílených PvP veteránů proti 10 rankům 0,vyhraje ten,kdo si to lépe zorganizuje. Pokud tedy nepotřebujete tolik HK a radši chcete vyhrát,zkuste to zorganizovat. Založte raid (jak jsem psal výše),partu složte asi tak -
1. Parta - vy,+hunter+2 jakýkoli casteři.
2. Parta - Druid,2 tanci a zbytek
pamatujte že platí základní zásada - nikoho neposílat do obrany.
Možná to zní divně,ale co uděláte když vás někdo pošle do flag roomu hlídat vlajku,zatímco ostatní si budou harvestit honor? vykaslete se na ne a jdete se bit. to same udělá každý,ikdyž někdo říká "i will defend" vydrží mu to jenom chvilku,vždycky s tím počítejte! Pokud se budete snazit dotlacit nekoho do obrany,veskera organizace padne,verte mi.. taktika kdy část brání vlajku a část útočí se dá použít jen pokud tam je pulka/cela vaše gilda,nebo kámoši a všichni mají morálku. V normálním SWG se to nedá. Nejlepší je podle mě když První parta s vámi zakempí uprostřed mapy,přesně na tom místě kam už "nedosáhne" range ze hřbitova! Urcite znát situace kdy o pul4 hodiny rano stoji cela aliance na hrbitove,cela horda pod kopcem u hrbitova (nebo obracene) a hazeji na sebe kouzla:)
Určete tedy jen útočníky,druida a 2tanky z druhé grupy. Priest není dobrý na běhání s vlajkou,druid je rychlejsi a má víc životů. role priesta je v tomhle přpadě bojovat uprostřed,a čekat až vyběhnou z protivníkova baráčku tanci s vlajkou,pak na ně naházet buffy a healy,a hledat s hunterem ukradenou vlastni vlajku.
Další zásada je (podle mě) že vlajka musí být vidět! Zvesela rozhazujte pain uprostřed mapy,2tanci a Druid vyrazí pro vlajku a zpateční cestu ať zvolí přímo středem bojiště! Proč? Celý váš Raid totiž narozdíl od protivníků nepobíha všudemožně po mapě.ale je pěkně uprostřed,takže na vlajkonoše je pěkně vidět,dá se mu krásně házet heal a skrz celou grupu nikdo cizí neprojde,takže se vlajkonošům naskytne celkem pěkná zpáteční cesta s doprovodem 7 bodyguardu.Cestu pro vlajku si musi vybojovat sami,ale věřte že to zvladnou. Ztracenou vaši vlajku choďte hledat jen vy a hunter,protože pokud ji nevidíte,většinou to znamená,že s ní jeden protivník zalez někam do křoví a čeká až se vrátí vlajka jeho týmu a dá se často vpohodě odlovit. tahle strategie je dobrá jen pro náhodné WSG ale fakt funguje!,guilda proti guildě má asi uplně jiné taktiky.



