Velká cena Kanady
Piloti Renaultu před závodním víkendem
Giancarlo
Giancarlo, v Monte Carlu jste dosáhl svého dosud nejlepšího výsledku sezony. Těší vás, že tým dělá pokroky?
"Ano, pro mě i pro tým je důležité vidět, že jdeme krok za krokem vpřed, a že nacházíme odpovědi na problémy, které nás trápily od začátku sezony. V posledních týdnech tým pracoval dnem i nocí, a vidět první výsledky na trati je určitě posílením odhodlání všech. Z mého pohledu jsem spokojen, že jsem v Monacu podal dobrý výkon, protože je to skutečně okruh jezdců, což ukazuje, že jsem na tom výkonnostně docela dobře."
Další zastávkou je Kanada. Užíváte si tento okruh?
"Je to fantastický závod, ve skvělém městě. Na tento závod mám pár hezkých vzpomínek, protože jsem tu byl čtyřikrát na pódiu! Doufám, že i letos to pro mě a pro tým bude dobrý závod."
Jak budete k šesté Velké ceně sezony přistupovat?
"Poslední test i závod nám dodaly více sebedůvěry, a myslím, že tento víkend na tom budeme dobře. Samozřejmě, je to městský okruh, takže bude v pátek velmi kluzký. Ale až vozy v průběhu víkendu trať pogumují, úroveň přilnavosti se zlepší. V prvních kolech bude mým cílem najít brzdné body, opět najít ideální stopu a udržovat stabilitu v zatáčkách, což je velmi důležité pro zajetí dobrého času na kolo."
Jaká jsou vaše očekávání od závodu?
"Myslím, že můžeme být optimističtí. V posledních týdnech se pro nás spousta věcí zlepšila, vyvážení vozu je lepší a celková přilnavost je také vyšší. Obě továrny pracují naplno, aby vůz ještě více vylepšily a všichni členové týmu tlačí na limit. Zatím odvedli fantastickou práci. Tato tvrdá práce se určitě vyplatí a věřím, že v Montrealu ukážeme, že jsme opět ve formě."
Heikki
Heikki, v Monacu jste měl těžký víkend...
"Jak už jsem říkal, opravdu toho není mnoho, co bych si mohl z tohoto víkendu vzít. Ve čtvrtek jsem neměl šanci zajet dobrý čas a od té chvíle už to bylo jen horší. Byl jsem dvojnásob zklamaný, protože vím, jak tvrdě tým pracoval, aby dal Giancarlovi i mně více konzistentní a rychlejší auto. Ale teď už je to minulost. Soustředím se na Velkou cenu Kanady a na pokračování ve zlepšení své výkonnosti."
Kanada je pro vás nový okruh. Jak jste se na něj připravoval?
"Když se obvykle připravuji na závod na okruhu, který neznám, snažím se získat záběry z palubních kamer z předchozích sezon, abych viděl, jak vypadá trať z kokpitu, poznal závodní stopu a věci jako jsou brzdné body nebo které obrubníky můžete využít. Potom ve čtvrtek si trať projdu pěšky se svými inženýry a za pomoci dat z minulých let provedeme něco jako inspekci a diskutujeme o každé zatáčce. Potom v pátek už se opravdu ponoříme do práce a mohu začít sledovat, jestli má příprava zafungovala. Doufám, že tento víkend se to vyplatí."
Na které faktory se musíte zaměřit po technické stránce?
"Kanada je především o nalezení kompromisu mezi maximální rychlostí, na což používáme paket s nízkým přítlakem, a stabilitou při brždění a průjezdy zatáčkami, na což potřebujeme dobrou přilnavost. Jsou tu některé docela rychlé zatáčky, na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň. Ale obzvláště na této oblasti jsme zapracovali při testech na Paul Ricard, když konfigurace, kterou jsme používali, zahrnovala právě zatáčky tohoto typu, takže jsme mohli vůz ohodnotit za správných podmínek."
Brzdy jsou v Montrealu také dosti zatěžovány. Je to něco, čemu věnujete zvláštní pozornost?
"Rozhodně ano. Musíme získat správné chlazení brzd, často slyšíte, jak inženýři žádají jezdce, aby zpomalili kvůli šetření brzd, což může být za závodních podmínek dost náročná situace. Také na této oblasti jsme pracovali během testů, a tým bude v úvodních trénincích věnovat brzdám zvláštní pozornost, aby se ujistili, že se nacházíme v dobré situaci pro závod."
Giancarlo na čtvrteční konferenci
Giancarlo, zdálo se, že výkonnost byla v Monacu lepší. Byla to pouze jednorázová záležitost, nebo to může pokračovat i zde?
"Doufejme, že ano. Opravdu se o to snažíme. tým udělal velký krok vpřed. Soustředíme se opravdu na pár oblastí a společně s novým předním křídlem jsme v Monte Carlu udělali rozhodně krok dopředu. Skončili jsme před BMW, ale těžko říci. Monaco je dost odlišný okruh, a dokonce i tady si docela věříme, ale nevíme, jaký bude nový paket pro nízký přítlak."
Odrazily testy na Paul Ricard možnou výkonnost i zde?
"No, Ricard pro nás nebyl tak špatný. Poslední den jsem byl druhý nejrychlejší. Vyvážení vozu bylo docela dobré, takže to vypadá, že i když to s úrovní přítlaku pro Kanadu fungovalo o něco lépe, a vypadá to slibně, tak nemohu říci, jestli můžeme být lepší než BMW a nebo pomalejší. Uvidíme, ale jsem docela optimistický."
Dvakrát jste tu byl druhý a loni čtvrtý ze druhé řady. Líbí se vám tento okruh?
"Ano, mám tu dobrý pocit a dobré vzpomínky. Myslím, že jsem tu byl čtyřikrát na pódiu a vlastně jsem tu získal své první pódium v kariéře v roce 1997, takže mi tento okruh sedí. Nemyslím si, že je to jednoduchý okruh, protože úroveň přilnavosti je tu docela nízká, zvláště v brzdných bodech, stabilita vozu není právě konzistentní, ale hned tu získám dobrý pocit. Na tomto okruhu se cítím příjemně, a to je pro mě dobré."
Giancarlo, můžete nám říci něco o závodní škole, se kterou začínáte?
"Pěkný nový projekt. Vypadá to jako velmi, opravdu velmi dobrý projekt. Chci dát lidem jako jsem já, kteří milují tento sport, příležitost, aby se na této akademii mohli učit, co potřebují k tomu, aby mohli jít dál, aby se mohli zlepšit a aby se mohli naučit vše o tomto sportu, takže je to moc pěkné. Neznamená to nic, co by se týkalo mého odchodu! Ve Formuli 1 chci jít stále výše, mnoho let. Mám dobrý personál, který se teď může akademii věnovat, mám celý svůj management, takže se teď budu soustředi jen na Formuli 1."
Ale máte závodní tým v GP, teď závodní školu; a co další plány?
"Jak už jsem říkal, tento sport miluji, a líbí se mi, že jsem takto zapojen, že až jednou skončím se závoděním ve Formuli 1, tak stále budu v motorsportu. Mám z toho radost."
Pokud bych se vám mohl zeptat, pánové, na jeden z návrhů FIA pro rok 2011, což je zařízení, které výkon, a pokud budete chtít někoho předjet, zmáčknete toto tlačítko a získáte tak trochu extra výkonu. Co si myslíte o tomto návrhu?
"Souhlasím, mohlo by to být dobré, nemohlo by to být dobré, ale nejprve to musíme vyzkoušet."
Otázka pro Giancarla. Do jaké míry ovlivnila změna pneumatik výkonnost vozu? Cítíte se osobně pohodlněji na pneumatikách Bridgestone? Můžete to porovnat s loňským rokem?
"No, víte, že směs pneumatik je úplně jiná než loni, a jsou menší než loni. Ale stejně se na těchto pneumatikách cítím pohodlně. Jen myslím, že jsme ztratili nějaký čas při přechodu z Michelinu na Bridgestone při sžití s vozem. Ale nyní už jdeme správným směrem a zlepšuje se to. Vůz je mnohem vyrovnanější, a zvláště v Monte Carlu s novým předním křídlem."
Pro všechny jezdce. Všechny týmy jsou pod značným tlakem, aby získaly výsledky. Pokud to trvá déle a déle, tlak narůstá. Mají jezdci obavy o svou budoucnost, jejich kontrakty... a nebo zkrátka chápete, že váš osud je v rukou vozu a konstruktérů?
"V mém týmu panuje fantastická atmosféra. Na každého je vytvářen tlak, protože pořád musíme tlačit naplno a zlepšovat se. Ale myslím, že jsem dosud odvedl to nejlepší, získali jsme nejlepší možný výsledek, kterého jsme s paketem, který máme, získat mohli."
Otázka pro všechny jezdce. Jacques Villeneuve včera kritizoval styl Lewise Hamiltona, když říkal, že za jeho "divoké manévry" při startech by mu měla být ukázána dokonce černá vlajka. Zajímalo by mě, co si o tom myslíte vy?
"Myslím si, že Jacques někdy moc mluví s tiskem... Někdy řekne až moc." (smích)
Mohl bych slyšet váš názor na noční závody? Není to moc nebezpečné?
"Osobně si myslím, že pokud je v rámci osvětlení bezpečnost dobrá, tak jsem šťastný. Bude to pěkné a pro Formuli 1 určitě zajímavé."
Rychlá otázka pro Giancarla. Říkal jste, že vůz má teď lepší vyvážení, ale na začátku sezony lidé říkali, že byl dost nepředvídatelný. Je teď vůz více předvídatelný?
"Rozhodně ano. Zvláště s novým předním zavěšením a novým předním křídlem, které jsme měli v Monacu. Nyní je mnohem vyrovnanější. Na začátku sezony jsme bojovali s konzistencí vozu a brzdnými body v rychlých zatáčkách. Teď to vypadá mnohem lépe. A krok vpřed? Ano."
Teoretická otázka pro všechny z vás. Dvacet Velkých cen - jste pro nebo proti?
"Souhlasím, méně testování a více závodů je fajn."
Páteční volné tréninky
Giancarlo má za sebou bezproblémový den. Během obou tréninků se mu podařilo umístit se v Top 10, a to na obou směsích pneumatik. Pochvaloval si zejména výkonnost vozu a jeho vyvážení.
Heikki přišel o čas ve druhém volném tréninku, když se levým předním kolem otřel o zeď, a poškodil tak celé zavěšení, což mu znemožnilo návrat do boxů. I přesto byl s ovládáním vozu spokojen a pro zbytek víkendu zůstává optimistou.
Giancarlo: "Myslím, že dnes to pro nás byl dobrý první den, výkon vypadá docela dobře. Bylo vidět, že trať byla hodně špinavá a měla malý grip, takže práce na nastavení při měnících se podmínkách nebyla jednoduchá. Ale udělali jsme pár dobrých vylepšení a auto vypadalo až do konce druhého tréninku dobře. Podle mě se vůz s nízkým přítlakem chová podobně jako při testech na Paul Ricard a ovládání je mnohem více vyrovnané, což potvrzuje pokrok, kterého jsme dosáhli v Monacu. Co se týče pneumatik, měkkné pneumatiky se nám dost drolily, dokonce trochu i tvrdší směs. Ale to se sníží, až se zlepší přilnavost, ale myslím, že přeci jen bude stále těžké najít tu správnou strategii pro závod. Ještě jednou bych chtěl poděkovat klukům v továrně za všechnu jejich tvrdou práci, protože cítím, že se vůz zlepšuje každý víkend. Měli jsme dobrý start a doufám, že budeme moci závodit s BMW, což jsou naši hlavní rivalové pro tento víkend."
Heikki: "Bylo pro mě zklamáním, že jsem dnes odpoledně narazil do zdi a ztratil tak čas ve druhém tréninku, ale tohle je náročný okruh, kde vás malá chyba může stát hodně. Navzdory této malé chybě si myslím, že to byl docela dobrý start víkendu. Dopoledne bylo nastavení vozu velmi dobré: ovladatelnost byla neutrální i brzdy byly dobré. Můj čas na kolo nebyl perfektní, ale package vypadá dost konkurenceschopně. K druhému tréniku nemám moc co říct: Jednou jsem jel na starých gumách, pak na měkčích, ale v zatáčce číslo sedm jsem jel ze široka a narazil do zdi. Poškodil jsem si zavěšení a prorazil zadní pneumatiku, což znamenalo, že jsem se nemohl vrátit zpět do boxů. Dnes jsem odjel dost kol na to, abych se naučil okruh a nyní bude výzvou najít správné nastavení pro poslední trénink a ke spokojenosti využít oba typy pneumatik."
Giancarlo
1. trénink | 6. místo | 1:18.639 | 24 kol |
2. trénink | 8. místo | 1:18.130 | 40 kol |
Čas na měkkých pneumatikách | 1:18.130 |
Čas na tvrdých pneumatikách | 1:18.639 |
Heikki
1. trénink | 14. místo | 1:18.977 | 26 kol |
2. trénink | 22. místo | 1:20.519 | 13 kol |
Čas na měkkých pneumatikách | - |
Čas na tvrdých pneumatikách | 1:18.977 |
Sobotní volný trénink
Poté, co včera Heikki narazil se svým vozem do zdi, musel dnes na trať vyjet s novým šasi. Ale v ranním tréninku na trati příliš dlouho nevydržel, protože v jeho voze vypověděl službu motor... Smolný víkend finského pilota tedy pokračoval, v kvalifikaci ho čeká posun o 10 míst zpět na startovním roštu... Na oleji z Heikkiho vozu poté uklouzl Fernando Alonso a trénink byl přerušen.
Giancarlo v tréninku skončil na 11. místě, Heikki na 21.
Kvalifikace
Ani první část kvalifikace nebyla pro Heikkiho příliš šťastná - přibližně po šesti minutách absolvoval další náraz do zdi poté, co nedokázal ovládnout zadní část svého vozu, a zadní přítlačné křídlo svého vozu doslova zdemoloval. Jeho účast v kvalifikaci pro tento víkend skončila. Heikki sice zajel 19. nejrychlejší čas, ale vzhledem k výměně motoru v jeho žlutooranžovém voze byla jeho pozice na startovním roštu jasná - 22. místo.
Fisico zajel 5. nejrychlejší čas, který ho posunul do další části kvalifikace.
Do poslední části kvalifikace postoupili: Hamilton, Alonso, Heidfeld, Massa, Rosberg, Webber, sedmým místem si postup zajistil Fisico, Kubica, Räikkönen, Trulli.
O pole-position se přetahovali piloti McLarenu - Fernando Alonso a Lewis Hamilton. Už během víkendu se zdálo, jakoby Ferrari nebylo na tuto trať dostatečně připraveno.
Chyba v posledním měřeném kole stála Fernanda Alonsa cenný čas, a tak se letos poprvé na pole-position objevil jeho týmový kolega Lewis Hamilton. Třetím místem překvapil pilot BMW-Sauberu, Nick Heidfeld. První z vozů Ferrari, pilotovaný Kimim Räikkönenem, se postaví vedle Nicka Heidfelda do druhé řady. Třetí řada patří Felipemu Massovi a Marku Webberovi s vozem Red Bull-Renault. Do čtvrté řady se postaví Nico Rosberg společně s Robertem Kubicou. Devátý nejrychlejší čas patří Giancarlovi, desátou příčku si zajistil Jarno Trulli.
Po velmi vyrovnaných výkonech, které Fisi podával po celý víkend, očekával tým Renault od kvalifikace více. Devátá pozice určitě není maximem, kterého mohl žlutooranžový vůz tento víkend dosáhnout. Giancarlo přiznal, že se během posledního měřeného kola dopustil několika drobných chyb, ale přesto se dá předpokládat, že do zítřejšího závodu odstartuje s větším množstvím paliva.
Kvalifikace z pohledu týmu Renault
Giancarlo - 9. místo: "Až dosud jsem měl skvělý víkend, takže to, že jsem ve třetí části kvalifikace neměl velmi dobré závěrečné kolo to číní ještě nešťastnějším. Měl jsem pocit, že auto bylo ve druhé části kvalifikace skutečně silné a stále jsem měl v rukávu časovou rezervu, takže jsem se cítil hodně přesvědčen o solidní startovní pozici. Nicméně během mého posledního měřeného kola jsem v šesté zatáčce udělal chybu a pak jsem se opravdu tvrdě tlačil a snažil se získat čas, ale v desáté a třinácté zatáčce jsem opět přišel o kontrolu nad vozem. Očekávali jsme, že budeme startovat z lepšího než devátého místa, ale myslím, že můžeme zůstat pro zítřek pozitivně naladěni. Vůz je velmi konkurenceschopný na tvrdší směsi, což bude pravděpodobně hlavní směsí pro závod u většiny týmů a myslím si, že máme velmi solidní rychlost. Jsem předsvědčen, že v závodě mohu situaci otočit."
Heikki - 22. místo: "První věc, kterou chci říct, je díky mým mechanikům. Po celý víkend pracovali tak tvrdě, přes noc vyměnili šasi, dnes dopoledne motor a pak provedli opravy během první části kvalifikace poté, co jsem naboural do zdi. Odvedli opravdu neuvěřitelnou práci a je mi jen líto, že jsem jim to nemohl oplatit lepším kvalifikačním výkonem. Do kvalifikace jsem šel s vědomím, že budu za motor penalizován, ale byl jsem odhodlán tlačit až na limit, abych se na startovním roštu dostal tak dopředu, jak jsem jen mohl. Ve čtvrté zatáčce jsem ve svém měřeném kole najel tvrdě na obrubníky a ujela mi zadní část, čímž se poškodilo křídlo a podlaha. Tým opravil tolik co mohl, ale bylo těžké mít poté na vůz úplné spolehnutí. Doufal jsem, že jsem udělal dost na to, abych se dostal do druhého kola, ale nebylo tomu tak. Nemá cenu předstírat, že to zítra nebude obtížné odpoledne, ale věděli jsme, že budu startovat daleko vzadu a v souladu s tím jsme přizpůsobili nastavení."
Časy v jednotlivých částech kvalifikace
1. část
Giancarlo | 1:16.805 | 6 kol | 10. místo |
Heikki | 1:17.806 | 6 kol | 19. místo |
2. část
Giancarlo | 1:16.288 | 6 kol | 7. místo |
Heikki | - | - | - |
3. část
Giancarlo | 1:17.229 | 12 kol | 9. místo |
Heikki | - | - | - |
Skvělý výsledek pro Heikkiho, černá vlajka pro Fisiho
V neděli se teplota vzduchu pohybovala kolem 27 °C, teplota trati se vyšplhala na 53 °C.
Očekávalo se, jak se vyvine situace na startu mezi oběma piloty McLarenu, ale Lewis Hamilton si s tím nedělal žádné výrazné starosti a první pozici bez problémů udržel. Jeho týmový kolega Alonso už si tak suverénně nepočínal, ba naopak: v první zatáčce byl až příliš široký a se svým vozem se projel po trávě, čehož využil Nick Heidfeld a posunul se tak na druhou pozici. Propadl se také Kimi Räikkönen, před kterého se dostal nejen jeho týmový kolega Massa, ale také Nico Rosberg. Räikkönen se rázem propadl na šesté místo. Start se povedl také oboum pilotům žlutooranžových vozů, když se Fisi posunul na sedmé místo a Heikki z poslední pozice na místo 18.
Hamilton hned od začátku nasadil ďábelské tempo, po šesti odjetých kolech si na druhého Heidfelda najel už téměř čtyři sekundy! Fisi jezdil přibližně 2 sekundy za Räikkönenem, vůz BMW Roberta Kubici za ním by zpět také o 2 sekundy. Heikki se snažil útočit na Wurze, který měl po kontaktu se Speedem poškozenou zadní část vozu. Heikkiho vůz byl na rovinkách rychlejší, a ve 13. kole se v nájezdu do poslední šikany před Wurze definitivně dostal.
Náskok Hamiltona činil již přes 9 sekund, Fisi jezdil necelé 3 sekundy za Räikkönenem, Kubica na něho ztrácel již téměř 5 sekund. Alonso zdaleka nebyl v takovém klidu, na jaký jsme od něho byli v posledních letech zvyklí - v první zatáčce se jeho vůz opět octl mimo trať, a rozestup mezi ním a Massou se tak snížil na 1 sekundu. O dvě kola později přišla ze strany Alonsa další chyba v první zatáčce, a tentokrát už toho Felipe Massa využil a posunul se na třetí pozici.
Ve 20. kole se jako první v boxech objevil Nick Heidfeld, na trať se vrátil před svého týmového kolegu, na sedmé místo. O dvě kola později do boxů zajel také lídr závodu a zařadil se na čtvrté místo před Kimiho Räikkönena.
Ve 23. kole do zdi ve čtvrté zatáčce narazil Adrian Sutil a na trať vyjel safety-car. Podle nových pravidel byla boxová ulička v těchto chvílích uzavřena, ale přesto ji navštívili Fernando Alonso a Nico Rosberg. Alonso se vrátil zpět na sedmé pozici, Rosberg na pozici osmé. O kolo později již byla pit lane otevřena a většina jezdců zamířila ke svých mechanikům, mezi nimi také Fisico. Räikkönen musel počkat, až bude obsloužen jeho týmový kolega Massa, čehož využil Giancarlo, který se tak posunul před finského pilota. Nejprve z boxové uličky vyjel Felipe Massa, Fisi se soustředil na souboj s Kubicou, ze kterého sice vzešel vítězně, ale důvodem bylo zastavení Kubici na výjezdu z pit lane, jelikož na semaforu stále svítilo červené světlo... Giancarlo ale následoval Felipeho Massu ven z boxové uličky.
