CoD 2 informace
Úvod - Zatím co Gray mather pracovali na a vydali datadisk Call of Duty: United Offenzive, tak hlavní vývojáři Call of Duty Infinity Ward pracovali na novém enginu a pokračování této velmi úspěšné a velmi hrané hry, Call of Duty 2.
_Call of Duty dostalo v roce 2003 ocenění nejlepší FPS a nejlepší hra roku.
Čeho se v pokračování dočkáme - Tak opět se hra bude odehrávat během druhé světové války, to je asi každému jasné a bude také rozdělená na odlišné kampaně za různé strany. Ale jaká hra bude oproti prvnímu dílu? Vezmeme to popořadě. Call of Duty byla rychlá FPS u které jste nemuseli zkoušet všechny dveře a marně bloudit, ale hráli jste pořád naplno a běželi jste jako jeden z monoha po bojišti bez větších zádrhelů. Přílišná lineárnost byla autorům vyčítána, tak se rozhodli, že toto změní. Proto bude pokračování Call of Duty 2 něco jiného. Ocitnere se na rozsáhlých bojištích, kde záleží na vás jakou taktiku zvolíte k obsazení cíle, nebo eliminování nepřátel. Heslem Call of Duty bylo že nejsi nikdy ve válce sám. A právě toto vývojáři ještě více potvrdí, budete opět jeden z mnoha, ale z tolika mnoha, že někdy nebude ani možné spočítat všechny vaše spolubojující vojáky a to samé na straně německých nepřátel.Ale slávou také patřila mezi nejhranější hry online.
Zpracování hry - Autoři se také rozhodli udělat nelineárnost hry o větší kus reálnou. Pracovní název pro tento pojem je "zbírání medailónků" Co tento systém obsahuje. Ve hře jsou dané pevné úkoly a plno dalších vedlějších, právě ty jsou označovány jako medajlónky a hráč si sám zvolí, zda chce splnit vedlejší úkol a nebo jít po pevné linii úkolů. Při splnění jednoho z mnoha medailonkových úkolů si hráč vybere jakou cestou a jakým dalším úkolem se bude chtít ve hře dát. V zjednodušené verzi je to tak, že si vyberete jakým způsobem bude bojovat v dané kampani a co musí udělat nejdříve a tak podobně. Třeba se rozhodnou zda podniktnete útok přímo na frontu, nebo nepřítele obejdete ve stylu stealth (tiché) akce a zneškodníte důležité místa sniperkou a vyhodíte težké zbraně dovzduchu. Je to něco jako byste si napsali sami příběh vašeho hrdiny za kterého hrajete.Ale pokud někdo bude chtít a nebude mu systém medailonků vyhovovat, tak vývojaři pravují na možnosti zahrát si všechny konflikty popořadě jak jdou od roku 1941 až 1945.
_ Další novinkou je přeskakování během hry mezi jednotilivými kampaněmi, ale historické události se odehrajou až splníte daný úkol v ostatních kampaních, aby to bylo podle historických dat.
_Dalším aspektem Call of Duty bylo reálné spracování jednotlivých událostí v 2. světové válce, reálné postavy, použití slavných taktik a tak podobně. V druhém dílu tomu bude taky tak, protože 2. světová válka nabízí mnoho dalších a neméně zajimavých a velmi zajimavcýh akcí a situací. Ale o tom později.
_Infinity Ward si také pozvali, jako dohled, aby vše probíhalo podle historických datt, dva odborníky a to Johna Hillena a plukovníka ve výslužbě Hanka Keiseyeoho.
_Ale k atmosvéře příspívá plno dalších prvků, a jakých? Tak čtěte níže..
Nový engine - Infinity Ward vyvinuli svůj vlastní engine pro hru. Tento engine výborně, alespoň to říkají vyvojíáři, zvládá rozlehlé bojiště, masu vojáků a nové efekty jaky prachu dýmo, změnu počací, stínování v reálném čase a propracováný fizikální model. Postavy a předměty společně se světem bude budou detailněji propracovány a budou použity velmi detailní textury, vývojáří pro reálné stvárnění textur nafotili 10 000 smínku ruzných objektů. zbraní a vozidel. Stačí se podívat na přiložené screenshoty.
_ Prach a dým bude ve hře hrát velikou roli, proto přibyl mezi další nové zbraně také kouřový granát, za jehož pomoci se rozšíří o nové možnosti taktických postupů během boje. Prach bude skvěle reagovat při výbuších střelbě z děl a třeba i pouštních bouřích, kde uvidíte jenom na pár metrů. To poskytuje Call of Duty další nové a originální aspekty hry. Mezi originální a všem známe byly naskriptované události ve hře. Toto bude v pokračování také, ale bude ještě rozvínuta o velmi dobrou umělou inteligenci postav.
Zacpěte si uši, válka přichází - Jako dalším, velimi ovlivňujícím, aspektem, který působí na hráče je zvuk a jeho spracování si vyvojáři take vzali do parády a zapracovali na něm. Pro lepší pocit, že se opravdu ocitáte jako na poli bojiště kolem vás budou svištět kulky, pokřikovat na sebe příkazy vojáci a také nepřátele, výbuchy a pajající hlína, valící se tank a třesoucí se zem, bourání zdí, výkřiky umirájících, opravdu toho bude hodně a cílem je hráče vtáhnou tak, že se budete krčit u monitorů. Nejlépe tento pocit zažijí ti co mají prostorový zvuk.
Nepřátele a A.I. - V původím Call of Duty chyběla umělá inteligence postav, ale byla zase doplněna, jak jsem již říkal, naskriptovanými událostmi. Ale to skriptované události v Call of Duty 2 nebudou nic proti tomu jak budou reagovat a jednat vojáci a nepřátele samotní. Uvedeme si pár situací.
_Voják uvidí nepřítele. Co dělá? Dá signál ostatním, ti se přiblíří a snaží se nalézt nejlepší misto pro krytí a svou pozici. Poté spustí akci a snaží se situaci co nejlépe vyřešit.
Kam se v Call of Duty 2 podíváme?- Opět bude hra rozdělena na tři kampaně. Za Rusy, Brity a Američany. Ale všechno se zdá stejné jako u prvního dílu, ale opravdu tomu tak neni. Podíváte se do Afriky - Egypt - El Alamein, Libyje - Tobruk , Tusnisko - Toujane. Rusko - bude se odehrávat v bitvě o Stalingrad a jeho blízkém okolí, například v Kursku. Pak dále do Evropy na známe bojiště, Normandie, až k Berlínu.
|
||||||
Datadisk - Autoři již plánují také datadisk a to jedné nové kampaně za Němce. Bude to zajímavé a pro někoho možná nepříjemné hrát za ty zlé. Však si vzpomeňte jak se chovali Němci k lidem. Ale samozřejmě že né všichni. Ale určitě to bude plno lidí zajímat. |
Vydání hry - Vydaání hry je stanoveno na podzim tohoto roku, takže pokud hra nbude mít zpoždění, tak se Call of Duty dočkáme za více jak půl roku.