Oblivion
edím v cele. Sám. Opuštěn přáteli. Zrazen světem. Dunmer naproti říká, že tady zemřu. A už také slyším kroky-stráže jdou dolů. O něčem mluví, ale… Ten hlas nepoznávám. Ano, už je vidím-tři stráže v podivné zbroji, ale mezi nimi bohatě oblečený muž. Co to má znamenat? Říkají, že v téhle cele nemám být… A proč chtějí, abych šel k oknu? Poslechnu je. Procházejí kolem a tisknou cihlu na zdi. Otevírá se otvor ve zdi-bohové, kdybych věděl… Cože, ten muž se mnou chce mluvit? Viděl mě ve snech? To určitě. Ale… Opravdu je to on? Císař Uriel Septim?? Odchází… Měl bych je následovat. Bože, pod vězením musí být celé katakomby-prastaré, nepoužívané… A proč tudy šli dnes? Co se stalo?
Ale ne! Útočí!! Zabili jednu strážkyni… Má u sebe meč. Měl bych si ho vzít… Ale proč útočí? Chtějí snad… Zabít císaře? Prochází dveřmi-a nechávají mne zde. Ploužím se mnoha chodbami podzemního bludiště-až je pak stráže s císařem znovu střetávám. Oni znovu útočí… Nebo ještě stále? Co ty zbroje? Proč zmizí, když zemřou?? Stráže mě mají za špeha, chtějí mě zabít.. Musím se bránit! Ale ne, ne… Znovu na mě mluví. Sám císař. Pod jakým souhvězdím jsem se narodil? Řekl jsem mu to. Dali mi louč, ať ji držím. V boji jim i tak nepomohu. Pokračujeme. Co to je? Zablokované dveře? Past? To přeci nemůže být…
Zůstávám s císařem a chráním ho, zatímco stráže běží hlídat vchodový otvor… Císař se mnou mluví. Říká, že ho zabijí. Ne, zabráním tomu. Přesto mi dává amulet králů - magický amulet, jež rod Septimů dědí z otce na syna. A informaci o muži, co ví, jak dál… NE, to ne! Do místnosti se otevřely tajné dveře… Nikým nepozorován, vešel dovnitř a bodl císaře do zad! Musím se mu ubránit!! Zabil ho přeživší strážný. Ten nakonec souhlasil s císařovým posledním rozhodnutím. Nechal mi amulet. Nakonec jsem vyšel ze stok pod vězením císařského Imperial City. Ale podaří se mi doručit amulet poslednímu muži, co ví, jak dál? Zjistím, jestli existuje tajný potomek císaře? A najdu ho dřív, než císařství pohltí hrozba ze sfér Oblivionu .... ?
ak nějak se budete cítit po hraní začátku Oblivionu, čtvrtého pokračování slavné série The Elder Scrolls. Pomůžete císařství? Nebo hodíte jeho osud za hlavu a půjdete si vlastní cestou, například budováním kariéry v jednom ze čtyř cechů, dobýváním cti a slávy v proslavené aréně Imperial City, také třeba pomáháním lidem v nesnázích po celém Cyrodiilu, ve kterém se hra odehrává. A nebo stačíte na všechno? To se uvidí. Jisté však je, že budete trénovat svou postavu v 21 skillech, jež se vyvíjejí přirozeným způsobem. Budete objevovat graficky nádherně stvárněný svět, potkávat kolem tisíce NPC postav s vlastním každodenním režimem, bojovat asi se čtyřmi desítkami příšer, plnit snad stovku questů a navíc máte možnost si vytvořit vlastní dobrodružství ve volně stažitelném editoru!
ZBRANĚ
Oblivionu jsou dva základní druhy zbraní: zbraně na souboj tváří v tvář (například meče nebo palcáty) a zbraně na dálku (luky). Lepší zbraně jsou vyrobeny ze vzácných materiálů a často bývají očarované. Zranění, které jste schopni způsobit, závisí na zbrani, kterou užíváte, na výši vašeho skillu a stavu vaší zbraně (zda-li je poškozená nebo čerstvě opravená).