Taktika:
drzte se vybraneho kamose,nema cenu se sam poustet do niceho,za vidinou vice HK. Podle me,je zakladni kouzlo shadow word:pain. Ma instant cast. Abych se přizna,někdy, když sem se objevil v SWG na 19 tym levelu a od oponentu tam měl 19 jen 1-2,jen sem behal,sam a na vsechny kdo ho nemeli hazel pain. S shadow talentem co to prodlouzi o 6sec je to opravdu boli nevidanym zpusobem. Tahle taktika je primo skvela pokud ste domluveny a vite za tam je udernik,nebo tři,který běhaj pro vlajky. Totiž 15-18 levely nemaj moc životů, pain jim sebere víc než půlku. s půlkou životů se skoro nikdo nepustí do skupinky 3 bijců,protože si řekne,"nechám to ostatním,zregeneruju" ikdyž běžej pro vlajku/s vlajkou. - takže pokud jste 19lvl a proti vám moc lvl 19 není,nezabíjejte je,ale jen házejte pain,nahoďte štít a zdrhejte k dalšímu,dejte mu pain,dejte si renew a k dalšímu,až dojde mana,sedněte,jestli po vás furt jdou,dejte jim pain,a bijte je wandem a klidne hrdinne zemrete:). Za pain dostanete HK, zda se to divny,ale je to efektivni strategie,pokud je nekdo schopnej nosit tu vlajku...na konci budete první v tabulce (co se týče těch HK tak určitě),nevim kdo jinej má šanci vás předehnat,ale asi nikdo. (mě nikdo nikdy nepředehnal na 19tym lvl)
Takže,Pokud jsou sily vyrovnane a proti vam je vic lvl 19,drzte se huntera kteryho ste si vybrali na zacatku. Nahodte mu stit i stamina buff, a renew hazejte i na vlka. Je dulezity nevsimat si nikoho jinyho,jen hunta,vlka a jeho cile. Hunt neco oznaci sipkou a vybehne na to vlk. Protivnik na vlka kasle a pujde po huntovi. Hodite na protivnika flay,to ho zpomali takze vlky ma 2kousnuti a hunter jednu střelu "zdarma" než k vám dobehne,na hunta stit,renew,na cil pain. Když se jich sesype víc ať na vás nebo na hunta, naběhněte k nim a dejte psychic scream,a heal/renew na víc zraněného (vás nebo hunta)
Po 20tym levelu zacnete : pain,flay,stit na huntera,už budete mít flash heal,což je další + v udržení se při životě.

Priest si může s klidnym srdcem dovolit jít do WSG na 21 levelu,ikdyz bude lowlvl oproti ostatnim. Painem si "vydelate" mnohem vic HK i honoru nez vsichni ostatni,jen nebudete mit tolik "killing blows" což vás určitě moc netrapi. Pokud to tak udelate, jsou 2moznosti. Bud to bit s Hunterem,nebo se drzet uprostred mapy kde sou nejvetsi bitky, a hazet flay a pain o sto6. jak vás někdo zacne mlatit hned si hodte stit a bez vahani psychic scream! Někdo se ve volnych sekundach,snazi dobit protivnika,ale podle mě je nejlepší hodit na sebe heal (po 20tym flash heal) a když nebudete full,klidně i renew,je to za 1,5 sekundy dohromady,lepší než 3 za heal. Proč nedobít protivníka? Hned jak se probere ze fearu zpusobeneho screamem (at uz se probere trinketem,nebo za 5sekund) jde zas po vás. Během fearu se ho pravdepodobne nepodari dobit,5 sekund je malo a pokud se místo utočného kouzla doléčíte a je okolo vás víc lidí,namísto aby šel znova do priesta s full HP barem,vybere si jako cíl útoku někoho s míň HP aby dostal HK. (vyzkoušeno,8z10 to opravdu udela) Pokud je na vás sám,vy se držíte huntera takže už ho žere vlk a vyplatí se ho snažit dorazit mind blastem namísto léčení.
Všechny bitky ve kterých jste LowLvL a máte přesilu (je vás víc) řešte jen painem,občas pomožte spolubojovníkům flayem (zpomalí o 50%,takže se do něj pak warrior líp trefuje sekerou),ale hlavně neutrácejte manu za mindblasty a smithy a řežte je wandem! Přesilová hra se může obrátit během 10 sekund a zůstat s polovinou many proti přesile hodně snižuje šance na přírůstek HK.
Pokud se kdykoli v oslabení octnete,Hoďte si štít a zdrhejte. Priest (ten s malym LVL) nemá moc šanci vzdorovat např. roguovi a warrovi,protože štít je hned pryč a tyhle 2 povolání vás sundaj fakt rychle. Pokud je v oslabeni s váma víc lidí,férový priest (protože ví že bude mít stejně nejvíc HK) se otočí a screamne nejbližší dva protivníky,aby poskytl čas spolubojovníkům na útěk. Priest který ještě dneksa nedal moc HK,tabulatorem přeskakuje z jednoho pronasledovatele na druhy a (pain jde hazet i za behu) vsem da pain aby dostal co nejvic HK,pokud přežije a scream hodi až když do něj mlátí někdo nablízko:)

Jak na jina povolani?

