Výrobce: Motor Max
Ročník: 2003
Zajímavost: původně se mělo jmenovat Pagani Fangio
V okolí Modeny, kde sídlí firma argentinského designéra a konstruktéra Horacia Paganiho, vznikají nejrychlejší italské automobily. V sousedství značek Ferrari, Maserati a Lamborghini se vyrábí model Pagani Zonda (tak se jmenuje vítr v Andách) C12 S. Od počátku se však počítalo s názvem Juana Manuela Fangia – Pagani Fangio. Po jeho smrti byl však název změněn. Horacio Pagani si založil vlastní firmu Modena Design po odchodu od Lamborghini. Přestože je na podstavci modelu uveden název Pagani Zonda C12, v tomto konkrétním případě (modelu) se však jedná o modernizovanou a silnější verzi C12 S. Ta byla představena na autosalonu v Ženevě v březnu roku 2000 jako evoluční výsledek při vývoji jeho supersportu Zonda. Od původní verze se odlišuje děleným přítlačným křídlem a zašpičatělou přední částí ve stylu monopostů F1. Coupé Zonda svým obrovským čelním sklem a proudnicovou, vzadu špičatou nástavbou střechy připomíná závodní speciály skupiny C. Podobně je to i s jeho ušlechtilou technikou: šasi má vyrobeno z uhlíkových vláken, závěsy kol z lehké slitiny s horizontálně umístěnými pružícími a tlumičovými jednotkami. K pohonu verze C12 S slouží motor Mercedes V12, uložený podélně před zadní nápravou v pomocném rámu. Agregát upravený firmou AMG má objem až 7.3 litru. Disponuje výkonem 408 kW (555 k) a nejvyšším točivým momentem 750 Nm. V roce 2003 byla jeho cena 350 000 Euro. Původní verze C12 z roku 2001 měla šestilitrový motor rovněž od Mercedesu s výkonem 290 kW (394 k), o rok později posílen na 331 kW (450 k). Pozoruhodná je šířka vozu 2,05 m.
V roce 2004 představil Horacio novou variantu Zonda Roadster. Od svého bratra se liší svou přední částí, strmější kapotou a karoserií z nejkvalitnějších plastů. Zadní kola pohání výhradně motor z verze C12 S a vysoká exkluzivita je zaručena malosériovou produkcí tohoto otevřeného coupé. Prodej nemá přesáhnout 40 kusů.