ÚTOK TVÁŘÍ V TVÁŘ
ozlišují se dva typy útoků: základní útoky a silné útoky (power attacks). Základní útoky jsou rychlé, ale způsobují menší zranění, zatímco silné útoky jsou pomalejší ale zranění je o poznání větší. K provedení základního útoku stačí kliknou levým tlačítkem myši, k provedení silného útoku je potřeba levé tlačítko myši stisknout a podržet. Pomocí kláves W, S, A a D se dají provádět útoky z různých stran.
Na nižších stupních skillů Tupé zbraně (Blunt), Čepele (Blade) a Pěstní souboj (Hand to Hand) můžete provádět silný útok z jakékoliv strany. Na vyšších stupních těchto skillů můžete provádět silné útoky spolu s pohybem doprava nebo doleva. Tyto útoky pak mají speciální bonusy a efekty.
STŘELECKÝ ÚTOK
byste zaútočili s lukem, zmáčkněte a podržte levé tlačítko myši, tím se natáhne tětiva. Čím déle budete držet, tím víc se natáhne. K vystřelení šípu stačí už jen zamířit a pustit. Poté opět chvíli trvá, než natáhnete tětivu do maximální polohy. Pokud jste již dosáhli stupně Pokročilý (Jurneyman) ve skillu Střelba (Marksman), tak můžete zoomovat, a to stisknutím krytu (pravé tlačítko myši) když máte natáhnutou tětivu.
JEDNORUČNÍ A OBOURUČNÍ ZBRANĚ
rčité zbraně jako dýky, krátké meče, palcáty a sekery jsou jednoruční a mohou být používány zároveň se štítem. Jiné zbraně, jako například bitevní sekery, dlouhé meče a kladiva vyžadují k používání obě ruce. To znamená, že je není možné užívat zároveň se štítem. Aby jste zjistili, zda-li je zbraň jednoruční nebo obouruční, označte ji ve svém inventáři.
KRYTÍ
provedení krytu stiskněte a držte pravé tlačítko myši. Krytí štítem nebo zbraní redukuje zranění, které utržíte. Se štítem se kryje mnohem lépe než se zbraní.
Účinná bojová taktika je vykrýt soupeřův útok a poté rychle vést vlastní útok dřív, než se protivník stačí krýt. Využívání tohoto rytmu kryt-a-protiútok značně zlepší vaši efektivitu při soubojích.
BRNĚNÍ
aždý kousek brnění, který máte na sobě vám přidává čísla do vašeho armor ratingu. Čím vyšší je armor rating, tím lépe jste chráněni. Výše ochrany, kterou vám brnění poskytuje závisí na samotném druhu brnění, výši vašeho skillu s tímto druhem brnění a jeho stavu (zda-li poškozené nebo čerstvě po opravě – stejně jako u zbraní).
OPRAVOVÁNÍ ZBRANÍ A ZBROJÍ
braně a zbroje získávají poškození v závislosti na tom, jak je používáte. Čím více je zbraň poškozená, tím méně zranění způsobuje. Pokud je zbraň úplně opotřebovaná, nedá se dále používat a musí se opravit. Na opravu zbraní a zbrojí se používá Opravářské kladivo (Repair Hammer) a velikost opraveného poškození závisí na výši vašeho skillu Zbrojířství (Armorer).
Poznámka: Pokud jste již dosáhli stupně Pokročilý (Jurneyman) ve skillu Zbrojířství (Armorer), tak můžete opravovat i magické předměty (na nižším stupni tohoto skillu to není možné). Tuto službu vám nabídnou i jiní lidé. Bude vás to sice stát peníze, ale předměty budou plně opravené a to i ty magické.
OSTATNÍ BOJOVÉ SITUACE
Sražení na zem
Na zem můžete být sraženi v důsledku silné rány od soupeře. Útočení na protivníka ležícího na zemi způsobuje větší zranění.
Uhýbání
Pokud dosáhnete stupně Pokročilý (Jurneyman), získáte schopnost uhýbat soupeřovým útokům. Během krytí skočte vybraným směrem, čímž uděláte úhybný kotoul.
Zastavení souboje
Pokud se dostanete do souboje s přítelem, můžete se pokusit boj přerušit. Během krytí aktivujte (kliknutím) vašeho soupeře a pokud vás má dost rád, tak zanechá boje.
