Takže sem se vrhnul na historii a povidky wow články budu postupně dopisovat, veškeré připomínky a náměty pište do fora, Díky Jakub (Antonie)
Časová osa:
-10,000 Válka Prastarých: * Válka Prastarých: Studna věčnosti
* Válka Prastarých: Duše démona
* Válka Prastarých: Rozdělení
-9,000 Strom světa a smaragdový sen
-7,300 Vyhnanství Vysokých elfů
-6,800 Zakládání Quel’Thalas
-2,800 Arathor a trollí války
-2,700 Tirisfalští Ochránci
-2,500 Ironforge - Probuzení trpaslíků
-1,200 Sedm království
-823 Aegwynn a dračí lov
-230 Válka tří kladiv
-1 Vzestup hordy
0 Warcraft: Orcs & Humans
* Poslední Strážce
6 Warcraft 2: Tides of Darkness
8 Warcraft 2X: Beyond the Dark Portal
10 Den draka
18 Vudce klanů
20 Warcraft 3: Reign of Chaos
21 Warcraft 3X: The Frozen Throne
23 The Sunwell Trilogy
* Trilogie Sunwellu (komix o wow)
24 Kruh nenávisti
25 World of Warcraft Begins
26 World of Warcraft: The Burning Crusade
Hlavní města a jejich historie:
* Stormwind:
Stormwind je hlavní město lidí. Byl vybudován potomky Arathi už před 1200 lety a velice rychle se stal velkým a silným královstvím. Při vstoupení orků na Azeroth utrpěl Stormwind značné škody, ale rychle se vrátil do svého původního stavu a tak zůstal až do pádu Plamenné legie. Do války s plamennou legií lidé Stormwindu nezasáhli a tak se jich tahle válka netýkala. Jsou tak posledním původním městem lidí na celém Azerothu. Lidé Stormwindu udržují blízké vztahy s trpaslíky a to dosvědčí i dlouhý podzemní tunel (The Deeprun tram), vybudovaný mezi Stormwindem a městem trpaslíků, Ironforge. Stormwind je největší město Aliance, ale zato jeho král je malý, je mu jen asi 10 let. Jeho jméno je Anduin Wrynn (5 lvl) a po celou dobu sídlí ve Stormwindské pevnosti na severovýchodě Stormwindu, pod přísným dozorem jeho rodičů. Samotný Stormwind má 7 čtvrtí, a to Trade district, kde se nachází obchody, stánky a zároveň je to nejrušnější část města, dále Mage quarter, sídlo mágů, čarodějů, a kouzelnic, The Park, kde sídlí Druidové a jejich příroda a černokněžníci, kteří obydlili sklep jednoho velkého domu. Další čtvrtí je Old town, nejstarší a asi nejkrásnější část města, kde můžete najít pevnost SI:7, místo lstivých Podvodníků, a také se zde scházejí Bojovníci, zvláště je potom můžete nalézt v hospodě u baru, kde popíjí pivo. Pátou čtvrtí je Dwarven district, prašná a hlučná čtvrť plná Trpaslíků a také Gnomů, kteří zde kovají zbraně, taví rudy, a sestrojují bomby, v této čtvrti se také nachází nejdůležitější spoj mezi Stormwindem a Ironforge a to Deeprun Tram. Další v řadě je Cathedral square, sídlo svatých bojovníků, paladinů a taky knězů. V samém srdci katedrály sídlí Arcibiskup Benedictus. V katedrále je také rozsáhlé podzemí, kde se můžete snadno ztratit. Podzemí je strašidelné, temné a když zde jste poprvé, každou chvíli čekáte kdy na vás vylezou nemrtví. Poslední čtvrtí je Stormvindská pevnost, kde, jak už je uvedeno výše, sídlí král Stormwindu i s celou rodinou.
