Olomoucké tramvaje musejí cestovat do Šumperka
- Datum: 25.4.2007
- Autor: PAVEL KONEČNÝ
- Zdroj: Olomoucký deník
- Rubrika: Olomoucko
- Strana: 03
Nové displeje do nich nejdou jednoduše namontovat. S nečekanými potížemi se musí vypořádat olomoucký dopravní podnik (DPMO). Součástí balíku vylepšení hromadné dopravy placeného z velké části Evropskou unií je i osazení tramvají novými displeji. Tramvaje kvůli tomu ale musí cestovat vlakem až do Šumperka.
Podle Magdaleny Kopřivové, mluvčí DPMO, projde podobnou úpravou celkem 32 tramvají. Do Šumperka pojede deset z nich. Montáž je složitá u starších typů tramvají, kde trvá až dva týdny. Kvůli informačním svítícím panelům se musí zasahovat do střechy a čela vozu. „Displeje patří do informační části evropského projektu, která stála třiadvacet milionů korun. Cenu jednoho informačního panelu nelze samostatně vyčíslit,“ uvedla Kopřivová.
Peníze na nečekané náklady prý v projektu jsou – v rezervě, tvrdila mluvčí. Nevěděla ale, na kolik přijde přeprava do Šumperka. „Do deseti vozů namontuje zařízení šumperská firma, zbytek uděláme sami po zaškolení lidí a nákupu potřebného vybavení,“ vysvětlila mluvčí.
„Pro nás je to vcelku bezvýznamná zakázka, skutečně jen drobnost,“ reagoval na úpravy olomouckých tramvají Vladimír Lajdolf, výkonný ředitel šumperské společnosti Pars nova. Jinak to vidí v Olomouci: „Je to problém, s nímž jsme nepočítali a musíme ho řešit za provozu,“ dodala Kopřivová a šumperskou výpomoc označila za kompromis.
Informační panely mají ještě jeden problém - když svítí slunce, není na nich nic vidět. „Tato závada je způsobena nevhodným umístěním fotobuňky. Dodavatel ji má odstranit do konce dubna, kdy končí zkušební provoz,“ konstatovala Kopřivová.
Do Šumperka míří i pojízdná galerie žáků Jindřicha Štreita, i když tramvaj s číslem 136 měla být na kolejích do poloviny května. Kopřivová sdělila, že kromě nového displeje jede do opraven i kvůli technické závadě a bude odbavena přednostně, aby se Olomoucí ještě alespoň na týden před koncem fotografické výstavy projela.
Program Rozvoje MHD v Olomouci zahrnoval vybudování inteligentních zastávek, zavedení přednosti pro hromadnou dopravu na křižovatkách, vytvoření jízdních pruhů pro autobusy i nákup nových vozů. EU jej financovala ze 75 procent. Celkem šlo o náklady přesahující 46 milionů korun.
Komentáře
Přehled komentářů
v neděli 24.6.07 jsem viděl tramvaj typu T3 evidenčního čísla 143 na lince 7.tato šalina měla vepředu nově dosazanou digitální tabuli EM-TEST.měla to samozdřejně dosazana i na pravou stranu i do zadu
134,167-nesvítí EM-TEST
(kucera, 25. 6. 2007 19:17)ve čtvrtek 22.6.07 jsem viděl tramvaj typu T3 evidenčního čísla 134 nesvítila digitální tabule EM-TEST na pravé straně.tato tramvaj 134 má EM-TEST i ve předu a samozdřejně i vzadu.a dnes 25.6.2007 jsem viděl tramvaj typu T3 SUCS evidenčního čísla 167 opět nesvítil EM-TEST na pravé straně. tramvaje 134 a 167 jeli na lince 7.
134,167-nesvítí EM-TEST
(kucera, 25. 6. 2007 19:17)ve čtvrtek 22.6.07 jsem viděl tramvaj typu T3 evidenčního čísla 134 nesvítila digitální tabule EM-TEST na pravé straně.tato tramvaj 134 má EM-TEST i ve předu a samozdřejně i vzadu.a dnes 25.6.2007 jsem viděl tramvaj typu T3 SUCS evidenčního čísla 167 opět nesvítil EM-TEST na pravé straně. tramvaje 134 a 167 jeli na lince 7.
