tak abychom si to ujasnili DrD neboli Draci doupe nebo taky "dracak" je nejrozsirenejsi RPG hra v CR a mnoho lidi si pro nej snazi vymyslet dobrodruzstvi. DrD ma tri stily hrani: DrD verze1.5, DrD verze 1.6 a DrD plus. Vsude je jinej stil hrani, v DrD jsou 1 az 8 hracu+ PJ (pan jeskine). Pro DrD je vždy určeno kdo bude hrat pána jeskině a kdo tedy vytvoří dobrodržství. Hráč se domluví na volný den a sejdou se na předem určeném místě. Všichni hráči si sednou kolem stolu, dost velkého na to, aby se u něj hráči netlačili. PJ si přichystá své poznámky a hra může začít.
Dračí doupě patří mezi klasické (nepočítačové) hry na hrdiny (role-playing games). Jeden z účastníků, tzv. Pán jeskyně (PJ), před hrou připraví úvodní příběh, mapy apod. Ostatní hráči se poté tohoto příběhu zúčastní – každý z hráčů představuje jednu postavu fantasy světa (trpasličího bojovníka, elfího kouzelníka apod.), celá družina pak dohromady putuje světem vytvořeným PJ s cílem splnit zadané úkoly, získat peníze a slávu. Obecně neexistují limity, co hráči mohou a nemohou, o následcích jejich činů rozhoduje PJ, některé běžné herní situace (boj, sesílání kouzel, využívání zvláštních schopností apod.) se řeší na základě číselných tabulek uvedených v pravidlech a hodů kostkami. Používají se kostky klasické šestistěnné(k6) a o něco netradičnější desetistěnné(k10) a občas i čtyř-,osmi-,dvanácti- stěnné.Specíální desetistěnnou kostkou je procentuální,která má čísla na stěnách po desítkách.Hraje se na čtverečkovaném nebo hexovém papíře.Dračí doupě patří mezi klasické (nepočítačové) hry na hrdiny (role-playing games). Jeden z účastníků, tzv. Pán jeskyně (PJ), před hrou připraví úvodní příběh, mapy apod. Ostatní hráči se poté tohoto příběhu zúčastní – každý z hráčů představuje jednu postavu fantasy světa (trpasličího bojovníka, elfího kouzelníka apod.), celá družina pak dohromady putuje světem vytvořeným PJ s cílem splnit zadané úkoly, získat peníze a slávu. Obecně neexistují limity, co hráči mohou a nemohou, o následcích jejich činů rozhoduje PJ, některé běžné herní situace (boj, sesílání kouzel, využívání zvláštních schopností apod.) se řeší na základě číselných tabulek uvedených v pravidlech a hodů kostkami. Používají se kostky klasické šestistěnné(k6) a o něco netradičnější desetistěnné(k10) a občas i čtyř-,osmi-,dvanácti- stěnné.Specíální desetistěnnou kostkou je procentuální,která má čísla na stěnách po desítkách.Hraje se na čtverečkovaném nebo hexovém papíře.
PJ
zkratka pro Pán Jeskyně. Užívá se ve hře Dračí Doupě. Označuje hráče, jenž má funkci vypravěče, tvůrce příběhu.
V americké hře zvané Dungeons & Dragons se obdobná role nazývá Dungeon Master, v jiných hrách často Pán Hry (anglicky Game Master). Dračí Doupě bývá ale často zaměňováno s Dungeons & Dragons s tím, že se jedná o to samé ale v české verzi. Není tomu tak, obě hry ačkoliv spadají do kategorie RPG her, obě mají dost odlišný herní systém.
Následuje krátký příklad, jak může vypadat hra:
Pán Jeskyně: Jednou takhle utrácíte výdělek ze své poslední výpravy v hostinci a tu k vám přijde muž zahalený v černé kápi a řekne vám: „Vypadáte jako skupinka dobrodruhů hledající nějaké dobrodružství. Měl bych pro Vás jedno. Jsem druid z místního hvozdu a nutně potřebuji jednu bylinku - Hermetiku. Ta roste jen ve Skřetí zemi a jelikož nemám čas si pro ni dojít, dal bych Vám 100 zlatých, kdybyste mi ji přinesli.“ Co vy na to?
Hráč Sekvoj: Já bych byl pro, co říkáte?
Hráč Fergo: Dobrá, ale 100 zlatých je málo. Aspoň 100 pro každého a půlku předem.
Hráč Darien: Dobrá, řeknu mu, že souhlasíme, ale chceme těch sto zlatých pro každého a půlku hned. Taky by nám měl dát mapu, kde ta bylinka roste.
Pán Jeskyně: Druid Vám říká, že Vám dá 100 zlatých každému a mapu, ale žádné peníze předem. Nevěří Vám, že byste neutekli.
Fergo: Dobrá.
Pán Jeskyně: Takže druid Vám dal mapu, popřál Vám úspěch a zmizel.
Následuje pokračování příběhu.
Pán Jeskyně: Jdete tedy po pěšině tím směrem, kde má být ona bylina. Jdete asi tak 3 hodiny, než dojdete na mýtinu. A náhle jste potkali skupinku tří skřetů. Také vás již spatřili. Budete s nimi vyjednávat, nebo bojovat?
Darien: Budeme vyjednávat, říkám: „Nazdar! Nejsme nepřátelé, co kdybychom šli každý v pokoji svou cestou? Pokud bychom spolu měli bojovat, není jisté, kdo vyhraje. Co říkáte?“
Pán Jeskyně: Skřeti neodpovídají, zato tasí zbraně a běží na Vás. Takže si hodíme na iniciativu. První skřet hodil 3, druhý 2 a třetí 4.
Sekvoj: 1, ach jo, já mám ale smůlu.
Darien: 6.
Fergo: 5.
Pán Jeskyně: Takže podle iniciativy začínáš ty Dariene, pak Fergo, pak skřeti a nakonec Sekvoj.
Darien: Já útočím na nejbližšího mečem. 1 bonus za sílu plus 5 za zbraň 6 a 1 hod kostkou je 13.
Pán Jeskyně: Takže poté, co jsem si hodil na skřetí obranu a vypočítal si to, tak jsi ho zabil. Přidej si 20 zkušeností, byl slabej.
Fergo: Já se jako obvykle držím vzadu a střílím po jednom kuší. Takže 5 za obratnost, 6+1 za zbraň a 3 hod, to je 14+1.
Pán Jeskyně: Takže taky zemřel. Poslední skřet pochopil, že jeho jediná šance je útěk, takže v tomto kole neútočí a pokouší se útéct. Máte na něj jeden útok. Přidej si taky 20 zkušáků.
Sekvoj: Tak jo, konečně si zabojuju. Takže 3 za sílu, 6 za zbraň a 4 za hod je 13.
Pán Jeskyně: Tak taky tuhej. 20 zkušeností. Chcete je prohledat?
Fergo: Jasně.
Pán Jeskyně: Mají u sebe jen 5 stříbrňáků, 3 helmy a to je vše. Chcete si to vzít?
Sekvoj: Já si vezmu helmu.
Fergo: Já taky.
Darien: No já taky a pokračujeme dál.
…
Toto byla jen malá ukázka, abyste viděli, jak hra přibližně vypadá.
Náhledy fotografií ze složky Menší ukázka
Komentáře
Přehled komentářů
blablabla drd v origošu je nuda, proteže jsou tam kouzla a taky, protože to hraješ ty!!!!!!!!!!!!
blbost
(ddjj, 24. 4. 2009 14:33)