* Darnassus:
Město tajemných Nočních elfů. Jak už je zvykem Nočních elfů, jejich domy a tak i celé město je vybudované v korunách stromů, a i celý Darnassus leží ve velkém stromě nazvaném Teldrassil. Město je čerstvě vybudované staré ani ne 5 let, vzniklo po pádu Plamenné legie, když Nočním elfům démoni zničili jejich bývalé domovy. Město proto není až zas tak velké, ale o to víc krásné. Městu vládne Arcidruid Fandral Staghelm, který sídlí ve čtvrti Cenarion Enclave, a kněžka Tyrande Whisperwind, vládnoucí z chrámu Temple of Moon. Město střeží velcí Stromovci, kteří mimochodem střeží i všechna ostatní elfská města. Do města se můžete dostat přímo z Teldrassilu, v tom případě přijdete hlavní bránou a uchvátí vás nádmerný pohled na město Nočních elfů a nebo připlujete lodí z protějšího břehu na Kalimdoru, z města Auberdine. Tato cesta je nejčastěji užívaná. V tomto případě vás uvítají v přístavu a poté vyjdete na kopec k velkému růžovému portálu, který vás přemístí přímo do centra města. Darnassus má pro změnu ne 7 čtvrtí, ale jen 6 (můžeme počítat 7 pokud bereme i přístav). První od hlavní brány je Warrior’s terrace, kde se nachází bojovníci, váleční stratégové, a mistři zbraní. V této čtvrti není nic moc zajímavého. Dále se můžete vydat na sever, jih, nebo západ. My to vezmeme na jih. Takže jsme došli do čtvrtě, která nese název Tradesmen’s terrace. Jak plyne z názvu, je to čtvrť plná obchodníků a překupníků a tak zde můžete koupit téměř jakékoliv zboží. Většina budov se zde ale nenachází ve stromech, ale jsou pouze postavěny ze dřeva. Když projdeme dále, dojdeme do čtvrti, tedy spíše budovy a tou je Temple of Moon. Protože je to chrám, sídli zde převážně kněžky. Na jeho pravém křídle můžeme zakoupit potreby k portálům a teleportaci. Na levém křidle potom najdete potřeby k bylinkářství. Uvnitř Chrámu najdete spoustu kněžek a v horním patře sídlí Tyrande Whisperwind. Když půjdeme cestou dále, tj. na sever, dorazíme do střední části města, na souostroví zvané Temple Gardens. Zde najdeme spoustu malých ostrůvků s kaplemi a také se zde nachází portál do přístavu. Když půjdeme po cestě dál na sever přejdeme po mostě pryč z jezera a objevíme se v tajemné čtvrti Cenarion Enclave, kde se schází Druidové, strážci přírody, lovci, se svými zvířaty a podvodníci, ve svém podzemí mezi kořeny stromů. Zde stojí za vidění zejména Arcidruid, ale také prodejce Nočních šelem (Nightsaberů). Dále poté na východ se rozkládá asi nejzajímavější část města a tou je Craftsmen’s terrace. Zde se můžete naučit téměř všechny profese, zejména elfové Darnassusu ovládají kožešnictví a očarovávání. Jinak tady najdete hospodu (inn) a spousty zajímavých obchůdků, ne však tolik jako v Tradesmen’s terrace. Pokud pozorujete okolí zjistíte, že jste se dostali až zpět na začátek na Warrior’s terrace. Poslední čtvrtí, je přístav Rut'theran Village, který se nenachází přímo ve městě, ale na okraji stromu, pod Teldrassilem. Zde je zajímavá líheň hipogryfů. Odsud se dostanete pouze do Auberdinu a to pokud nejede loď tak hipogryfem a nebo samotnou lodí.
