9litrové motory
Modulární koncepce spalování Scania v novém formátu: pět válců v řadě, veškeré výhody větších řadových a V8 motorů v lehčí a kompaktnější konfiguraci. Mnoho přepravních aplikací nevyžaduje velké motory s vysokými výkony. V tom případě jsou nové 9-litrové jednotky ideální. Nicméně, i se skromnějšími výkony, si musíte být stejně jisti tím, že motor více než dobře vyhovuje svému úkolu. I nadále chcete výkonnost velkého motoru, který se neštítí těžké práce. S přechodem na pět válců je možné bezezbytku využít veškeré provozní výhody modulární koncepce motorů Scania. Nižší výkony jsou dosahovány špičkovou efektivností, bez problémů v rámci povinných emisních limitů. O jeden válec méně než u řadových šestiválců, to není jen otázka zkrácení bloku motoru a klikové hřídele. Ke klikové hřídeli byly přidány dvě speciálně navržené vyvažovací hřídele, aby vyrovnaly rázy vyvolané spalovací sekvencí pětiválce. Motor běží plynuleji, poskytuje zážitek z jízdy. Méně vibrací v motoru také pomáhá prodloužit provozní životnost. Nadstandardně efektivní spalovací komory mají naprosto stejné konstrukční vlastnosti jako ostatní motory Scania, které se již do velké míry osvědčily. Dostanete živý výkon, hospodárnou spotřebu paliva, snadnou ovladatelnost a přirozeně čisté spalování.
9litrový 310 Euro 4
Maximální výkon: Výstupní točivý moment motoru: Technologie Euro 4: Palivový systém: Převodovky: Volitelné systémy doplňující hnací ústrojí:
310 k (228 kW) při 1 800 ot/min
Maximální točivý moment:
1550 Nm v rozmezí 1 100 až 1 350 ot/min
600 Nm
Výstupní točivý moment na setrvačníku:
1 200/2 000 Nm
Scania EGR
Scania vysokotlaké vstřikovací jednotky PDE
8stupňová s dělenými rychlostními stupni
8+1stupňová převodovka s dělenými stupni
12+2stupňová převodovka s dělenými stupni
U použití pro dálkovou nákladní přepravu, rozvoz nebo stavebnictví může být výběr omezen.
Scania Systém Opticruise u převodovek s dělenými stupni.
Scania Retarder
12litrové motory
Vysoké výkony, nízké emise, snadné ovládání při jízdě.
Tyto řadové šestiválcové motory jsou vybaveny řídicími jednotkami a systémy vstřikování paliva poslední generace, které zvyšují výkon i hospodárnost provozu. Velkorysý točivý moment je k dispozici již v nejnižším rozsahu otáček, což má za následek snadnou ovladatelnost vozidla. Tento pokročilý systém umožňuje neustálé a nepřetržité provádění malých korekcí jak časování vstřiků, tak objemu vstřikovaného paliva, což vede k trvale efektivnímu výkonu. Propracovanost systému se projevuje rovněž nižší hlučností. Motory Euro 4 o výkonu 480 a 420 k byly navíc doplněny o výhody, které poskytuje systém přeplňování turbocompound vyvinutý společností Scania: druhé turbodmychadlo odebírá ještě více energie z výfukových plynů a dále zvyšuje množství plnicího vzduchu tím, že přidává pohybovou energii setrvačníku. Motor vybavený tímto systémem je výkonnější a hospodárnější.
K dispozici jsou dvě varianty Euro 5 ( 380, 420k ) a čtyři varianty Euro 4 (340, 380, 420 a 480 k ), které vyhoví potřebám převážné většiny provozovatelů nákladní automobilové dopravy.
Všechny tyto motory se vyznačují použitím technologie Scania HPI. Čistota provozu, efektivita a výkon jsou dosaženy využitím propracované technologie známé jako Time Pressure Metering (dávkování v závislosti na tlaku a časování).
12litrový 420 Euro 4
Maximum power:
420 hp (309 kW) at 1900 r/min
Maximum torque:
2100 Nm between 1100 and 1350 r/min
Engine PTO:
600 Nm
Flywheel PTO:
1200/2000 Nm
Euro 4 technology:
Scania EGR
Fuel system:
Scania HPI high-pressure injection
Gearboxes:
8+1-speed range-change
12+2-speed range-splitter
12+2-speed overdrive range-splitter
Choice may be restricted according to long-haulage, distribution or construction applications.
