Suzuki GSF 1200 Bandit
Vyjíždím z vesničky do mírného kopečku. Motor se jen tak odvaluje, přesto dávám za tři a ve dvou tisících zatáhnu. Co následovalo jsem nečekal. Ozval se zvuk jak z nasraného sršního hnízda a mohutný příval krouťáku žene B12 nekompromisně vpřed. Jo todle bude vono.
Ale začněme pěkně po pořádku. Během začátku sezony 2014 jsem začal na Mazlikovi I čím dál víc trpět. Zvláště jízda ve dvou mi přinášela pocity, které by se nedaly označit za příjemné, ani se zaťatými zuby. Návštěva paní doktorky dala jasnou odpověď. Lepší už to nebude, můžeme jen zařídit, aby to nebylo horší. Nu což. Mazlika považuji do dneška za jednu z nejlepších a nejzábavnějších motorek, ale je třeba se poohlédnout po něčem pohodlnějším. V-strom 650 jsem musel oželet, zejména kvůli vysokým cenám, které si tento dnes již kultovní stroj stále drží. Porozhlédl jsem se po strojích v mé cenové kategorii a vybral pár modelů, na kterých se musím svézt, než něco koupím. Nebudu vypisovat, co vše mi prošlo rukama, pouze zdůrazním, že všechny co jsem chtěl prubnout, se mi do pazourů dostaly. Taky se nebudu rozepisovat, proč jsem vybral, jak sem vybral. Rozhodnutí, v tomto případě bylo ponecháno pouze subjektivnímu srdcového pocitu.
Jak jste jistě z nadpisu pochopili, v mé garáži přistál Bandita a to rovnou v příjemné objemové kubatuře 1200. Než jsem našel tento konkrétní kousek, musel jsem najet cca 1000km po inzerátech a projet se na více strojích. Většina jich byla z novější modelové řady a navíc v eSku. Z koupě pokaždé sešlo pro celkově špatný stav motorek. Ne že by Mazlik II byl úplně bez chyb, ale jedná se o drobnosti, které časem odstraním. Jo, jenom poznámka mimo. Nejlepší ze zkoušených Banditů byl jeden, co měl na tachu 108000km. Nevzal jsem ho jen proto, že se mi nechtělo hned po koupi dělat trojkové soukolí. I když byl za cenu, při které by se to (finančně) vyplatilo.
Takže k mému Mazlikovi. Je to rok výroby 2000, ale jedná se o starý model. Pochopitelně v eNku, protože starý model v eNku je ten nejhezčí Bandit. Je pravda, že deklarovaných 36 tis./km bude podle mě hooodně podhodnocené, ale pokud má poctivých 60 tis./km, nevidím v tom problém. Motor tiká jak švýcarské hodinky a podvozek drží stopu v jakékoli rychlosti (myslím tím po puštění řídítek) Je jedno jestli jedete 60 nebo 160, jede krásně rovně.
Tak a teď (po prvních asi 800km) se pustím do krátkého hodnocení. Nazvěme to seznamování. Ne, že by se musel člověk s Banditem nějak sžívat, ale je fakt, že po čtyřech sezonách na V2 navíc v objemu 650 je to změna. Takže, fascinující na téhle motorce je krouťák. Majitelé choppérů a litrových zmrzlin budou namítat, že mají krouťák o 50% větší. To je asi pravda, ale. A to ale je to co odlišuje tuto lokomotivu od ostatních strojů. To ale je způsob, jakým vám ten krouťák naservíruje. Ve dvou tisících dává motor 95% kroutícího momentu. Převedeno do praxe, je jedno jestli sedíte na Banditovi sami, nebo z baťůžkem, je jedno, jestli jedete po rovině nebo na Sněžku a navíc je jedno jaký tam máte kvalt. Od 2 tis. otáček stačí otočit plynem (podle zvoleného výfucku) ozve se nasraný včelí roj, a Bandit začne zrychlovat. Mocně, nekompromisně, jako lokomotiva. Není to jako na sportu, kdy po otevření klapek máte pocit, že do vás zezadu narazil kamion. Motor zatáhne a s předním kolem lehce nad zemí (podotýkám neúmyslně) se převalíte přes 4 tis. otáček, kde to začíná tahat i ze sériovým fuckem a se stejnou traktoroidní silou se dostanete k osmi, kde bych řekl, že se ještě nadechne a s mohutným vytím pádí k omezovači. Všechno ale podává takovým klidným stylem. Řekl bych kontrolovatelná medvědí síla. Při kochačce a turistice se stačí pohybovat mezi dvěma a čtyřmi tisíci otáček a přesto smáznete všechna auta do dvou miliónů pořizovací hodnoty. Motor táhne jako bejk a přesto nemáte pocit, že to není pod kontrolou. Taky spotřeba je na ten objem skvělá. I když stále nemám změřeno dokonale. Před zimou jsem jezdil mezi 5 a 5.5 litry na sto. Po zimě jsem vyměnil filtry (ten vzduchový byl téměř neprůchozí), olej a jezdím za 5.5 až 6. No uvidíme během sezony. Spotřebu oleje zjistíme taky během sezony. Maximální rychlost jsem zatím nezkoušel, páč jsem ještě nejel pod vlivem a za střízliva tu potřebu nemám. Je fakt, že 200 tam je dřív než bys řekl „neneobhospodářovávatelnějšejší“, ale vo tom to fakt néjni. Teďkom se koukneme na podvozek. Zapomeňte na hliníkový deltabox. Tady na nás čeká klasická trubková kolíbka a s tím spojené vlnění. Té technické katedrále, jež se zove motor, prostě podvozek až tak úplně nestíhá. Což znamená nutnost drobné korekce stopy v zatáčkách. Jelikož je ovšem velkej Bandit naháč a muscle bike, hádám, že to nikoho nepohorší. Nestabilita na nerovnostech v zatáčkách je totiž spíše o zvyku než o problémech s podvozkem. Vzadu i ve předu se dá nadstavit předpětí a i když „profíci“ brečej, že je to měkký, mám to nastaveno spíše na měkko. No jo, sem poslední dobou spíše kochač a turista, než tahač sliderů po zemi. Na našich okreskách, kde se vyskytuji nejčastěji, je měkké nastavení neskutečně pohodlné. Ve spojení s krásně měkkým sedlem, pohoda pro zádíčka. Navíc skoro vzpřímený posaz nehuntuje karpály. Ovladatelnost je na tu hmotnost neuvěřitelná. Jako, je tam cítit, že nejedete na malorážce, ale do zatáček jde sama (třeba na devítkovém Hornetu mi přišel podvozek naprosto identický, i když trochu pevnější). Zatím mi taky vyhovuje šířka větví. Jel jsem na B12 s širokýma větvema a sériové mi zatím dostačují. Posez na tandemu už mi tak pohodlný nepříjde, ale koho sem svez, tak si nestěžoval.
No na první seznámení by to mohlo stačit. Jenom ještě vyjádření Boženky, jakožto nestranného bikera….totiž bikerky. Svezla se na tandemu, za řídítky ve dvou, i za řídítky sama. Použiju její slova. „Měla jsem trochu strach, protože je to taková chlapská motorka, ale vona mě poslouchá. Taková přirozeně dostupná a nenásilná síla. Po přesednutí na svoji motorku si připadám, že jezdím na vibrátoru. J“ Takže tak.
Ještě bych jenom doplnil použité doplňky, které prostě pro moji potřebu mít musím. A to je nosič s kufrem. Nosič Givi jsem sehnal na Tip Motu za tašku hrušek a kufr Givi V46 byl za druhou tašku hrušek z Aukra. Další doplňky už tak moc mít nemusim, ale jsou fajn. Štítek Puig je na B12 od předešlého majitele a v garáži je nachystaná voděodolná zásuvka na 12V. Držák tlf. mi zůstal z Mazlika I a na trubkový řídítka sedl jak zadek na hrnec. Dýzájnová záležitost je zadní kouřové LED světlo a zatmavené blinkry. Zatímco světlo svítí líp než originál, blinkry budu muset vyměnit, aby mě někdo nesundal, jak budu chtít odbočit. No a poslední fičura je „laďák“ Scorpion. Je to jenom ďoura obalená fuckem. Na můj vkus to moc řve. Když jsem však nasadil orig. výfuck, ztratilo to sílu mezi 2 až 4 tis. /ot. a bylo to moc tiché. Zrovna jsem dodělal DB Killer do Scorpiona, ale i když už to táhne o poznání líp, zvuk je trochu jalovej, takže budem ještě trochu tunit (poznámka- DB Killer jsem vyráběl podle originál DB Killeru z Mazlika I, akorát sem ho dopočítal na B12).