* Ironforge:
Velké město trpaslíků a gnomů, vybudované uprostřed hory, na severozápadě Khaz Modan. Byl vybudován trpaslíky před více než 2500 lety, nejdříve jako velká kovárna, na počest titána Khaz'gorotha, později kolem kovárny rostlo velké město. Celému městu i všem trpaslíkům vládne král Magni Bronzebeard, který sedí na svém trůně s výhledem na Velkou kovárnu (Great forge). Gnomům v Ironforge vládne král High Tinker Mekkatorque, který je ve čtvrti Tinker town. Ironforge, stejně jako Stormwind, nijak významě nezasáhl do války proti plamenné legii, ale narozdíl od Stormwindu, neutrpěl ztráty ani od orků. O to víc Ironforge poškodily útoky trpaslíků Dark iron, zlých, chamtivých trpaslíků s černou kůží. Nakonec je ale Bronzebeardovi trpaslíci porazili a vyhnali na jih, do Searing gorge a Burning steppes. Ironforge je velice průmyslově vyspělým městem, o tom svědčí i letiště, které se nacházi za horou, za Ironforge. Do Ironforge se dostanete buď ze Stormwindu tunelem, nebo stoupáte ze zasněžených lovišť Dun Morogh do kopce a první co vás zaujme je monumentální socha trpaslíka, co má v jedné ruce kladivo a v druhé sekeru. Třetí, ale nejnudnější cestou je přiletět na Gryphonovi, a snad jediným zážitkem z této cesty je nádherný pohled na letiště. Ironforge má opět 7 čtvrtí, první z nich je The Commons, což je úzká ulice, podél rozdělená kanálem, pod kterým teče roztavené železo. Je to ulice plná nejrůznějších obchůdků, takže zde uvidíte, od goblinských prodavačů vánočního cukroví až po prodavače záhadných lektvarů, téměř cokoliv. Přímo před bránou se také nachází banka a před ní stojí Děda mráz (Greatfather Winter). Další čtvrtí je Military ward, kde se schází bojovníci, váleční veteráni a lovci. Můžete zde koupit jakoukoliv zbroj, od kožených bot, přes kovovou helmu až po ty největší sekery a kladiva. Třetí v řadě je Tinker town, sídlo gnomů, je to podivné místo plné jezdících, točících se ozubených koleček, kterými navíc probíhají malí Gnomové. Zde se také nachází vstup na nástupiště Deeprun tram. Když půjdeme dál, dojdeme do čtvrti Hall of Explorers, kde můžeme najít museum koster záhadných tvorů a vycpané zvířata, ale také knihovnu, kde si můžete přečíst většinu, z historie warcraftu. Dále je malá čtvrť Folorn Cavern, která se, jak už vyplývá z názvu, nachází v jeskyni. Není tu nic moc k vidění, snad jen záhadné jezkynní jezírko, které by ste museli vidět, aby jste pochopili proč záhadné. Rychle se rozloučíme se zdejším rybářem a jeho rodinou a jdeme dále do čtvrti Mystic Ward, čtvrti kouzelníků, knězů a černokněžníků. Uprostřed této čtvrti se nachází kamenný bazének se žhavými uhlíky. Jestli jsme pořádně sledovali, tak zjistíme, že jsme udělali okruh kolem největší čtvrti Ironforge a to je Great Forge. Jakmile sem vstoupíte určitě vás zaujme všude kolem tekoucí láva, ale musím vás ujistit, že to láva není, jen roztavené železo. Je zde kovárna, odborníci na těžbu rudy, ale najdete tu i výuku kožešnictví, krejčovství, očarovávání, a první pomoc. Pokud se zde budete procházet, určitě narazíte na Gryphon mistra, a podíváte se i na Velkou Kovadlinu, která se nachází uprostřed Velké kovárny. Na letiště za Ironforge se normálně nedostanete, a proto si pohled na něj užijte alespoň z Gryphona, uvidíte na něm letadla, a když budete pohotoví, spatříte i další Gryphonovou stanici, sám nevím jestli k něčemu je.
* Exodar:
Historie Exodaru je velice krátká, protože Draenei toto město vybudovali poměrně nedávno kolem největšího úlomku jejich spadlé vesmírne lodě. Exodar byla v minulosti satelitní budovou patřící rase Naaru kolem dimenzionální pevnosti Tempest Keep. Proto se v této lodi nachází nespočet technických zázraků, jako například magicky nabité kabely které vedou energii světla přes celou loď a napájejí různé systémy, jako osvětlení, ohřev vzduchu a podporuje i bez toho nezanedbatelné síly Draeneiů. Zhruba v čase kdy se znovu otevřel temný portál, dopadla loď Draeneiů na ostrov severně od Kalimdoru. Ti co prežili začali proskoumávat svět kolem nich. To, že se skontaktují s Nočními Elfy v Darkshoru bylo od začátku téměř jisté. Exodar je rozdělen na 4 části, velkou centrální halu a 3 hlavní křídla. Vůdcem Draenei je Velen kterého mŮžete najít v Vault of Lights.