Hunter:
dovolil bych si nesouhlasit s nazorem,ze na peta kaslat a jit po huntovi. Podle me je nejlepsi v okamziku kdy na sobe spatrite sipku,nahodit štít, a rozhlížet se kde na vás běží vlk. Hodit mu hned Pain a mindblast,a jak do vás poprvé kousne, tak psychic scream a flash heal (do 20tyho ten mensi heal,tusim lesser) Proč? Když vás žere vlk,odstřeluje hunter zkuste si castit 3sekundova kouzla,hodite ho tak za 8 sekund a už je pozdě. pet nemá trinket,nemá takovou rezistenci,takže zatímco zdrhá,opřete se do huntra pain,mindblast,flash heal na sebe,mindblast a pak asi Wandem,protoze neni mana. Dá se to docela vpohodě,podle mě daleko lépe než když do sebe necháte kousat peta. Pet si teda vychutna plne trvani fearu,za tu dobu 2-3x tikne pain (tj 66-88 lifu+-) dostane za +-70 minblastem a da se v nejhorsim dorazit hulkou,nebo vam nekdo pomuze.

Warrior:
proti nemu je to vsechno o screamech a stitu. takze casovacka. Kdyz ho vidite ze jde po vas,dejte mu hned pain pak flay,3sekundy bezi pomalu,za tu dobu tikne pain za 22+75 od flaye,hodte si stit,dejte mu jeden mindblast,nez ho docarujete tikne 2x pain,tj warrior pobral 22+75+70+22+22=211, a hned dejte scream! snad zacina utikat a to je cas na 1 mindblast. Nehazejte flay,protoze utika od vas,a jen ho to zpomali=kratsi cas na cestu k vam. hned po mindblastu flash heal,pokud uz vam shodil stit, na sebe,pokud nemel trinket akorat se obraci (3sec mindblast+1,5 flash=4,5sekund,)3x tiknul pain = 211+70+22+22+22=347 damage ve warrovi a je akorat cas na flay,kterej ho podrzi dalsi 3 sekundy od tela necha tiknout pain a da za 75. to je 347+22+75=444. Myslim ze jste bez many,ja nahazuju renew,stit mam jeste asi 15 sekund zablokovanej,modlim se at neda moc velkej critical a zatimco kolem me poskakuje,snazim se ho dobit Wandem. Nekdy to vyjde,nekdy ne,ale dulezite je mit plan a vedet co delam,protoze on to nevi. Ted vas urcite napadne spousta veci co on udela,aby mi to nevyslo,ale on nevi co mam v planu.

Mage:
ja mam na magy divnou strategii,hodim mu pain,hodim sobe stit,mindflay,renew,smite,flash heal,renew,flash heal,mind blast, a proste se lecim a sazim ze mu da co nejvic pain, a pak ho nejak dostrelim.

                                                         Shadow priest vs Mage

Autor: melmr
Název: Shadow Priest vs Mage



Impulz pro tento clanek byly nejake fantazie maga v diskunim forum o tom jak priest jde jako ovce na porazku proti magovi..
ani bych tu nechtel popisovat jak snadno dat priesta nebo jak snadno dat maga, ale spis napsat nejaky taktiky, jak se boj bude mozna odvijet v ruznych situacich a co se da pouzit proti cemu a proc FTW. (clanek je o Shadow priestovi)

Duel

Jako prvni situaci bych vzal duel kdy jsou oba pripraveny, buffnuty, a mag se hned po zapoceti duelu snazi dat silence, nasledne sheepnout a pak zacit castit smrtelny kouzla. (smrtelny pro vas samozrejme :)

