13-objednávání
30. 1. 2009
Způsobů jakým lze provádět výběr zboží za účelem nákupu je několik:
nákup bez smyslového (např. zrakového, sluchového, hmatového) výběru - požívá se u běžného zboží, jehož užitné vlastnosti jsou všeobecně dobře známy.
nákup se smyslovým ( zpravidla zrakovým, sluchovým, čichovým) výběrem – používá se u zboží technicky náročnějšího, které se rychle technicky vyvíjí a mění (spotřební elektronika, počítače, spojovací technika apod.), u zboží které sezónně podléhá módním vlivům ( používáme zrak, např. u tkanin a pletenin omak tj. hmat) , u zboží s různorodostí barev, materiálů, vzorů, kosmetiky ( používáme čich s zrak), nástrojů (sluch a zrak) a u zboží nestandardního (např. zboží různého uměleckého charakteru).
nákup kombinovaný – tento způsob se používá u zboží dosud běžně nakupovaného smyslovým výběrem u novinek, které přicházejí do obchodu např. 1x za měsíc ( 1x nákup smyslovým výběrem a 1x nákup automaticky).
Objednávky jsou vyhotovovány tímto účastníkem obchodního vztahu:a)prodejnou (vedoucím prodejny či jiným pověřeným zodpovědným pracovníkem), a to formou:přímé písemné objednávky, předtištěné písemné objednávky, telefonické objednávky, faxové objednávky, internetové objednávky, osobní návštěvy pověřeného pracovníka prodejny ve vzorkovně velkoobchodu, výrobce či jiného dodavatele.b) obchodním zástupcem, který společně s vedoucím prodejny :vyhotoví přímou písemnou objednávku, vyplní předtištěnou objednávku.c)prodejcem
Kupní smlouva musí obsahovat: dobu, místo a způsob předání zboží; kdy na kupujícího přejde vlastnictví a nebezpečí škody; jakost, dobu a rozsah záruky prodávajícího za jakost zboží; nároky kupujícího vyplývající z odpovědnosti prodávajícího za vady zboží
(reklamační nároky); dobu a způsob zaplacení kupní ceny; sankce za porušení povinností, např. smluvní pokutu nebo možnost odstoupení od smlouvy.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář