Tento stereotypně zastávaný názor bránil často talentovaným dívkám budovat si kariéru spojenou s matematikou, jako je strojírenství nebo informační technologie, uvádějí američtí vědci z Filadelfie.

"Tyto výsledky ukazují, že dívky mohou podávat stejný výkon jako chlapci, když dostanou správné vzdělávací nástroje a mají viditelné vzory žen excelujících v matematice," řekla profesorka Nicole Else-Questová.

"Stereotyp o podřadnosti žen v matematice je v ostrém rozporu s vědeckými údaji," řekla a dodala, že z testů dostali chlapci i dívky v podstatě stejný počet bodů.

Chlapci si více věří, jsou lépe motivováni

Studie uveřejněná v publikaci Psychological Bulletin Amerického psychologického sdružení také ukazuje, jakou sebedůvěru mají chlapci i dívky po skončení testů. "Navzdory tomu že, dívky i chlapci mají podobné matematické schopnosti, cítili chlapci po skončení testů výrazně větší důvěru ve vlastní schopnosti než dívky a byli také více motivováni být úspěšní," řekla Else-Questová.

Z výzkumu také vyplynulo, že u rodičů stoupá nedůvěra, že by mohli pomoci svým dětem s matematickými úkoly ze základní školy.

Více než polovina z 1000 dotázaných rodičů uvedla, že by nebyli schopni vysvětlit dětem některé moderní matematické postupy.