Bo-105
Touha mít minimaketu tohoto vrtulníku, který zatím nikdo nevyrábí a jeho atraktivní předloha mě vedla k tomu, že jsem se jednoho dne pustil do stavby. Týden broušení lepeného lipového polena a kopyto bylo na světě. Po jeho rozpůlení v dělící rovině následovalo zhotovení lukoprénové formy v nosném dřevěném rámu. Následné laminování už bylo hračkou. Části podvozku jsou taktéž laminovány do forem. Po vytmelení,nástřiku plničem a vybroušení pod vodou mě čekala povrchovka. Předloha byla jasná předem, tak už jen sehnat potřebné odstíny ve sprejích a po zamaskování elektrikářskou páskou nastříkat. Nápisy byly vyřezány dle fotek reklamní agenturou ze samolepící fólie. Zasklení je vylisováno na kopytě z durofolu a zevnitř nastříkáno kouřovou barvou na lexan.
Zbývalo už jen upravit mechaniku Mini Titana. Na zkrácenou ocasní trubku navazuje úhlový převod k vrtulce vlastní výroby, řemínek musel být objednán delší. Servo vrtulky HG 201HB se na původní místo nevešlo, takže je v držáku na boku rámu a náhon je přes přepákování. Na cyklice jsou HS 55, žádná sláva, ale do makety stačí. Motor je Scorpion HK 2221/8, setový regl, GY- 401, RX Schulze alpha 8,35. Pohoné aku Lipo 3s/ 2200mAh. Funkční LED osvětlení, zábleskové světlo upraveno z cykloblikačny od číňana.
Rotorová hlava je zatím zrcadlově převrácená origo ( rotor se točí opačně), do budoucna pracuji na 4- listé hlavě, ale zatím na to nějak není čas. Aby poloha těžiště vyšla na hřídeli musel být vrtulník vpředu dovážen. Při zvážení se mi protočily panenky, váha ukázala 1113g. No nicméně to lítá a docela realisticky. Na akrobačku to neni, ale ve vzduchu to vypadá skvěle a dotazům kde jsi to koupil se jen usmívám.
Náhledy fotografií ze složky Bo-105