Powertrain options:
Scania Opticruise in combination with range-splitter gearboxes.
Scania Retarder
13litrové motory
Pro všechny řadové motory o objemech 13 litrů a 9 litrů, které splňují požadavky normy Euro 5, byla vytvořena zcela nová platforma.Pro třináctilitrové motory vytvořila společnost Scania novou platformu vycházející z osvědčeného 6válcového provedení a z modulární koncepce spalování Scania.
Všechny tyto motory sdílejí blok, který je pevnější a snáší tak vyšší tlaky související se vstřikovacím systémem, zjednodušené ventilové rozvody a vyspělejší verzi modulární koncepce spalování používané společností Scania.
Tyto vlastnosti přispívají společně s jedinečnými a patentovanými technologiemi (Scania EGR, Scania XPI a Scania VGT) k dosažení vynikajícího výkonu, hospodárnosti, provozních vlastností a vyšší životnosti nových motorů Euro 5.
Máte-li zájem, můžete se o této špičkové technologii a vybroušených výkonových parametrech těchto nových motorů dočíst více.
13litrový 480 Euro 5
Maximální výkon:
480 k (353 kW) při 1 900 ot/min
Maximální točivý moment:
2 500 Nm v rozmezí 1 000 až 1 300 ot/min
Výstupní točivý moment motoru:
600 Nm
Výstupní točivý moment na setrvačníku:
1 200/2 000 Nm
Technologie Euro 5:
Dvoustupňový systém Scania EGR a systém Scania VGT
Palivový systém:
Vstřikování paliva Scania XPI pracující s mimořádně vysokým tlakem
Převodovky:
8+1stupňová převodovka s dělenými stupni
12+2stupňová převodovka s dělenými stupni
12+2stupňová převodovka s dělenými stupni a s rychloběhem
Výběr může být omezen v závislosti na tom, zda se jedná o aplikaci určenou pro dálkovou přepravu, rozvážku nebo stavebnictví.
Volitelné systémy doplňující hnací ústrojí:
Systém Scania Opticruise u převodovek s dělenými stupni.
Scania Retarder
16litrové motory V8
Prestižní tradice, která podporuje efektivní podnikání.Ohromila vás fakta a čísla, nebo emoce? Ať tak či onak, tyto motory Scania V8 mají vše potřebné k tomu, aby zanechaly silný dojem. Motor V8 je beze vší pochybnosti symbolem prestiže a úspěchu. Řidiče nikdy nepřestane uchvacovat jedinečný, silný tlukot srdce V8.
Vaší investici nicméně musí ospravedlnit přesvědčivé ekonomické důvody. Takže přemýšlejte o produktivitě. Motory nabízejí dostatek výkonu a masivní točivý moment. Takže bez ohledu na to, jak těžký je náklad, jak strmá je cesta, jak daleko musíte cestovat, vždy přijedete včas.
Rychlé cestovní časy tvoří jen jednu z částí rovnice. Navíc těžíte z vynikající spotřeby paliva, jelikož tyto motory v rozsahu svých ohromujících schopností pracují vždy dobře. Pro řidiče i nákladní automobil je zkrátka vše tak snadné: pohodové a odpočinkové polykání kilometrů na cestách.
A co víc, méně namáhaný motor se umí odvděčit, pokud jde o dlouhodobou spolehlivost. Takže se nechte přesvědčit fakty – i když vaše emoce v tomto případě poslouží stejně dobře.
16litrový V8 620 Euro 4
Maximální výkon:
620 k (455 kW) při 1900 ot./min
Maximální točivý moment:
3000 Nm v rozmezí 1100 a 1400 ot./min
Výkon odebíraný z motoru:
600 Nm
Výkon odebíraný ze setrvačníku:
1200/2000 Nm
Technologie Euro 4:
Scania SCR
Palivový systém:
Vysokotlaké vstřikování Scania PDE
Převodovky:
12-stupňová převodovka s dělenými stupni a dvěma plazivými převody
12-stupňová převodovka s dělenými stupni, rychloběhem a dvěma plazivými převody (výhradně v kombinaci s kolovou redukcí na hnaných nápravách)
Podle typu dálkové nebo stavební aplikace může být výběr omezen.
Volitelné vybavení hnacího ústrojí:
Scania Opticruise s převodovkami s dělenými stupni
Scania Retarder