* Shattrath:
Shattrath byl kdysi hlavním městem Draeneiů. Jeho jméno znamená "Domov Světla". Shattrath byl ale zničen orky kteří byli ovládáni Plamennou Legií. Ruiny města byli ponechány v temnotě až do doby kdy přišli Shat'tar, jejichž jméno znamená "Zrozeni ze světla" jsou Naaru kteří přišli do Outlandu aby se postavili démonům Plamenné Legie. V ruinách Shattrathu bylo pár přeživších Draeneiských knězů, kteří si říkali Aldor, a rychle se jim povedlo znovu nabrat síly jak se dozvěděli o příchodu Shat'tar. Tak začala rekonstrukce města Shattrath. Ale netrvala dlouho, protože na město zaútočil někdo další. Tentokrát to byl Illidanovi armády. Obrovský regiment Krvavích Elfů byl vyslán Kael'thasem Sunstriderem. Jak armáda elfů překročila most, Aldorští se seřadili aby bránili Terrace of Light. Ale pak se stalo něco neočekávané. Krvaví Elfové složili zbraně před obránci města a jejich vůdce, Voren'thal vtrhl do Terrace of the Light a dožadoval se rozhovoru s A'dalem. Když Naaru A'dal přišel, Voren'thal poklekl a pravil: "Měl jsem vizi a ty jsi byl v ní naaru. Jediná naděje na přežití mé rasy jsi ty. Mí služebníci a já sme tu, aby sme ti mohli sloužit." Zrada Voren'thela byla největší strátou pro Kael'thasovu armádu. Naaru přijali odpadlíky, kteří budou později známí jako Scryers.
* Dalaran:
Historický původ alaran. Hlavné mesto mágov, bolo 1,000 rokov pred první válkou vybudované v Alteracských horách. Mestu vládla rada Kirin Tor. Mesto bolo postavené pomocov kúziel a pôsobili v ňom len vysokí elfovia a ľudia. Mágovia však boli ostatnými považovaný za stratené duše a Kirin Tor nevychádzala moc priateľsky s vládcami. Korunku tomuto „rasizmu“ nasadil Deathwing alias Lord Prestor, ktorý poštvával veľkých vládcov proti mágom. V Dalarane sa nachádzala veľká knižnica siahajúca až po vznik Strážcov Tirisfalen, no po Rhoninovom návrate bola rozšírená o ďalších 8, 000 rokov, kde bol zapísaný pôvod elfov, rozdelenie sveta a zrod Aspektov. V Dalarane pôsobili mnohí, uznávaní mágovia ktorý v dospelosti vykonali mnoho záslužných činov. Pri vojnách s orkami sa snažili dobyť práve toto miesto lebo vedeli, že mágia je jedna z najsilnejších zbraní ľudí. Dalaranská politika sa snažila miešať do záležitostí Lordareonu. Dalaran bol jediné mesto kde boli portály. Mnohí ľudia na ceste zo/do hlavných miest ľudí a trpaslíkov používali Dalaran ako hlavný spoj, pretože jedna časť mesta bola len pre portály a bojovníci si tak mohli ušetriť veľký kus cesty. Pri tretej vojne bol Dalaran pod vládou arcimága Antonidasa. Mágovia boli po výťastvom nad orkami považovaný za hrdinov a tak sa s nimi aliancia opäť spriatelila a už ich nepovažovala za odpadlíkov, ktorý nebyť vojny, by boli už dávno vyhostení. Zásluhu na tom mal Khadgar, ktorý zavrel Temný portál. Mágovia boli odjakživa samotári. Väčšina z nich sa zdržiavala vo svojich komnatách a experimentovala s rôznymi magickými prvkami. Nikto netušil čo sa skrývalo pod Dalaranom. Krutý mágovia brali orkov, ogrov a trolov do Dalaranských kobiek „Dungeons of Dalaran“ a tam ich pitvali, študovali alebo proste mučili. O týchto zverstvách vedel len vrchný Arcimág a magická rada, správcovia Dalaranu. Niekoľkokrát aj z rozpitvaných tiel zošívali nové monštrá, čo však bolo rovnako odporné ako Nemrtvé zošívanie hnusov. Na radu Krasa arcimág Antonidas zastavil tieto odpornosti no „Dalaranské experimenty“ zostali uväznené v Dalaranských kobkách. Dalaran bol jediné mesto nenakazené pohromou. Antonidas nechal preštudovať zamorené zrno a nechal okolo mesta vztýčiť obrovskú auru, ktorá zabije každého nemrtvého, ktorý sa jej dotkne. Arthas sa však dostal za hranice a Antonidasa zabil. Započal v Dalarane vyvolávanie, ktoré priviedlo na svet Archimonda. Ten mesto nadobro zničil a auru znova vyčaroval v snahe zabiť Arthasa a Kel´Thuzad. Nekromancer auru oslabil no 50% pohromy ktorá nešla do Kalimdoru bola uväznená v Dalaranských kobkách. Mesto sa tak stalo hlavným mestom Nekromancerov, ktoré viedol Kel´Thuzad. Dalaran bol znovu získaný Garithosom ktorý začal kobky používať ako väzenie a mučiareň. S rasistickými sklonmi začal dávať krvavým elfom náročné úlohy, ktoré mali Dalaran znovu opraviť. Bránili im v tom však nemŕtvy, ktorý boli všade naokolo Dalaranu. Garithos dúfal, že elfovia padnú a tak im ešte odobral svoje jednotky. No oni vydržali s pomocou nagov vedených Lady Vashj. Tak ich dal zavrieť do Dalranských kobiek. Oni utiekli a Garithos bol zabitý Sylvanas. Arthas dal postaviť Naxxramas a Lordareon bol v rukách hordy. Preživší mágovia vedení Rhoninom sa usídlili v Dalarane. Auru zmenili tak aby nepostila do Dalaranu len nemŕtvych ale aj ostatné rasy okrem ľudských mágov a vysokých elfov. Celé roky vytvárali dostatočne silné kúzlo aby Dalaran premiestili do Northrendu. Šialený Malygos sa snažil o vyhobenie mágov, pretože myslí, že dar mágie ktorý im poskytol je skázov jeho rasy a Rhonin sa rozhodol, obsadiť Northrend. Kúzlo sa podarilo. Dalaran sa dostal do Northrendu a v Alteracu ostali len ostatky silového pola a veľý kráter. Dalaran totiž zobral kúsok zeme. Let do Northrendu trval mnoho dní. Mágovia museli využiť všetky dvoje sily, aby dokázali tak dlho udržať Dalaran vo vzduchu. Dalaran sa teraz dostal do Dragonblitu. Sídlo Malygosa, kde je toľko mágie, že šanca spadnutia Dalaranu dolu je veľmi malá. Mágovia si konečne mohli odpočinúť.
Wrath of the Lich King
Dalaran sa vznáša vo vzduchu. Pôjde sa tam dostať len s použitím mounta alebo portálu. Má presne 9 štvrtí. Prvá je Fialová citadela (Violet citadel) kde sídlia vládcovia Dalaranu. Druhé dve sú The Silver Enclave, kde sa nachádzajú portály do hlavných miest aliancie a Sunreaver´s sanctuary, kde sú hordské portály. Ďalej je tu Krasus´ Landing kde sa nachádza Flightmaster. Potom je tu Eventide kde je banka a nejaké stánky. V Magus Commerce Exchange sú trenéry všetkých profesií vrátane inscription a jewelcrafting. Blizzard tak zabránil sporu ktorý vznikal v Shattrathu kvôli trénerom. Ďalej je tu The Violet hold, v ktorom by mal byť vstup do Kobiek Dalaranu a do Dalaranskej arény. Ale nie je to isté. Ďalšou časťou mesta je Antonidas memorial kde si pripomenieme skutky tohto veľkého mága. Poslednou štvrťou je Runeweawer square, ktorá je pomenovaná po jednom z vládcov Dalaranu. Nachádza sa tu krčma (Inn), kvetinárstvo a nové !!! obchod s hračkami, bar a pekáreň !!!, potom sú tu predavači oblečenia, trinketov a podobných sprostostí :D Dalaran by mal byť v štýle Stormwindu akurát trošku viac do fialova. Mesto je veľké. Na koniec je tu ešte posledná novinka v hordskej, vyššie uvedenej štvrti je kaderník. Na levelu 74 dostane mág do tohoto města teleport a portál, a za určitý úkol můžou získat teleport sem všichni hráči.
