Porsche 911 TG3 RS typ 996
Porsche 911 TG3 RS typ 996
výkon: 280 kW/7400 ot.
zrychlení: 4,4 s
max. rychlost: 306 km/h
spotřeba: kombi 12,9 l
Kdo by netoužil se v něm svézt? Porsche! Jak takový sen vypadá?
Porsche 911 TG3 RS typ 996 přišlo na svět v roce 2003 jako odlehčená varianta modelu GT3. Oproti se GT3 Club Sport se GT3 RS liší především o 50 kilogramů nižší pohotovostní hmotností. Té se podařilo konstruktérům Porsche dosáhnout zejména výměnou plechové kapoty za karbonovou a dále výměnou zadního skla za plast. Karbon najdete i na masivním zadním křídle. Pohotovostní hmotnost činí 1360 kilogramů.
Asi není potřeba připomínat, že mezi největší předností modelů GR3 RS se počítají famozní jízní vlastnosti a fantastická zpětná vazba. Jakmile se jednou "gététrojka" zakousne svými osmnáctipalcovými koly do hladkého asfaltu, nepustí. Tedy pokud v zatáčce nepředloženě nepřidáte plyn a neokusíte slasti a strasti zadních hnaných kol. Testované Porsche nás opravdu šokovalo zpětnou vazbou od volantu a podvozku. Auto Vám každou sekundu jízdy přesně říká, co se děje venku, kdy hrozí přetáčivost, kdy přidat a kdy naopak ubrat plyn. Při otáčkách nad 4 tisíce má motor nejen úžasný zvuk, ale táhne jako "šílený".
Interiér auta zůstal původní, žádné úpravy se nekonaly. Ono vlastně není co upravovat. Skořepiny značky Recaro nemají chybu, skvěle obepnou tělo a drží a drží a drží. Ruce se mohou přímo mazlit s tříramenným sportovním volantem pokrytým alcantarou. Stejný materiál Porsche použilo na řadicí páku a ruční brzdu. Okruhové zaměření vozu prozrazuje ochranný rám a hasicí přístroj umístěný pod nohama spolujezdce.
Další lahůdkou je motor. Zážehový šestiválec boxer se zdvihovým objemem 3,6 litru nepatří v dané kategorii mezi největší dravce. Zhruba 400 koní výkonu dokáže s odlehčeným autem divy.