BOJOVNICKÉ DOVEDNOSTI
BLOCK (Blokování) Řídící vlastnost: Odolnost Odrážení útoku štíty a zbraněmi. Úspěšné blokování znamená snížení zranění utrženého nepřítelem Novic pociťuje únavu při blokování, jeho blok holýma rukama nemá žádný efekt proti útoku zbraní. Učeň již nepociťuje únavu pokud blokuje údery nepřítele. Zbraň nebo štít Pokročilého již nejsou opotřebovány blokováním úderů protivníka ( tzn. neklesá kondice ) a oponenti mohou být odraženi blokováním holýma rukama. Pokud blokuje Expert, má šanci štítem provést odrážecí protiútok, tehdy nepřítel zavrávorá. Mistr může také provést odrážecí protiútok, tehdy je však již důsledkem odzbrojení protivníka. |
ARMORER (Zbrojař) Řídící vlastnost: Odolnost Novic nemůže opravovat magické předměty. (Tepací, opravná) kladiva vydrží dvakrát více úderů v rukou Učně. Pokročilý již může opravovat magické předměty. Expert může opravovat zbraně a zbroj dokonce nad jejich běžnou kvalitu, takové vylepšené zbraně pak způsobují větší zranění nepřátelům, zbroj zase lépe chrání. Mistr nikdy nezničí své kladivo, jedno mu vydrží navždy. |
HEAVY ARMOR (Těžká zbroj) Řídící vlastnost: Odolnost Tato dovednost v kombinaci s nošením tohoto typu zbroje Vás učiní méně zranitelnými. Novicova těžká zbroj se v soubojích ničí o 50% rychleji, než je běžné. Teprve na úrovni Učně se zbroj opotřebovává jak je běžné. Zbroj Pokročilého se opotřebovává o 50% pomaleji než u Učně. Když Expert nosí tuto zbroj, pociťuje jen polovinu její skutečné váhy. Mistra v těžké zbroji váha jeho zbroje netíží vůbec. |
BLUNT (Tupé zbraně) Řídící vlastnost: Síla Budiž Vaše rány palcáty a sekerami maximálně efektivní. Novic uštědřuje rány se základním ničivým bonusem. Učeň způsobuje více zranění nepříteli. Pokročilý získává další útočné bonusy, má šanci odzbrojit nepřítele. Expert ublíží protivníkovi více, může protivníka navíc srazit. Mistr může svým, ještě posíleným útokem nepřítele paralizovat. |
BLADE (Čepele) Řídící vlastnost: Síla Budiž Vaše rány meči a dýkami maximálně efektivní. Novic uštědřuje rány se základním ničivým bonusem. Učeň způsobuje více zranění nepříteli. Pokročilý získává další útočné bonusy, má šanci odzbrojit nepřítele. Expert ublíží protivníkovi více, může protivníka navíc srazit. Mistr může svým, ještě posíleným útokem nepřítele paralizovat. |
ATHLETICS (Atletika) Řídící vlastnost: Rychlost Běhejte jako gepard, plavte jako delfín. S touto dovedností nebudete vědět co je únava. Novic v běhu neregeneruje únavu tak snadno. Učeň je na tom s regenerací o 25% lépe. Pokročilý o dalších 25%. Expert regeneruje lépe již o 75% než novic. Běhání nikdy nesnižuje Mistrovu schopnost regenerovat únavu. |
HAND TO HAND (Pěstní souboj) Řídící vlastnost: Síla Tlučte nepřátele holýma rukama dokud neomdlí, pak své dílo dokonejte. Novic uštědřuje rány se základním ničivým bonusem. Učeň způsobuje více zranění nepříteli. Pokročilý získává další útočné bonusy, má šanci odzbrojit nepřítele. Expert ublíží protivníkovi více, může protivníka navíc srazit a pokud rukama blokuje, pak má šanci provést odrážecí protiútok. Mistr může svým, ještě posíleným útokem nepřítele paralizovat, pokud blokuje, má šanci odzbrojit nepřítele při odrážecím protiútoku |
KRADENÍ | |||||||||||
ODEMYKÁNÍ ZÁMKů ámky se dělí do pěti tříd podle kvality a složitosti. Čím složitější je zámek, tím více má západek a tím těžší je jej odemknout.