134,167-nesvítí EM-TEST
(kucera, 25. 6. 2007 19:17)ve čtvrtek 22.6.07 jsem viděl tramvaj typu T3 evidenčního čísla 134 nesvítila digitální tabule EM-TEST na pravé straně.tato tramvaj 134 má EM-TEST i ve předu a samozdřejně i vzadu.a dnes 25.6.2007 jsem viděl tramvaj typu T3 SUCS evidenčního čísla 167 opět nesvítil EM-TEST na pravé straně. tramvaje 134 a 167 jeli na lince 7.
130,134,...nový přední EM-TEST
(kucera, 8. 6. 2007 16:06)tramvaje evidenčních čísel 130,134,136,138,140 mají nově nainstalované přední digitální tabule EM-TEST.tramvaje které mají digitální tabule nově nainstalované jezdí v soupravě vepředu,aby to bylo vidět a druhá tramvaj v soupravě,která vepředu nemá EM-TEST jede vzadu(platí pouze pro pracovní dny,protože v sobotu a neděli jede tramvaj jenom jedna)!!!
202-šumperk-parst
(kučera, 17. 5. 2007 19:45)
v astře 202 to vrže jak,kdyby to byla historická tramvaj.včera jsem sní jel do neředína(samozdřejmě linka 7)a na náměstí hrdinů jak je ta zatáčka na paláckého tak tak ten kloub(harmonika)začla ůplně začala vrzat!!!to je fakt moc kvalitní!hrůza!!!dnes(17.4.2007)jsem viděl v soupravě na lince 7 zadní tramvaj s evidenčním číslem 145,které nesvítil zadní EM-TEST!!!
neví někdo proč ty tramvaje mají EM-TEST a né BUSE???BUSE je hezčí!!!
můj test EM-TESTů
(kučera, 6. 5. 2007 9:14)
od 29.4.2007 jsem si udělal velký tast digitálních tabulí EM-TEST.test jsem ukončil dne 5.4.07.většinou EM-TESTy svítili a fakaly(fungovali)dobře,ale u některých tramvají to moc nešlo vidět.nemůžu uvést evidenční čísla,protože to bylo z dálky.tramvaje,kterým nešel předšíst EM-TEST byly asi 3.velký test:
29.4:623(manipulační jízda),624(linka 16),161(7),152(7),pojízdná galerie 146(7),143(x6),
30.4:130(x4)°,142(x4),154(x4),161(7),152(7),150(7),151(7),173(7),174(7),624(linka 21),626(20)
1.5:---nebyl jsem v olomouci---
2.5:144(7),145(7),148(7),149(7)
3.5:130(x6),626(linka 26),406(16),161(x6),152(x6),148(7),149(7)
4.5:130(7)°,galerie 146(7),143(7)
5.5:158(x6),134(linka 7)°,623(16),626(16)
°-nově rekonstruovaná tramvaj.EM-TEST má už i vpředu
EM-TEST svítí jak BUSE
(kucera, 28. 4. 2007 20:10)lidi si stěžovali,že na digatální tabuli EM-TEST nic nejde předšíst,když do toho svítí slunko.chyba byla ve fotočidle.tato chyba byla spravena včera(dne 27.4.07).přesvětšil jsem se dne 28.4.2007 na hlavním nádraží.důkazem byl autobus solaris 623,galerijní tramvaj 136 na lince 7,tramvaj 126 opět na lince 7 a další.
TRAMVAJE směr ŠUMPERK-parst
(kucera, 27. 4. 2007 20:29)
víc se mi líbí ,když digitální tabule svítí zeleně jsou od firmy BUSE.ty co svítí oranžově jsou od žilinské firmy EM-TEST.
oranžové dig. tabule-nevýhody:když svítí na to slunko nejde to předšíst(to je nprd)!!!
143-nový přední EM-TEST
(kucera, 25. 6. 2007 19:27)