Abych to shrnul. V dnešní době překoňovaných a elektronikou nacpaných mašin, je Suzuki GSF 1200 Bandit stále pohledná, pohodlná a krásná motorka, která zakrývá svůj věk nadčasovostí a users friendly prostředím. I když ona ten svůj věk až tak moc nezakrývá, ale stále se staví za hodnoty, které může nabídnout. A toho, co může nabídnout, není zrovna málo. Stačí se podívat na její linie, masivní podsedlovku, nebo klasické kulaté světlo. Když pak člověk usedne za řídítka a koukne na ty analogové, v chromových obroučkách uvězněné budíky, nezbývá, než si ji zamilovat.
Life is choice, choice is a Suzuki Bandit
Edit 13.8.2015
Tak, půlka první sezony na B12 je za námi a nadchází ta pravá chvíle pro malou rekapitulaci. Na úvod musím říct, že Bandita nezklamal a po prvních několika tisících kilometrech mě stále přesvědčuje o správnosti mé volby při výběru motorky. Na Bandasce jezdím sem tam do práce, na vyjížďky kolem dvou set kilometrů (myslím vzdálenost ne rychlost) a v červnu jsem absolvoval první delší vyjížďku za hranice všedních dnů (viz. cestopis). Kdybych měl poupravit, nebo spíše přidat postřehy z jízdních vlastností, nebylo by toho moc, co by se změnilo. Jemné vlnění při pomalé rychlosti zmizelo po přezutí na Pilot Road 1. Přiznám se, že gumy nebyly úplně nové a po 4 tis. km (najetých mnou) je na nich znát opotřebení. Taky se udělala lehká ploška na přední, což je pro mě šok, neb jsem to ještě nezažil, aby se udělala ploška ve předu. No, s ploškou se vrátilo lehké vlnění při nižších rychlostech. Není to nic výrazného, osobně to přisuzuji typickým vlastnostem tohoto stroje, a nemám s tím problém. O nestabilitě v zatáčkách na rozbitém povrchu jsem se již zmiňoval. Na kvalitním asfaltu je ovladatelnost perfektní. Samozřejmě na danou kategorii a váhu stroje. Podvozek mám stále spíše na měkko a raději si pohlídám průjezd zatáčkou, než abych trpěl na našich rozbitých cestách, které mi od doby co mám Bandita už tak nevadí. Brzdy stále brzdí a neměly problém ani s Alpskými průsmyky. Pohodlí je kategorie, kterou Bandit zvládá na jedničku. Připadne mi, že drobná změna nastala u motoru. Po té, co jsem si B12 dovezl domů, byl motor přesně jak jsem psal výše. Silný jak lokomotiva, ale takový jakože hodný. Poslední dobou mi však připadne, že se ještě zjemnil. Furt to tahá jako bejk, ale připadne mi takový lehčeji se vytáčející. Přirovnal bych to k mojí Jawce. Když jsem ji koupil, byla taková surová, jako tvrdá. Předešlý majitel na ní jezdil páprda stylem a i když se člověk má k veteránu chovat slušně, je potřeba sem tam vyhnat pavouky z výfuků. Jawka si po pár stech kilometrech jízdy "normálním" stylem sedla a jela líp a veselejc. Jak když si sedá po výbrusu. To samé mi připadá na B12. Jako by si motor teprve sedl. Spotřeba se ustálila na průměru 5,5 litru a to i s otevřeným Scorpionem. Bandit je pro mne prostě top. Stará poctivá kovařina, která se nechová bezpohlavně a která Vám dá najevo, že ji musíte řídit. Ne jenom se vozit s partou elektronických pomocníků, co za Vás udělají špinavou práci. Tady to máte v rukách a za každou chybu můžete nadávat jenom sobě. Samozřejmě, takových motorek jezdí stále dost. Bohužel, nebo spíš bohudík, jsou to starší máně, které se budou už navždy odlišovat od moderní, marketingově navrhnuté produkce. Nechci tím říct, že moderní motorky jsou špatné, to v žádném případě. Pouze mi připadnou vyrobené pro někoho jiného. Ne pro mě. Já se chci sem tam porvat s řízením, chci si umazat ruce při seřizování ventilů a chci sem tam očistit kontakty na žárovce, aby svítila, protože pak mám pocit, že to tak nějak má být. A vo vo vo tom to asik je