Poznámka: Některé určité zámky jsou označeny nápisem „Zámek vyžaduje klíč“ („Lock Requires a Key“). Tyto zámky jsou vyrobeny tak dobře, že se dají odemknout pouze pomocí klíče. K odemčení zámku se používá paklíč, aby se jednotlivé západky dostaly do svých pozic. Toho se docílí pohybem myši dopředu. Západky jsou drženy pružinami o různé síle, aby se nedaly snadno nadzvednout. Aby jste se pokusili dostat jednotlivé západky na své místo, stiskněte mezerník nebo levé tlačítko myši. Sebemenší pochybení může způsobit, že se západka vrátí a zlomí paklíč. I jedna jediná chyba ,může mít za následek, že se západky již umístěné vrátí do původních pozic a musí se znovu odstranit. Čím vyšší je váš skill v Odemykání (Security), tím lehčí je zastrčit jednotlivé západky na svá místa. Na vyšších stupních také spadne méně západek zpět, když uděláte chybu. Pokud dáváte přednost tomu, že sami zámky neodemykáte, můžete využít funkce Automatických pokusů (Auto Attempt), která prověří obtížnost zámku a spočítá vám pravděpodobnost na úspěšné odemčení nebo zlomení paklíče. PLÍŽENÍ lížení je schopnost zůstat nedetekován blízkými příšerami nebo postavami a to jak při stání, tak během pohybu. Pro přepínání mezi normálním módem a módem plížení (Sneak mode) použijte levý Ctrl. V módu plížení se můžete pokusit o krádeže různých věcí, vybírání kapes a nebo také o útok ze zálohy na nic netušící oběť. Pokud jste v módu plížení, vaše postava se přikrčí a objeví se ikonka oka. Pokud vás nikdo nevidí, tak je ikonka bezbarvá a průhledná. Pokud si vás někdo poblíž všimne, tak oko nabude barev a je jasně viditelné. To znamená, že jste odhaleni a již nezískáváte žádné bonusy za to, že se plížíte. Kromě výše vašeho skillu plížení (Sneak) ovlivňuje váš úspěch ještě řada jiných faktorů jako například množství světla, zda-li stojíte, jdete, nebo běžíte a také směr pohledu těch, před kterými se skrýváte. Dokonce i váha vašich bot ovlivňuje vaši úspěšnost. Kouzla jako neviditelnost vám můžou poskytnout značnou výhodu. VYBÍRÁNÍ KAPES okud se k někomu přiblížíte v módu plížení, objeví se obrázek červené ruky a můžete se pokusit o vybírání kapes. Na obrazovce se vám objeví věci, které má oběť u sebe (ale ne na sobě). Vyberte věc, kterou chcete ukrást, klikněte na ni a pokud jste úspěšní, tak si vás nikdo nevšimne a věc je vaše. Pokud si vás oběť všimne, tak něco řekne a nejspíš půjde nahlásit porušení zákona, nebo na vás dokonce zaútočí. Pokud jste chyceni při vybírání kapes, tak jste vinní, ať už se vám podařilo něco vzít nebo ne. KRADENÍ okud se přiblížíte k věci, která vám nepatří a jste v módu plížení, objeví se ikonka červené ruky a můžete se pokusit věc ukrást. Můžete se dokonce pokusit ukrást věci, které jsou v něčem uloženy (například v truhle). Věci, které úspěšně ukradnete se vám přidají do inventáře a jsou označeny právě onou červenou rukou, což znamená, že je zboží kradené. Pokud si vás někdo všimne při plížení, spustí se alarm a vy jste vinni z pokusu o krádež. Poznámka: Čestní obchodníci od vás neodkoupí kradené věci a ty se ani neobjeví v nákupním menu. Říká se ale, že určité zlodějské cechy kradené zboží vykupují. ÚTOK ZE ZÁLOHY dyž se přiblížíte na dosah příšery nebo postavy, která o vás neví, můžete provést útok ze zálohy. Váš první střelecký útok, nebo útok zbraní na blízko uštědří oběti mnohonásobně větší zranění a objeví se ukazatel kritického zásahu (Critical hit). Následující útoky se již počítají jako obyčejné zásahy. Útok ze zálohy se dá provést jedině s jednoroční zbraní, lukem anebo s pěstmi (Hand to Hand) a nedá se provést společně se silným útokem (Power attack). Navýšení zranění uštědřeného při útoku ze zálohy získáte, pokud dosáhnete stupně Pokročilý (Jurneyman) ve skillu Plížení (Sneak). ZLODĚJSKÉ DOVEDNOSTI
