Zazimování
Než ukočíte sezonu je dobré udělat několik zákrokú týkajících se laku,pneumatik...
Je nutné vybrat suché místo, spíše chladnějšího charakteru. Naprosto nevhodná je vytápěná garáž, která slouží taky k parkování auta, protože to jezdí vetšinou přes zimu. A v tomhle období po příjezdu z venku dojde k opadání sněhu. Ten roztaje a v případě vytápěné garáže se vzniklá voda daleko rychleji vypařuje než v případě nevytápěné. Tím vzroste vzdušná vlhkost a to v kombinaci s vyšší teplotou může způsobit problémy.
Lak:
Konzervace laku spočívá hlavně v odstranění nečistot a nanesení ochranné vrstvy. Konkrétní přípravky jmenovat nebudu, protože je jich nespočetně. Navštivte nějakou pumpu nebo specializovaný obchod, zde se můžete vyřádit dosyta.
Pneu:
Pneu je vhodné nafouknout o trochu více něž normálně. Dobré je postavit simsona na stojánek a ne ho nechat stát opřeného, protože pak zbytečně zatěžujete pneu vyšším tlakem na jednom místě a může se vám na nich udělat bota.
Baterie:
Baterii je v každém případě vhodné vyndat ven a nechat ji přes zimu někde v teplejším prostředí. Nutné je v případě, že skladujete simsona na místě, kde je pod nulou, protože nenabitá baterie mrzne už při pár stupních pod nulou. Před delším skladováním je dobré baterii nabít,a pravidelně kontrolovat hladinu elektrolitu.
Nádrž:
V případě kovové nádrže je velmi vhodné ji naplnit až po okraj, aby nezrezivěla. Rez se pak odlupuje a ucpává palivovou soustavu. karburátor. Ten je vhodné vypustit a při tom vyčistit. Vypouští se proto, aby se vám tam přes zimu neusadil nějaký bordel.
Pokud používáte papírový palivový filtr, tak je vhodné ho na jaře vyměnit.
Motor:
K motoru se dá říct jen toto,odšroubujte zapalovací svíčku a otvorem nalijte přiměřeně kvalitního oleje,3 prošlápněte nožní spouštěč a svíčku zašroubujte. Na jaře se jinak mužete setkat se zrezivjelím válcem.
Výfuk:
Výfuk je dobré zacpat hadrem, aby se do motoru nedostala vzdušná vlhkost. Výfuku se věnujte na jaře před začátkem sezóny, kdy se vyplatí v případě používání minerálních olejů výfuk každoročně dekarbonizovat vypálit.
Zazimování
Než ukočíte sezonu je dobré udělat několik zákrokú týkajících se laku,pneumatik...
Je nutné vybrat suché místo, spíše chladnějšího charakteru. Naprosto nevhodná je vytápěná garáž, která slouží taky k parkování auta, protože to jezdí vetšinou přes zimu. A v tomhle období po příjezdu z venku dojde k opadání sněhu. Ten roztaje a v případě vytápěné garáže se vzniklá voda daleko rychleji vypařuje než v případě nevytápěné. Tím vzroste vzdušná vlhkost a to v kombinaci s vyšší teplotou může způsobit problémy.
Lak:
Konzervace laku spočívá hlavně v odstranění nečistot a nanesení ochranné vrstvy. Konkrétní přípravky jmenovat nebudu, protože je jich nespočetně. Navštivte nějakou pumpu nebo specializovaný obchod, zde se můžete vyřádit dosyta.
Pneu:
Pneu je vhodné nafouknout o trochu více něž normálně. Dobré je postavit simsona na stojánek a ne ho nechat stát opřeného, protože pak zbytečně zatěžujete pneu vyšším tlakem na jednom místě a může se vám na nich udělat bota.
Baterie:
Baterii je v každém případě vhodné vyndat ven a nechat ji přes zimu někde v teplejším prostředí. Nutné je v případě, že skladujete simsona na místě, kde je pod nulou, protože nenabitá baterie mrzne už při pár stupních pod nulou. Před delším skladováním je dobré baterii nabít,a pravidelně kontrolovat hladinu elektrolitu.
Nádrž:
V případě kovové nádrže je velmi vhodné ji naplnit až po okraj, aby nezrezivěla. Rez se pak odlupuje a ucpává palivovou soustavu. karburátor. Ten je vhodné vypustit a při tom vyčistit. Vypouští se proto, aby se vám tam přes zimu neusadil nějaký bordel.
Pokud používáte papírový palivový filtr, tak je vhodné ho na jaře vyměnit.
Motor:
K motoru se dá říct jen toto,odšroubujte zapalovací svíčku a otvorem nalijte přiměřeně kvalitního oleje,3 prošlápněte nožní spouštěč a svíčku zašroubujte. Na jaře se jinak mužete setkat se zrezivjelím válcem.
Výfuk:
Výfuk je dobré zacpat hadrem, aby se do motoru nedostala vzdušná vlhkost. Výfuku se věnujte na jaře před začátkem sezóny, kdy se vyplatí v případě používání minerálních olejů výfuk každoročně dekarbonizovat vypálit.
Odzimování
Lak:
Laku se nijak zvlášť věnovat nemusíme. Spíše pouze vizuálně zkontrolujeme, jestli je ve stejném stavu jako na podzim.
Pneumatiky:
U pneumatiky zkontrolujeme tlaky a případně dofoukneme.
Baterie:
Baterii doplníme destilovanou vodou,pokud je třeba.Před provozem řadně nybýt.
Nádrž:
Pokud jste se palivové soustavě věnovali před zimou, tak není nutná zvláštní pozornost.
Výfuk:
Pokuď jste dekarbonizaci (vypálení) výfuku neprovedli na podzim proveďte teď.
Vypálení výfuku se doporučuje alespoň 1 ročně.