Komentáře
Přehled komentářů
Welcome to the world of adult Dating loveawake.ru
sbbolthdargusBtjhoushs
(BrictHtf, 29. 5. 2021 6:44)cialis black market https://cialishav.com/ - buy cialis ireland cialis liquid for sale
tnoegfdargusBtjhoushc
(BoileAsd, 27. 5. 2021 7:30)cialis 20 mg sell https://cialisjla.com/ - viamedic cialis cialis online purchase
order cialis india afhsdbcunlarveflsud
(Knoriloh, 25. 5. 2021 15:35)is generic cialis available in canada https://rcialisgl.com/ - walgreens cialis price cialis wife stories
cialis without perscription canada pharmacy afhsdbcunlarveipkii
(RebfKnori, 22. 5. 2021 20:26)cialis paypal australia https://rcialisgl.com/ - generic cialis pills free cialis medication
blue pill natural viagra fcsogsaxzvofbldargusBtjhoushc
(AnooBrict, 22. 5. 2021 13:15)price of viagra in bangkok https://llviagra.com/ what does taking viagra do
cialis overnight shipping afhsdbcunlarverxttu
(RebfKnori, 10. 5. 2021 13:07)cheap cialis dapoxitine cheap online https://rcialisgl.com/ tadalafil ( cialis )
how to get viagra prescribed fhwsbbolthdargusBtjhoushw
(FmrfBrict, 8. 5. 2021 8:32)cialis no prescription overnight delivery https://cialisee.com/ cialis buy australia
maine board of pharmacy dgsolbvfdunlarvekwcgq
(LbsoKnori, 8. 5. 2021 0:03)cialis in vegas https://ucialisdas.com/ order cialis in australia
Lamivudin (Cipla Ltd) frbdcacldargusBtjhoushv
(JebgBrict, 7. 5. 2021 20:27)prescription drugs without prior prescription https://pharmacylo.com/ my canadian pharmacy
uk thesis fcsgsaxzvofbldargusBtjhoushz
(AbdgBrict, 1. 5. 2021 20:44)Lexapro https://canadianeve21.com/ best online pharmacy stores
alabama board of pharmacy dgsbvfdunlarvefzffl
(LhdvKnori, 26. 4. 2021 20:20)cialis price australia https://asciled.com/ cialis side effects women
how is levitra different from viagra fdvefbfbldargusBtjhoushq
(LrbsBrict, 24. 4. 2021 12:50)levitra sales online https://uslevitraanna.com/ levitra experience
psychology thesis fcsgsaxzvofbldargusBtjhoushv
(AbdgBrict, 23. 4. 2021 22:22)herbals https://canadianeve21.com/ prescription drugs prices
blink pharmacy afhdbcunlarvelshnt
(RfvbKnori, 22. 4. 2021 21:33)cialis super active 20mg https://cileve.com/ brand cialis online
cialis 20mg price hvgeahdargusBtjhoushb
(Brfgbign, 31. 3. 2021 9:35)https://ljcialishe.com/ - where to buy cialis https://cialisvja.com/ - buying cialis online https://viagraonlinejc.com/ - cialis vs viagra https://viagratx.com/ - women viagra https://buycialisxz.com/ - what is the difference between cialis and viagra
B12
(Matej , 16. 7. 2016 14:11)
Supr počtení. Vše popsáno výstižně. Mám ho 9 let (při koupi byl 9 let starej) a vše sedí, s výměnou bych měl docela těžkou psychickou ujmu. Akorát myslím že motor si nijak "nesedl" jen jsi si na něho zvykl :-D pak to chce jen jezdit ve vyšších otáčkách a opět se dostaví ten pocit jak na začátku... mám to úplně stejně :-D Přeji hodně štastnejch kilometrů.
Matej (Nakedb12)
Are you 18? Come in and don't be shy!
(loveawake.ru, 19. 2. 2022 8:16)