|
MAGIE | |||||||||
MAGICKÉ PŘEDMĚTY agické zbraně používají svůj magický efekt když zasáhnete nepřítele. V inventáři informativní tabulka ukazuje magický efekt zbraně, její maximální nabití a počet použití před tím, než musí být zbraň znovu nabita. Magické hole jsou očarované hole, které kouzlí kouzla na určitou vzdálenost. V inventáři informativní tabulka ukazuje magický efekt hole, její maximální nabití a použití před tím, než musí být zbraň znovu nabita. MAGICKÉ SVITKY agické svitky mohou být zakouzleny stejně jako kouzla. Mohou být použity jen jednou a jsou zničeny poté, co jsou zakouzleny. Abyste připravili svitek jako své aktivní kouzlo, vyberte ho ze svého menu kouzel. V inventáři informativní tabulka ukazuje magický efekt svitku. DRAHOKAMY DUŠE (SOULSTONES) oužijte naplněné drahokamy duše abyste znovu nabili magické předměty. Naplňte prázdné drahokamy duše magickou silou za použití kouzla Past na duši (soultrap). Naplněné drahokamy duše mohou být nalezeny při prozkoumávání světa nebo mohou být zakoupeny od různých prodejců v Cyrodiilu. Prázdné drahokamy duše mohou rovněž být nalezeny nebo koupeny, ale aby mohly být použity k opětovnému nabití magického vybavení, musí být nejprve napleněny magickou energií za použití kouzla Past na duši. Abyste použili naplněný drahokam na duše, vyberte ho ve vašem inventáři. KAMENY VARLA (VARLA STONES) oužijte Kameny Varly k znovunabití vašich magických předmětů ve vašem inventáři najednou! Abyste použili Kameny Varly, vyberte je ve vašem inventáři. WELKYNDOVY KAMENY elkyndovy kameny obnovují vaši Magicku do maxima. Abyste použili Welkyndovy kameny, vyberte je ve svém inventáři. PEČETNÍ KAMENY yto exotické výsledky Daedrické magie vytváří očarované vybavení. Abyste použili Pečetní kameny, vyberte je ve vašem inventáři. VYTVÁŘENÍ KOUZEL A OČAROVÁVÁNÍ mění Tvorby kouzel a očarovávání předmětů jsou tajemstvími Cechu Mágů. Dosáhněte požadované hodnosti v Cechu Mágů a bude vám umožněn přístup k Oltáři Tvorby kouzel a Oltáři Očarovávání na Tajemné Universitě a bude poučení o tom, jak je použít. Oltář Tvorby kouzel Použitím Oltáře Tvorby kouzle (v centru Tajemné University v Imperiálním městě), vytvořte nová kouzla pomocí magických efektů, které již znáte. Když přidáte kouzlený efekt, můžete si zvolit sílu a trvání a také oblast účinku, pokud chcete. Můžete také vytvořit kouzla se dvěma a více efekty. Dobře si to promyslete! Netvořte kouzla, která stojí víc Magicky, než kolik máte, nebo taková, která vyžadují vyšší schopnost než máte. Oltář očarování Oltář očarování (v Chironasiu (Chironasium) Tajemné university, Imperiální město) vám umožní očarovat zbraně, brnění a oblečení kouzelnými efekty, které znáte. Ne všechny předměty mohou být očarovány a ne všechna kouzla, která znáte, mohou být použita na všechny předměty. Abyste očarovali předmět, musíte mít očarovatelný předmět, naplněný drahokam na duše, který je dost velký na to, aby poháněl kouzlo nebo kouzla, která chcete přidat a dost zlata na zaplacení vytvoření předmětu. Zbraně a hole, které jste vytvořili se musí dobíjet pokud se jejich síla vyčerpá. Očarované brnění a oblečení, na druhou stranu, jsou očarovány stálým efektem a nikdy je není nutné dobíjet. KOUZELNICKÉ DOVEDNOSTI
|
Oblivion Intro