Kirin Tor
Runeweawer - jeden z Rhoninových učiteľov,
Vládca Dalaranu Antonidas - učiteľ Jainy,
Veľmi mocný mág Arugal - otec worgov,
Vládca Shadowfangskej pevnosti Helcular - Kel'Thuzadov učeň Jaina Proudmoore - Jedna z najmocnejších a najvzdelanejších čarodejníkov,
Vládkyňa ľudí v Kalimdore Khadgar - Medivhov učeň,
Jeden z najmocnejších a najvzdelanejších čarodejníkov Kael'Thas - Illidanov radca,
Nekorunovaný vládca pekelných a krvavých elfov Kel'Thuzad - prví nekromancer Krasus - dračí mág,
čiteľ Rhonina Rhonin - Jeden z najmocnejších a najvzdelanejších čarodejníkov,
Vl&ádca Dalaranu Guzbah - knihovník, prví učiteľ Khadgara, zabitý Sargerasom
Povolání:
Death Knight (Rytíř smrti)
Death Knight je prvním tzv. Hrdinským Povoláním, a tato povolání se od těch původních v některých věcech zásadně liší. Za prvé si Death Knighta nemůže vytvořit úplně každý. Pro jeho vytvoření musíte mít datadisk Wrath of the Lich King a navíc také nějakou postavu, která má alespoň 55 úroveň. Váš Death Knight bude mít po založení také level 55 a neobjevíte se v lokaci, kde byste se normálně objevili s Vaší rasou, ale objevíte se v Nekropoli, která létá nad Eastern Plaguelands (Ebon Hold). To může být menší nevýhoda, pokud chcete dělat i profese. Budete s nimi začínat normálně od 0, pouze First Aid bude mít na DK automaticky skill 225. Vytvořením Death Knighta nesmažete žádnou svou jinou postavu. Death Knight nepoužívá ani manu, ani energii ani hněv, používá speciální veličinu známou jako Síla Run. Jsou známy tři typy run blood(krev)/frost(mráz)/unholy(nesvatost), od každého typu má Death Knight dvě. Ještě jsou tu také runy Death(smrt), které můžou nahradit runy předchozí. Pomocí ability Runeforging sestavuje různé kombinace run a vkládá je potom na své zbraně, což mu poskytuje různé pasivní buffy. Používáním těchto run poté získáváte Runic Power a ten zase používá pro další svá kouzla. Každou runu lze použít jednou za 10 sekund (dá se změnit pomocí talentů). Runic Power funguje podobně jako Rage, ale rozdíl je hlavně v tom, že pokud chcete použít Death Knightovo kouzlo, dosáhnete nejlepšího výsledku se 100% Runic Power, s nižším Runic Power se účinek kouzla snižuje. Death Knight je všestraným bojovníkem. Dokáže zastat místo tanka, kvůli jeho schopnosti nosit plátovou zbroj, ačkoli nemůže nosit štít. Udílet zranění hlavně v PvP mu jde, ale také velmi dobře, jelikož může nosit dual-wield (dvě jednoruční zbraně) i silné obouruční zbraně . Navíc si umí z mrtvol vyvolávat nemrtvé pomocníky a i další jeho kouzla jsou pro něj opravdu specifická.
Povolání je dostupné pro tyto rasy:
* Orcs (Skřeti)
* Trolls (Trollové)
* Taurens (Taureni)
* Undeads (Nemrtví)
* Blood Elves (Krvaví Elfové)
* Humans (Lidé)
* Dwarves (Trpaslíci)
* Gnomes (Gnomové)
* Night Elves (Noční Elfové)
* Dreaneis (Dreaneiové)
Historie Death Knighta
Před začátkem Druhé Války začal Náčelník Doomhammer "rekonstrukci" Hordy tím, že zabil bývalého náčelníka Blackhanda. Když se vypořádal s touto maličkostí, obrátil své oči k warlockovi Gul'danovi, kterého nechal jako jediného přežít se Stínové Rady. Gul'dan Doomhammerovi slíbil, že mu vytvoří armádu, která mu bude sloužit v životě i v smrti. Orgrimm s tímto návrhem souhlasil a proto Gul'dan začal ze svých poddaných vysávat duše a ty pak vkládal do zelených krystalů. Tyto krystaly poté vložili do rukou padlých Aliančních rytířů, kteří tak znovu nabyli "života" a stali se prvními Rytíři Smrti. Po Gul'danově deserci a smrti začala většina Hordských vojsk společně s Rytíři Smrti ustupovat skrz Dark Portal zpět do Dreanoru. Téměř všichni poté zahynuli při Roztrhání Dreanoru, přežil pouze Teron Gorefiend, který přežívá ve své neklidné podobě kdesi v Black Temple. Ner'zhul měl také své Rytíře