Model VECTRA 2000 se vyráběl v letech 1989 - 1993, ač by se podle názvu mohlo zdát, že je tomu jinak. A hned v tomto bodě se dostáváme do maličké kolize. Opel bohužel k přelomu milénia vyrobil několik tisíc kusů Vectry B kterou nazval také "2000", ta se ovšem od sériové lišila pouze bohatší výbavou. Já však budu pokračovat v článku o modelu Vectry A nazvaném 2000. Tento model byl ve své době "nejsportovnější", ve výkonu ho předčil pouze model s motorem 2,5 V6. Ve Vectře 2000 byl motor 2,0 16V s výkonem 150 koní (110 kW) což na tu dobu bylo velice slušné.
Od sériové vectry se na první pohled odlišovala "bodykitem", který zahrnoval upravené oba nárazníky, prahy a odtokovou hranu na víku kufru. Když už jsme u víka kufru, sluší se podotknout, že model Vectra 2000 se dodával pouze jako sedan. Verze hatchback se nevyráběla.
Pojďme se mrknout pod kapotu. Zde najdeme, jak jsem již psal, čtyřválcový dvoulitr s rozvody DOHC čili 16ti ventil. Jeho výkon je 110 kW dosahovaný při 6000 ot./min. Převodovka je 5-ti stupňová manuální. Některé Vectry 2000 můžete potkat i v provedení 4x4.A co vevnitř ? Základní výbava byla na svou dobu opravdu bohatá, zahrnovala elektrická přední i zadní okna, boční zrcátka, ta byla navíc vyhřívaná, elektrický šíbr, palubní počítač, anatomické sedačky výškově stavitelné, litá kola 15" a ABS. Starší modely (89 - 90) měly také digitální palubku ve stylu Kadetta GSi. Za příplatek pak byla klima, kůže a vyhřívání předních sedaček.Co se týká podvozku, tak ten je kompletně shodný s Calibrou (ono je toho víc shodného), oproti sériové Vectře snížený.Jak jsem psal výše, model Vectra 2000 se vyráběl od roku 1989 do 1993. Poté společně s faceliftem Vectry A došlo i k "omlazení" sportovní verze. A protože výkon v té době již pokulhával za konkurencí, Vectru 2000 nahradila Vectra Turbo. Na první pohled byly od sebe téměř k nerozeznání. Při bližším pohledu to bylo patrno pouze na novém tvaru předních a zadních světel. Nárazníky a prahy zůstaly stejné jako u předchozího modelu. No a při pohledu pod kapotu došlo k úplnému odhalení. Pod tou se totiž skrýval motor o objemu 2 litry s přeplňováním, a o výkonu 204 koně. Tento model u nás nebyl tolik rozšířen, daleko větší úspěch měla Turbo verze Calibry. A když píšu o Calibře, vězte, že to je s Vectrou A a specielně s Vectrou 2000 / Turbo identické auto, co se týká podvozku, motorů, interiéru. Jediný rozdíl je v karosérii. Tak to byla malá vsuvka pro ty méně obeznámené.
No a teď pár slov k neduhům a poruchám tohoto auta. Již jsem viděl pár opravdu výstavních exemplářů, například člen Opel Clubu Renbau Radek28 má jednu takovou, a je opravdu krásná a v super stavu. Bohužel však většina jich vzhledem ke svému stáří takové štěstí nemá. Já jsem auto koupil před rokem a půl, s najetými 170ti tis. km. Nejdřív odešla elektrika, poté kat a nakonec mi zkolabovala i 4x4. Samé radosti. Elektrika byl pozůstatek předchozího majitele, kat se vysypal díky množství najetých kilometrů, což byl vlastně taky pozůstatek po předchozím majiteli. No a 4x4, tam je to složitější. Skládá se totiž z několika součástí, které jsou každá dost poruchová. Tak například spojka. Ve 4x4 jsou dvě. Jedna, která rozděluje poměr výkonu mezi nápravami. Ta odchází hodně často. Pak je tam ještě rozdělovací spojka, ta má za úkol při brždění odpojit zadní náhon. A to je to, co mi nedělá, totiž neodpojuje. Není však jisté jestli za to může spojka, nebo hydraulický spínací ventil. Další poruchová věc. Opel doporučuje tento ventil měnit každých 90 tis. km. No každopádně vás, kdo byste po tomto autě zatoužil, čeká dost a dost problémů.
Ale abych ho jenom nehaněl, svezení s ním je opravdu perfektní. Výkon není sice závratný, ale pořád ještě s ním leckterého závodníka potrápíte (speciálně ten můj, když vidí oktávku, jede jako splašený :o) ). Pokud vše funguje jak má, je to jeden z nejlepších Oplů hned po GTčku a VeBe. Tak to je asi vše.