3,2,1
Mage dava silence (1sec*),mozna da instantku a hned po tom kouzli sheep (1,5sec)...
Priest - dava SW:P (pokud ste rychlejsi nez on vam da silence) a zaroven bezi k magovi aby mu mohl dat fear, ted uz mate silence a mage kouzli sheep (neukvapujte se a nepouzivejte trinket!!!) 2,5 vterin po zacatku duelu ste ovce a mate jeste silence na dobu 1,5 sec. proto nemate kam spechat a pockejte si na dalsi krok ktery mage udela. Bud vam da jeste jednu ovci, protoze si bude myslet ze pouzijete nausnici a nebo zacne kouzlit DMg kouzla protoze si bude myslet ze mate cooldown nebo nausnici vubec nemate na sobe. Kdyz zacina kouzlit dmg, je ten nejlepsi okamzik pouzit trinket a silencnout ho na 5 sec, nasledne dat DOT (1sec) pokud ste to nestihli predtim, mind blast (1,5sec) a mind fly (až3sec). Prave se otrepal a nejspis kouzli neco ze sve magie, ted muzete dal kouzlit DMG kouzla a nebo mu zrusit dalsi kouzlo pomoci fearu. Kazdopadne ma priest velkou sanci na win, protoze si mage za 10sec boje nedal temer zadny dmg krome instantek i kdyz ty muzou delat i 2K dmg pokud ma mage stesti a itemy.
V zavorkach je doba kouzleni, *u instantek je to "global cooldown" 1 vterina po kterou nemuzete kouzlit.
Dalsi zpusob jak muze zacit jsou napriklad instantky: fire blast (1sec), frost nova (1sec), cone of cold (1sec) silence, frosbolt, cold snap, frost nova, cone of cold, fire blast..
Priest - SW:P, az budete u sebe dejte fear, v tomto pripade je dulezity dispelovat frost novu pokud nemate silence a dokola opakovat mind blast a mind fly. Az vycerpa instantky tak bud uvari nejaky 3 sec cast kouzlo, v tom pripade mu dejte silence a nebo arcane exploze a v tom pripade se od nej drzte dal a nechte pusobit SW:P ktery ho driv nebo pozdejs zabije.

Samozrejme existuje vic zpusobu jak zacit,ktere jsou vice ci mene uspesny, zalezi na talentech, stylu hrace, skillu, atd. ale tohle jsou dva nejcastejsi zpusoby se kteryma sem se setkal.


Mage s vyssim lvl

Asi kazdej uz zazil situaci kdy si mirumilovne jedete prirodou, kdyz najednou potkate zakomplexovanyho maga co ma o nekolik lvl vic nez vy a snazi se vam usmazit prdel.. V takovym pripade nemate moc sanci jit na ferovku. Nejlepsi je vzit nohy na ramena.

Run forest, RUN!!!
Dulezity je uvedomit si, ze nebezite proto aby ste maga zabili ale proto aby on nezabil vas. Na zacatek vam da napriklad sheep a v tom pripade je postup stejnej jako v duelu. Pockejte si az bude kouzlit... trinket, dejte mu silence, SW:P a bezte! Nahodte na sebe renew, pripadne stit kdyby ste meli malo HP a nechte pusobit SW:P. Bud to se na vas vykasle, a nebo po vas pude: a) nasedne na mounta a bezi k vam. POkud to udela staci zmacknout levy tlacitka mysi a koukat jak se priblizuje, az bude dost blizko zmacknete k tomu pravy tlacitko a prekvapice rychle se otocite, pouzijte fear a rezte do nej (na mauntovi nejde pouzit nausnice). Pak se rozhodnete podle vasi a jeho many/hp jestli ho dorazite (z lovce se stava korist ^^) nebo pobezite dal. b) bude pouzivat blink a pokusi se vas zastavit. Az se blinkne k vam dejte fear a bezte dal az se priblizi podruhy dejte znova fear rezte do nej 8 sec. Pak bezte dal nebo ho dorazte.