Smrti, ale ti byli později přeměněny na Lichy. Několik let po zničení Dreanory vytvořil Král Lichů nové plemeno Rytířů smrti - kruté válečníky Pohromy používající energii run. Prvním a největším z nich byl prince Arthas Menethil, kdysi slavný paladin Řády Stříbrné ruky, který obětoval svou duši, aby si mohl vzít runový meč Mrazivý Smutek v bláhovém domění, že tím vysvobodí svůj lid. Na rozdíl od Gul'danových rytířů, Rytíři Pohromy jsou vlastně hrdinové, kteří svěřili svou duši Králi Lichů výměnou za nesmrtelnost. Rytíři Smrti, kteří padnli v bitvě, byli vždy po nějakém čase oživeni, aby mohli znovu sloužit svému pánu. V dobách, kdy Arthas roztříštil Ledový Trůn a spojil se s Králem Lichů síla a zuřivost rytířů smrti jenom vzrostla. Nyní tato smečka nepolevujících Válečníků Zatracení čeká na příkaz Krále Lichů k útoku na Azeroth a na vše živé. Ani Král Lichů už není všemocný, což dalo příčinu ke vzniku frakce Rytířů Ebon Blade. Jak totiž Král Lichů ztrácí svou moc, ztratil také kontrolu nad některými Rytíři Smrti a ti se tak stali nezávislými. Pod vedením Lorda Dariona Morgraina Rytíři Smrti z Ebon Blade pomáhají Hordě a Alianci v boji proti Králi Lichů. Chtějí se pomstít svému bývalému pánu. Jejich hlavní základnou je Ebon Hold, bývalý zikkurat Pohromy vznášející se nad Eastern Plaguelands. Příběh Death Knighta - od zrození až po osvobození
Klady a zápory tohoto Povolání
Přednosti
* Jakožto první Hrdinské povolání nemusí mít vychytané všechny mouchy oproti ostatním povoláním a proto může být velmi silný.
* Skvělý tank proti magii.
* Pomocí Blood magie se dokáže sám léčit.
* Z mrtvol nepřátel může vyvolávat různé pety, kteří mu pomáhají v boji.
* Jeho schopnosti nejsou ještě tolik mezi lidmi známé, což může být v PvP ohromná výhoda.
* Má vlastního mounta.
Nevýhody
* Nemůže nosti štít, jako jiná povolání uzpůsobená na tankování.
* Jakožto zatím jediné Hrdinské povolání za něj bude hrát ohromné množství hráčů.
* Je závislý na cooldownu run a Runic Poweru.
* Může být těžší na hraní.
Schopnosti, kouzla a Talenty u Death Knighta:
Blood (Krev)
Toto odvětví je zaměřeno hlavně na zraňování nepřítele pomocí Blood run, ale jsou zde také ability, pomocí kterých se Death Knight můž sám trochu vyléčit či kouzla hodící se do PvP (např. silence efekt apod.).
Frost (Mráz)
Věci z této větve jsou většinou zaměřené na tankování a vydržení co největšího zranění, Najdeme zde ale i kouzla na zmrazení protivníka na místě či velmi silný dvouminutový buff na sílu a hbitost.
Unholy (Nesvatost)
Poslední odvětví se zaměřuje hlavně na vyvolávání potvor z mrtvých těl a na jejich ovládání, ale také na zraňování protivníka pomocí silných kouzel na dálku i na blízko.
Vše ostatní o tomto povolání Typ postavy a role v partě:
Death knightovo postavení v partě může být různé. Do každé party bude určitě žádaný zkušený Death Knight tank, který ačkoli nemá štít, má zase vysokou šanci na parry atd. Hodí se hlavně na tankování kouzlících protivníků. Ale i jako damage dealer se Death Knight musí ujmout, jelikož jeho kouzla se rozhodně nedají nazvat jako slabá. A co nezvládne rytíř, doplní pet.
Co je důležité se naučit:
* Opravdu projít všechny úkoly ve startovní lokaci, které vás naučí zacházet s runami apod.
* Vědět kdy použít kterou runu.
* Naučit se ovládat svého peta.
* Správně si rozvrhnout Runic Power
* Poznat kdy použít které kouzlo (hlavně v PvP)
Použitelné zbroje pro Death Knighta:
* Plátová zbroj (Plate)
* Kroužková zbroj (Mail)
* Kožená zbroj (Leather)
* Látková zbroj (Cloth)
Použitelné zbraně pro Death Knighta:
* Jednoruční meče (1h swords)
* Obouruční meče (2h swords)
* Jednoruční palice (1h maces)
* Obouruční palice (2h maces)
* Jednoruční sekery (1h axes)
* Obouruční sekery (2h axes)
* Polearms