Ve 27. kole byl závod opět restartován. Ředitelství závodu oznámilo vyšetřování vozů s čísly 1 a 16, což byli Fernando Alonso a Nico Rosberg. Do boxů zamířil na svou první zastávku také Heikki. Krušné chvíle si prožil Robert Kubica, když se snažil dostat před Jarna Trulliho. Kubica se dostal do trávy, absolvoval tvrdý náraz do zdi, která ho odrazila na opačnou stranu tratě, kde následoval další náraz. Jeho zdemolovaný vůz zůstal stát a Kubica zůstal ve voze nehybně ležet. Nějakou chvíli trvalo, než se u něho objevila lékařská pomoc, a na trať byl znovu povolán safety-car.
Ve 28. kole dostali Alonso a Rosberg onu penalizaci Stop and Go za nepovolený vjezd do pit lane.
Až ve 34. kole byl závod podruhé restartován. Hamilton si tak znovu musel budovat náskok před Heidfeldem, ale zdálo se, že mu to nedělá žádné výrazné problémy. Na třetím místě jezdil Alonso (kterého ještě čekala již zmiňovaná penalizace), čtvrtý Rosberg, pátý Davidson, šestý Schumacher, sedmý Webber, osmý Massa a devátý Giancarlo.
Drobné chybičky se dopustil Räikkönen, jeho zaváhání okamžitě využil Takuma Sato a posunul se na 10. pozici.
Ve 36. kole svůj trest absolvovali Alonso a Rosberg. Španělský pilot se propadl na 14. místo, Rosberg až na místo 17. O dvě kola později se v boxech objevil Anthony Davidson, na kterého ale mechanici vůbec nebyli připraveni! Davidson se těsně před vjezdem do boxové uličky snažil vyhnout bobrovi, ale jeho vůz se sám nasměroval směrem ke svým mechanikům.
Ve 40. kole ve Velké ceně Kanady vedl Lewis Hamilton, jeho náskok na Heidfelda činil přes 5 sekund. Třetí pozice patřila Ralfu Schumacherovi, čtvrtý jezdil Mark Webber. Webberovi na záda dýchal Felipe Massa, na kterého zase dotíral šestý Fisico. Fisi měl k dobru dvě sekundy před Takumou Satem.
Alonso se probojovával startovním polem zpět na bodované příčky, ve 43. kole se jeho obětí stal také Heikki. Alonso se tak posunul na poslední bodovanou příčku. Ředitelství závodu se začalo zajímat o piloty, kteří v době, kdy na trati jezdil safety-car, opustili boxovou uličku, když na semaforu svítila červená. Nebyl to nikdo jiný než Felipe Massa a Giancarlo Fisichella...
Ve 45. kole své mechaniky podruhé navštívil Heikki, o čtyři kola později do pit lane zamířil také jeho parťák Fisico.
V 52. kole dostal Giancarlo přes týmové rádio ne právě příjemnou zprávu: "Fisi, you're black flagged..." Podobně jako Felipe Massa tedy musel Fisi dopravit svůj vůz do garáže týmu Renault a Velká cena Kanady tak pro něho skončila...
V 55. kole byl závod restartován potřetí. Heikki se dostal před Jarna Trulliho a patřila mu již šestá pozice! V poslední zatáčce do zdi naboural Vitantonio Liuzzi a následoval další výjezd safety-caru!
V čele stále jezdil Hamilton, 2. Heidfeld, 3. Barrichello, 4. Wurz, 5. Heikki, 6. Trulli, 7. Räikkönen, 8. Schumacher. Jarno Trulli zamířil ke svých mechanikům, ale při svém návratu vylétl mimo trať a narazil do bariéry. Safety-car byl v tu dobu stále na trati. Na body se tak posunul Alonso. Až v 60. kole zamířil safety-car do boxů a závod byl znovu odstartován.
Heikki opět tlačil na Wurze, zatímco Alonso předjel Ralfa Schumachera. Do boxů zamířil ze třetí pozice Barrichello a Heikki se tak posunul na čtvrté místo.
Heikki stále dotíral na pilota Williamsu před sebou, ale po tak náročném víkendu, jaký si tu v Montrealu prožil, se raději spokojil se čtvrtou pozicí, narozdíl od Takumy Sata, který se nejdříve prohnal kolem Ralfa Schumachera a nakonec se dotáhl také na dvojnásobného mistra světa - Fernanda Alonsa! Bylo evidentní, že Alonsův vůz není po absolvování několika výletů mimo trať v úplném pořádku, a tak to Sato na Alonsa zkusil v poslední šikaně a jeho útok byl nakonec úspěšný!
Pořadí ve Velké ceně Kanady se již nezměnilo. Lewis Hamilton tu odjel fantastický závod, ve kterém si dokázal udržet chladnou hlavu, zejména když na trať čtyřikrát vyjel safety-car a smazal tak jeho vybudovaný náskok! Narozdíl od svého týmového kolegy se nedopustil jediné chybičky a dočkal se tak svého prvního vítězství v kariéře Formule 1! Pro druhé místo si dojel Nick Heidfeld, třetí místo patřilo Alexanderu Wurzovi, který do závodu startoval z 19. pozice! Podobně dopadl také Heikki, který si po startu z poslední pozice na startovním roštu dojel pro čtvrté místo! 5. Räikkönen, 6. Sato, 7. Alonso a 8. Ralf Schumacher.
Závod z pohledu týmu Renault
Giancarlo - diskvalifikován: "Měl jsem dobrý závod, ale skončilo to pro mě jako špatný den. Pódium jsem měl na dosah a je velmi frustrující přijít o zlatou příležitost. Co se týče incidentu při výjezdu z boxů, soustředil jsem se na Kubicu, který byl vedle mě, abych ho porazil a nevšiml jsem si červeného světla. Na druhé straně je pozitivní, že vůz byl dnes evidentně konkurenceschopný a soupeřili jsme s Ferrari. To je pro příští víkend pozitivní a budu doufat v lepší odpoledne v Indy."
Heikki - 4. místo: "Byl to pro mne uspokojivý výsledek. Samozřejmě, potřeboval jsem trochu štěstí, abych po startu z posledního místa získal body, ale musíte využít příležitosti, které se vám naskytnou a myslím, že tohle přesně jsem udělal. Zdálo se, že jsem odpoledne hodně předjížděl ostatní vozy, ale my jsme před kvalifikací změnili nastavení, abych měl lepší rychlost na rovinkách a to se určitě vyplatilo. Podmínky byly velmi obtížné, na trati bylo hodně nečistot a bylo snadné dělat chyby. Já jsem žádnou neudělal a po dvou opravdu těžkých dnech tady v Montrealu je to skvělá odměna. Kvůli všem těm problémům jsem byl ještě více odhodlán uspět a to ukazuje, že se nikdy nesmíte vzdávat. Je třeba zůstat pozitivní, dívat se dopředu a výsledky se dostaví. Dnes to pro mě všechno zafungovalo a snad to bude takto pokračovat příští týden v Indy."
Flavio Briatore - šéf týmu: "Myslím, že jediný člověk, kdo měl dnes odpoledne bezproblémový závod byl Lewis Hamilton. Všichni ostatní se snažili udělat co nejméně chyb. Ze závodu si můžeme vzít několik důležitých pozitivních věcí. Giancarlo byl rychlý celý víkend a v závodě měl rychlost srovnatelnou s Ferrari. Heikki ukázal, proč mu stále věříme. Na konci za sebou udržel Räikkönena a Alonsa, udržel si chladnou hlavu celou dobu a odvedl fantastickou práci. Gratulujeme mu ke skvělému závodu. Výzva nyní bude dostat příští víkend v Indy maximum výkonu z vylepšeného vozu."
Statistiky
Zastávky v boxech
Giancarlo | 25. kolo | 28.361 | 48. kolo | 28.346 |
Heikki | 27. kolo | 49.659 | 44. kolo | 30.466 |
Top Speed
Giancarlo | xxx |
Heikki | xxx |
Nejrychlejší kolo
Giancarlo | 1:17.411 | 22. kolo |
Heikki | 1:18.368 | 67. kolo |
Volba pneumatik
Fotogalerie - zde