A-C
1) Několik cvičení jdoucích za sebou a skládajících se z pomalých a graciézních pohybů, které mohou být jednoduché či velmi komplikované, ale v každém případě musí jejich provedení budit zdání naprosté lehkosti. Tato cvičení rozvíjejí sílu, smysl pro linii pohybu, rovnováhu a překrásné držení těla, které tanečníkovi umožňuje tančit s grácií. Ailes de pigeon (aj d piňo) – Holubí křídla. Jedná se o skok, ve kterém tanečník provádí cabriole s trojím překřížením nohou. Po té tanečník dopadne na nohu, ze které se odrazil a druhou nohu nechá naplou ve vzduchu. Tento prvek se také nazývá „pistolet“. Aplomb – Jistota, rovnováha, postoj. Tento výraz namená to, že tanečník či tanečnice má své tělo naprosto pod kontrolou a během pohybu vede své končetiny naprosto správně. Aplomb se získává v průběhu celého studia. Arqué (arké) – Výraz pro to, kdy tanečník stojí v první pozici, paty se dotýkají, ale mezi koleny vzniká mezera a to i přes to, že jsou kolena dopnutá. Balancoire, en (án balansoár) – Tento termín označuje část cvičení,kdy se provádí několik grand battements, kdy nohu plynule převádíme přes I. pozici do IV.pozice vpřed a vzad, tělo se při tom naklání do opačného směru, než je kročná noha. Ballerina assoluta, prima (primabalerina asoluta) – Italský výraz označujícíc naprosto dokonalou tanečnici, tu nejlepší z nejlepších. Např. v carském Rusku se tímto titulem mohly pyšnit pouze dvě baletky, a to Pierina Legnani a Mathilda Kšešinská. Ballotté (baloté) – Houpavý. Dobře provedé ballotté připomíná houpání na vlnách. Žádné zastavení, žádné zadržení pohybu. Takové ballotté je možné vidět např. v prvním jednání baletu Giselle. Bílý balet – Jakýkoliv balet, kde jsou tanečnice oblečeny do tradičních dlouhých, bílých šatů, navržených pro Marii Taglioni v roce 1830 pro balet Sylfidy. Brisé (brizé) – Skok z místa směrem za kročnou nohou a s dopadem současně na obě nohy, nebo s dopadem na jednu nohu a kročnou přikládáme sur le cou-de-pied devant nebo derriere podle druhu brisé.
Allongé (alonžé) – Protažení, roztažení. Např. protažené zápěstí, či celý prvek jako arabesque allongé.
Assemblé (asamblé) – Spojený, uzavřený. Skok, při kterém se nohy před dopadem do páté pozice spojí.
Attitude (atytüd) - Póza na jedné noze s druhou nohou přednoženou nebo zanoženou a pokrčenou v koleni. Tato póza byla vytvořena podle slavné sochy Merkura (Jean Bologne 1524-1608). Poprvé se objevila jako pirouette en attitude v roli Merkura v baletu Bakchanálie. Jejím jevištním tvůrcem byl Carlo Blasis.
Avant, en (anaván) - Dopředu. Tanečník provádí krok směrem k publiku.
Ballon (balón) - Skok. Správně, pružně provedený skok. Je to zvláštní schopnost udržet se co možná nejdéle ve vzduchu a zachovat při tom předepsané držení těla, pózu. Tanečník, který má tuto schopnost, činí dojem, jako by se ve vzduchu vznášel a plynul a jeho skoky a odrazy jsou elastické a hladké.
Ballonné (baloné)- Skok, při kterém tanečník dopadne na jednu nohu v demi-plié s kročnou nohou sur le cou de pied.
Battement - Uder. Rychlé pokrčení nebo natažení nohy. Existuje mnoho druhů battement, velkých i malých.
Battement frappé - Energický pohyb kročnou nohou z cou de pied do nízkého natažení dopředu, do strany nebo dozadu.
Battement tendu - Pohyb, při kterém se kročná noha napne rovnoběžně s podlahou.
Battement tendu jeté - Pohyb, při kterém se kročná noha "vyhodí" do vzduchu.
Batterie - Úder. Pohyb, při kterém o sebe nohy ve vzduchu udeří. Existuje množství druhů.
Bras - Paže.
Coupé (kupé) - Malý, vazebný pohyb, umožňující začátek jiného kroku. Provádí se vpřed i vzad.
Cvičení na volnosti - Cvičení ve volném prostoru bez opory tyče.