Železniční stanice v datech
Datová tabulka I.
1.5.1847 |
Příjezd prvního vlaku do Bohumína |
|
1.10.1848 |
Na nádraží zřízen poštovní úřad |
|
3.10.1849 |
Zavedeno telegrafické spojení Terst – Vídeň – Bohumín, od r. 1850 zřízena další telegrafická linka z Bohumína do Opavy a Bělic |
|
15.6.1850 |
Zaveden pravidelný jízdní řád SDF |
|
1.8.1850 |
Zavedena vlaková pošta Vídeň – Bohumín, od r. 1856 prodloužena až do Krakova |
|
1859 – 1860 |
Zdvoukolejnění trati mezi Bohumínem a Ostravou |
|
1860 |
Postavena nová staniční budova |
|
15.10.1867 |
Počátek výstavby KBD |
|
1867 |
Nádraží SDF mělo již 12 kolejí, 1 novou přijímací a 2 skladištní budovy |
|
17.12.1868 |
Zahájen zkušební provoz na KBD |
|
1.2.1869 |
Zahájen provoz osobní dopravy mezi Bohumínem a Těšínem |
|
5.5.1869 |
Provoz na KBD zahájen oficiálně pro osobní i nákladní dopravu |
|
1870 |
Postavena další skladiště, kolejiště prodlouženo směrem k Hrušovu. Zřízena celní vojenská rampa. Železná přechodová lávka z přijímací do skladištní budovy |
|
1.7.1872 |
Zaveden první jízdní řád na celé KBD Bohumín – Košice |
|
1875 |
Postaveno první vjezdové návěstidlo. Nádraží a přilehlé budovy osvětleny plynovými hořáky, napájenými z vlastní plynárny |
|
1883 |
Vybudováno levé přednádraží (SDF) |
|
1884 |
Instalováno telefonní spojení s Ostravou |
|
1886 |
Rozšíření kolejiště KBD a připojení vlečky Hahnovy rourovny |
|
1887 |
Prodloužení kolejí na severní straně nádraží SDF Vybudován Skřečoňský nadjezd. Připojení vlečky rafinerie olejů (KBD) |
|
1888 – 1889 |
Zdvoukolejnění trati z Bohumína do Dědic |
|
1890 |
Uvedeno do provozu elektrické staniční zabezpečovací zařízení |
|
1891 |
Vybudování nové obloukové výtopny SDF o třech stáních |
|
1894 |
Vybudován vodovod ze Skřečoně na nádraží |
|
1896 |
Připojení vlečky drátovny a továrny na mýdlo (KBD) |
|
1898 |
Připojení vlečky olejovny (KBD). Vybudování seřaďovacího nádraží KBD. Postavení nové staniční budovy KBD |
|
1899 |
Vybudována válečná rampa |
|
1902 |
Vybudování nové obloukové výtopny KBD a skladiště |
|
1902 – 1904 |
Přestavba nové staniční budovy SDF do současné podoby. Vybudování podchodu a krytých nástupišť |
|
1904 |
Připojení vlečky továrny na chemické barvy (KBD) |
|
1904 |
Osvětlení nádraží elektrickými svítilnami |
|
1.1.1906 |
Zestátněna SDF |
|
1907 |
Vybudování vystěhovalecké rampy |
|
1908 |
Rozšíření kolejiště SDF (výstavba vnějšího nádraží) |
|
1908 –1909 |
Druhá kolej do Annaberku |
|
25.3.1909 |
Dána do provozu jednokolejná trať z vnějšího nádraží do Annaberku |
|
1.12.1909 |
Otevřeno spádoviště a hlavní služebna vnějšího nádraží |
|
1.4.1910 |
Uvedena do provozu výtopna na vnějším nádraží, vybudována vodárna a další pomocná zařízení |
|
1910 |
Postavena nová kancelářská a kasárenská budova a dílny |
|
1911 |
Vybudována desinfekční stanice |
|
1912 |
Uvedení do provozu první části nové obloukové výtopny SDF o deseti stáních, dokončena v r. 1915 |
|
1913 |
Vybudován nový tlakový vodovod |
|
30.9.1915 |
Druhá kolej na KBD Bohumín – Jablunkov |
|
25.3. 1920 |
Zrušena remíza pro sanitní vůz na severní straně vystěhovalecké budovy |
|
1.1.1921 |
KBD předána do provozu ČSD |