Pokud se neco nepovedlo nebo je mnohem silnejsi a vypada s vama spatne, skuste mu tesne pred nejakou vetsi vodni plochou dat fear, dejte levitaci a bezte po vode pryc. (vas pohyb na vode 100% jeho pohyb ve vode 50%) nebo jestli je blizko nejaky utes skocte, dejte levitaci a doufejte ze mage nema reaganty :)
...kdyz sem u tech utesu... skuste mind control a ukazte mu jak se spravne skace :)

nechci tvrdit, ze jsou to nejlepsi taktiky, ze vzdycky fungujou nebo ze to jinak nejde ani tvrdit, ze presne tohle co sem napsal mage musi udelat, ale jsou to zkusenosti, konkretni pripady, ktery sem zazil a veci ktery se mi osvedcili. Sice tu pisu jakoby priest mel vzdy navrch ale ty kroky zavisi na tom pokud vubec prezijete dost dlouho aby ste je mohli provest.

                                                   PvP priest

Název: PvP priest



Tak pár rad pro PvP :)
Abyste nerekli ze tu placam nesmysly ,tak bych na uvod chtel rict ze mam na servrz Frostwhisper Trolla Priesta na 60lvl s maximalnim dosazenym honorem 10(Sampion) Takze si myslim ze uz o PvP neco vim :D .

Pro zacatek , pokud se chcete venovat plne PvP tak je dulezite zvolit si talenty pro shadow , pokud si zvolite jako hlavni talentovy strom Holy nebo Discipline ,nezbyde vam nic jeneho nez se jen drzet s vetsinou a v duelu toho moc nezmuzete.Ale i holy priest se v WSG hodi ... ikdyz ja to beru tak ze si chci v PvP poradne zaradit a ne furt jen hylovat a hylovat , toho mom uz dost z instanci :D

U shadow prista je pro pvp velmi dulezite kouzlo Silence , ktere znemozni kouzlit 5 sekund ... samotna shadow forma zas tak dulezita neni , hyling se hodi a stale se menit do SF a zase zpet vas stoji vsecku manu ,takze je to neprakticke.A co se tyce talentu damage si zvednete dost na to ze SF potrebovat ani nebudete.Dalsi perfektni kouzlo je Scream ,ktere zastrasi 5 nepratel na 5 sekund a muzete tuto dobu zvysit,napr nektere sety pridavaji sekundu nebo dve.

A ted popis duelu
1)Mage - neni pro prista zadny souper ...me se nejvic osvedcilo : 1.krok silence 2.mind blast 3.Shadow pain 4.mind fay(ted newim jak se to pise :D ) 5. k nemu nabehnete a screamnete ho 6.mind blast 7.mind fay 8.vyhravate duel ... body i-4 stihate za 5s kdy ma nepritel silence a behem screamu mate dalsich 5sekund behem kterych ho dorazite

2)Warior - nad wariory vyhravam tak na 80% ,ale jedna se zase o skill protihrace . Jedine co vam muzu tady poradit je jen dokola ho screamovat a tak po druhem screamu se ohylovat ...jinak vas dorazi exekutem (to muze udelat pokud mate pod 20% hp a bere to tal 1500 a vic)

3)Warlock - u nej muzete vyuzit prakticky to same co u mage ... ale on ma dost variant jak vam to trochu ztizit ...treba vas muze taky screamnout (na to je jedina obrana a to Gruntsky Trinket ,ale ten ma cooldown 2minuty ...v duelu se ale rozhoduje behem prvnich 10s)a dalsi dulezity krok je dispelovat vsechny magic kledby co na vas hodi ...cast ho stoji mnohokrat vic nez vas dispel

4)Druid - je trochu orisek , i lehce nadprumerny druid me porazi ,ptze je jedina taktika a to zmenit se do medveda a tepat ,pak me stunne a ohyluje se a zmeni se zpatky do medveda a tak dokola... takze jedine co je se da pouzit je pokud zustane o trochu dyl v castersky forme zrusit mu cast silencem a manaburnovat ho ... pokud ho zbavite many vyhrajete ,ale kdyz on neudela chybu tak je to tak 8:1 pro druida

5)Rogue - ja sem prieste ktery jede na staminu a je to prave kuli rogue.Duel zacne on tim ze vas stunnte a zacne na vas kombit ...ja stun zrusim grunskym trinketem a screamnu ho ...napalim do nej mindblas a je zpatky ,ptze on taky pouzije trinket ... a prave v tehle fazy nemuze moc delat ,on jen beha kolem vas a vy nemuzete nic moc vycastovat ... dulezity je Absorb Shield ... a kdyz prezijete do dalsiho screamu vyhrajete .. rougove maji malo hp takze kdyz ho creamnete po druhe bude mit tak polovinu zivota a potom staci mind blast mind fay a este jeden mind fay a je dole

6)Paladin - ty nenawidim :D , kdyz ho utepete tak nahodi ten imune shield a ohyluje se... ale dulezite je manaburnovat ho ...jeden cast vam muze zrusit stunem ale to je tak vse ...samozrejme musite screamovat vzdy kdyz to pude .. a jakmile ho umanaburnujete je vas .. pokud se poku hylovat se bez shieldu zruste mu cast silencem

7)Hunter - na tech mam uspesnost tak 90% ..vubec si newsimejte peta a castujte do huntera co muzete ...nema moc hp a po selou dobu se snazte dobehnout k nemu a screamnout ho .. jakmile se vam to podari mate vyhrano uz ho jen dorazite treba mind blastem

8)Saman - je best pvp postava uspesnost proti nemu tak 25% ...zaklad je tepat totemy wandkou ,kdyz je bez totemu uz neni nic extra ... kdyz mu nechate totemy nemuzete ho screamnout a ani silencnout ...totemy pohlcuje prvni cast a proto je dulezite mu ho znicit ... potom ho muze screamnout a normalne tepat ...dalsi samanovo svinstvo je instant heal ,tomu nezabranite kdykoliv vycastuje novy totem znicte mu ho a ve druhem screamu ho manaburnujte .. kdyz to vide tak vyhrajete

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Your Guide To Blood Apply pressure on Numbers

Apemaantessy,24. 7. 2018 23:13

Poids est comment robuste votre sang pousse contre les parois de vos arteres lorsque votre coeur sentiment pompe le sang. Arteres sont les tubes qui transportent perseverent b gerer offre sang loin de votre coeur. Chaque temps votre manque de sensibilite bat, il pompe le sang par de vos arteres a la reste de votre corps.
https://www.cialispascherfr24.com/cialis-commande-en-ligne/

Demence nechapu

lol omg co to je? ,9. 2. 2010 17:48

Polovina věcí jsou totální cípovina hochu...

Re: Demence nechapu

rios,22. 5. 2011 1:43

100% Souhlas mam 80 lvl priesta disco a zkousel sem i shadow (full wrathfull) a davam si to jako svine. Jedinej problem Lock a jeho p* fear, ale to ze vymenim postavu mi nepomuže, furt me bude lock fearovat tak nwm co tu pises za kraviny zahodit priesta, ale spis si zkus za nej zahrat ted na wotkl

Divné

Rezone,25. 4. 2011 8:26

Něco z toho máš pravdu, ale na priesta se vůbec nezapomnělo.... Má tedka báječný spelly. Sice nějak znatelně překopanej oproti Woltku není, ale furt je to báječná class. Schází mi tam u něj snad jen nějakej malej heal, kterej tě nekopne z Shadow Formy a taky upravit Shadow Word: Death , aby když někoho nekillnu at ubere a mě ne. A taky nějak Fear jako má lock... Oba prístovy feary maj velkej CD. A co pak udělám když se na mě nacharguje war? :D A možná nějakej plošňáček by taky bodnul.. :D

good web :)

lightgirl,22. 10. 2009 8:32

mno hosi netvrdim ze ste u priesta stravili malo casu ale asi ste se do nej malo vzili .. Spriest neni moje hoby ale kdyz sem ho zkousel tak s merceliem sem si v BG docela zahral a neco nadamagoval, tedka hraju disc a nemuzu si stezovat ... zabit me neni sranda ani pro rogunu natoz locka stalo se mi ze s retardinem sem se rezal tak dlouho nez mu dosla mana a zabil se o PW:shield pochopitelne za dispell abilitek ... ale musim souhlasit s prvním článkem kdyz priest tak si zkuste vsechny buildy a myslim ze v 60% najdete toho sveho v disc