Třetí generace G (V35) byla zavedena v Severní Americe pro modelový rok 2003, jako G35, přičemž nahradila Infiniti G20. G35 je v Japonsku znám jako Nissan Skyline 350 GT a je k dispozici v sedanu a kupé.
Sedan G35
G35 je založen na platformě Nissanu FM sdílené s Nissan 350Z kupé a roadster sport a Infiniti FX crossover SUV. G35 byla automobilovým magazínem Motor Trend oceněna autem roku 2003. G35 byl také nominován na severoamerické auto roku a byl v časopisu Car and Driver na seznamu deseti nejlepších za rok 2003 a 2004. Sportovní Infiniti G35 s VQ35DE motorem vpředu, pohonem zadních kol (pohon všech kol je k dispozici pro sedan G35x). Obě karoserie jsou k dispozici s 5-rychlostní automatickou a 6-stupňová manuální převodovkou, automatická je k dispozici pouze v sedanu AWD.
Infiniti G35 sedan
Model AWD z G35 sedan se nazývá G35x ve Spojených státech. Přestože automatickou převodovku pro G35x vyrábí Aisin-Warner, technologie AWD využívá Nissan proprietární ATTESA E-TS AWD systém. Systém určuje autu 100% pohonu na zadní kola při jízdě ustálenou rychlostí. Když řidič akceleruje, zpomaluje nebo udržuje konstantní rychlost, může systém AWD poslat až 50% točivého momentu na přední kola. Systém AWD pošle také přenos točivého momentu na přední kola, pokud systém zjistí ztrátu trakce. Tento proces se provádí pomocí systému během několika milisekund. Tato technologie byla poprvé použita v roce 1989 v Nissan Skyline GT-R, a od té doby byl použit v následujících Skylines a v jiných vozidlech v Japonsku a zámoří, včetně Nissan Bluebird a Nissan Stagea. Existuje jen málo rozdílů mezi 2003 a 2004 kupé G35. Obě '03 a '04 šestistupňové manuální modely měly možnost brzd Brembo a výkonostních pneumatik a Wheel Package.
G35 byla modernizována v roce 2005. Interiér dostal sportovnější vybavení, lepší podsvícení a kvalitnější čalounění, ovládací prvky, nová audio soustava a jiné. Brembo brzdy byly odstraněny pro modely 2005 a 2006 a byly přepracovány s většími kotouči. Částečně to bylo v reakci na počet stížností ohledně brzd předchozích let ', jehož součástí je skupinová žaloba podána v Kalifornii, vztahující se k předčasnému opotřebení u 2003-2004 modelů. Sport-naladěné odpružení bylo standardem na všech šestiistupňových manuálních modelech, které zahrnovaly viskózně omezený prokluz diferenciálu a vyšší výkon VQ35de "Rev-UP" motor. Modely 2006 obdržel menší aktualizaci. Na exteriéru byly nové světlomety, zadní světla, spoiler, boční prahy sport, a přední nárazník. Bluetooth byla přidána do interiéru pro hands-free telefonu. Zadní aktivní řízení byla volitelná v '06 kupé.
Jiný název |
Nissan Skyline |
---|---|
Výroba | 2003-2006 (sedan) 2003-2007 (coupe) |
Místo | Tochigi, Tochigi, Japan |
Karoserie |
4-dvéřový sedan 2-dvéřové coupe |
Pohon | Motor ve předu, zadní náhon / pohon všech kol |
Motor | 3.5 L 190 kW (260 hp) V6 3.5 L 210 kW (280 hp) V6 3.5 L 222 kW (298 hp) V6 |
Související | Infiniti FX Infiniti M Nissan 350Z |