Recenze yuki 125 sm
Yuki 125 sm je podle mého názoru velice vhodná motorka pro začátečníky, každý přeci za řídítky nevyrostl takže je k věci dodat že na začátky je tato motorka celkem dobře provedená. Jedná se o čtyřtaktní motor OHC (pro nezasvěcené ventily i vačkový hřídel v hlavě válce) s 5 stupňovou manuální převodovkou. Mnoho recenzí na internetu uvádí chlazení vodou což je hloupost motor je chlazen vzduchem jako například starší modely jawy nebo starý známý simson s51. zdvihový objem je 124,9 ccm nebo 198,9 ccm podle toho jaký model této motorky zakoupíte. Výhodou je určitě elektrický startér který odstraní namáhavé nakopávání avšak podle mého názoru by byla lepší kombinace startéru s nožní pákou ale s tím už nic neuděláme. Nádrž pojme 10 litrů paliva natural 95 což naznačuje co tankovat že. První co na motorce každopádně zaujme je pořizovací cena. Já tedy pořizoval za 54,000 kč ale cena jde stále postupem času dolů. Vzhled každopádně můžeme hodnotit na 1čku jak každopádně můžete shlédnout v galerii v rubrice motorismus. A teď něco k vlastnostem: záleží na správném zajetí motoru ale každopádně bych se doslova neřídil manuálem protože kamarád to tak udělal a získal pouze poměrně slabý tah a stejnou rychlost jako je v manuálu psána. Já osobně jsem se řídil manuálem tak z 1/2 a získal jsem příjemnou akceleraci která dozajista zajistí alespoň trošku zdravého adrenalinu a příjemnou maximální rychlost 115 km/h což je určitě lepší než 85 km/h že. Záleží trošku na odhadu uživatele kdy jí vzít u huby a kdy ne. Pravdou je že to odnesl výfukový ventil který šel při nejbližší možnosti na výměnu ale po výměně rychlost i tah zůstali.Ovladatelnost motorky je k nezaplacení jde opravdu skoro s každým pohybem těla v zatáčkách sedí opravdu jako závodní SMo což jsem měl možnost i vyzkoušet na okruhu v Písku na Hradišti prostě nádhera. Originál pneu jsou poněkud tužší a na mokré vozovce příliš nesedí takže to bych tak trochu hochům od yuki vytknul. Jinak brzdy přední to je báseň stojíte v mžiku stavbu na předek nevylučuju ale je to spíše ve cviku. Zadní se dělá dvojí provedení a to buben nebo kotouč měl jsem možnost vyzkoušet obojí a na můj vkus je lepší bubnová mechanická zajistí vám plynulé brždění nebo dobržďování s předkem, to co se mi nelíbilo u kotoučové chce to opravdu cit pokud ho nemáte tak to s váma akorát trhne a jdete do smyku což bych na začátečníky osobně nedoporučil. Spojka je v olejové lázni a celkem dobře řešená je znát rozdíl 4takt,2takt ale je to spíše o zvyku. To je tak v kostce vše.
Výhody: nízká spotřeba 2,5 - 3,2 l/100 km
ovladatelnost
cena
motor (držák)
vzhled
nářadí (pod levým plastem možná chyba že neobsahuje základní 2 imbusy)
Nevýhody:
řetěz (originál se natahuje i po 5000 km)
rozeta (spojení kola s rozetou u modelu s bubnovou brzdou)
plasty (držáčky, snadno se lámou)
místo na lékárničku (není kam jí dát jedině k elektrice pod sedlo)
Náhledy fotografií ze složky Yuki 125 sm