Vlevo je nový Aztec z CS 1.6, vpravo je stará verze mapy
•1) Start teroristů
Začněme pohledem na startovací pozici teroristů, kde došlo k celkovému překopání nejčastěji používané cesty k pokládkám. Ta již není z boku náměstíčka, ale jdete do ní rovnou. Zbytek změn je zde víceméně vizuální a rovněž překopání vchodu bude hlavně kosmetikou, která možná zmírní narážení hráčů do sebe při startovním úprku a zasekávání se jeden o druhého, kdy se pak všichni rozčilují a nadává jeden druhému. Jinak se cesta nijak nezkrátila, alespoň co jsem stopoval čas na doběhnutí k vratům a k mostu, vycházelo to stejně a navíc záleží i na startovních pozicích CT, které se rovněž pozměnily (viz níže).
•2) Kempovací bedna
Druhá dvojice snímků zabírá známou kempovací bednu, která zmizela a je nahrazena sadou kamených kostek, které jsou zajímavé tím, že po nich lze vyskákat a kempit pro změnu tam. Rozhodně je to ale lepší, alespoň psychicky, protože najít někoho zalezlého uvnitř teď již v podstatě bývalé bedny dohánělo k zuřivosti většinu hráčů.
•3) Příchod na most ze strany T
Malá místnost, kterou přistupují teroristé k mostu, doznala změn především v tom, že byla odstraněna škvíra, kterou se dalo téměř nepozorovaně šmírovat pozici na druhé straně mostu a pálit skrz. Krom toho je celá místnost trochu jinak uspořádaná a užší průchod spolu s oblými rohy podstatně zmenšuje prostor, kterým teroristé tak často proskakují před hlavní snipera, který most hlídá z druhé strany. Tím se jeho šance na zásah zmenšují a T mají větší šanci, že budou zastřeleni až později.
•4) Most ze strany CT
Průchod k mostu se změnil i z pozice opačné, tedy ze strany CT. Můžete vidět, že místnost na druhé straně mostu je prosvětlená, průchod užší a na mostě vidíte zábradlí, které se nyní vyskytuje celkem sporadicky a dává tak větší šanci z mostu sletět dolů a zamezuje oblíbenému chození po zábradlí.
•5) Příchod k mostu od náměstí
Změn doznal i vchod do místnosti u mostu na straně CT, kde původní široké rozevření stěn zmizelo a je nahrazeno stěnami kolmými. Tím pádem kemper za stěnou neuvidí tak dobře nohy přibíhajích a bude tím trochu znevýhodněn. Kosmetickou změnou jsou schody. Jinak také vidíte, že se poloha kamenných kvádrů uvnitř nijak nezměnila.
•6) Most zespodu
Zajímavý je pohled na nově přepracovaný most zespodu. Jednak vidíte, že je tvořen úzkými příčnými prkny. Díky tomu je skrz něj mnohem lépe vidět, co se děje nad i pod ním. Všimněte si tří chybějících prken, která na první pohled vypadají na to, že by mohli chlapi běžící po mostě snadno sletět dolů takto vzniklými průduchy. Není tomu ale tak, po mostě klidně můžete běhat, jak chcete a dírou po chybějícím prkně nepropadnete. Díry ale slouží k něčemu zcela jinému - dá se jimi (a jenom jimi) prohodit granát. Tohle bude asi jedna z nejdiskutovanějších změn v mapě, protože to asi hodně zacloumá oblíbenou taktikou, kdy zespodu část teroristů házela granáty skrz most na nepřátelského snipera za mostem, aby jejich kolegové mohli po mostě přejít a zaujmout pozici, kdy naopak oni míří směrem k sniperovi a čekají, až se jim objeví před hlavní. Příčky mostu jsou tuhé a granát, který do nich narazí se odráží zpět.
•7) Světla pod mostem
Další dvojice snímků zachycuje světla, která přibyla u zdi pod mostem a prosvětlují tuto oblast, nicméně jejich další vliv a případný hlubší význam, proč zde vlastně jsou, jsem dosud nepochopil. Světlo, které je na obrázku víc vlevo u kamenného kvádru, akorát trochu překáží, když chcete za kvádr zalézt, ale víc jsem nevybádal.
•8) Pohled na vrata na náměstí
Dále tu je zdánlivý detail - pohled na pootevřená vrata, kterými CT po startu vstupují na velké náměstí. Jak je z obrázků poznat, v nové verzi je z pozice, kde končí ohrazení u výběhu od vody (a za které je případně možné se skrčit a částečně skrýt), vidět skrz škvíru, kudy se z vrat vychází, kdežto v bývalé verzi mapy tomu tak nebylo. Možná detail, ale může být někdy dost důležitý, když třeba hlídáte bombu a víte, kde se poslední CT nachází.
•9) Start CT
Předposlední dvojice obrázků ukazuje hodně přepracovaný start CT a jejich cestu k mostu a na střed. Kamennou klasiku zde nahradil travnatý porost, sem tam keřík tvořený několika sprity a závora ohraničující cestu nikam. Všimněte si výklenku vlevo vzadu, který je v nové verzi mapy podstatně hlubší a přesahuje o kus kamenný kvádr, který je u něj posazen.
•10) Bedny v rohu mapy
Poslední duo snímků na srovnání zachycuje dvojici kamenných kvádrů umístěných v rohu velkého náměstí, přímo naproti vratům, kterými na ně vbíhají teroristé. Dříve bylo možné se za ně schovat a vykukovat jak dírou mezi bednami, tak i z obou stran bočních. Nyní už jak škvíra uprostřed, tak možnost šmírovat mezerou z našeho pohledu vpravo, zmizela a je možné k vyhlížení použít pouze průchod, kterým jste za bedny vběhli.
•Nový Aztec ke stažení
Tolik naše postřehy z úprav mapy, která je klasikou všech klasik a spolu s dustem patří k tomu nejhranějšímu z Counter-Strike vůbec. Jak se všechny změny projeví na hratelnost - především tu klanovou - ukáže až čas. Tímto článkem jsme chtěli jen ukázat na to, co je podle nás důležité a může mít na změnu v taktikách týmových i individuálních vliv. Pokud jste netrpěliví a nový Aztec byste rádi zkusili už nyní v podobě, kterou jsme měli k dispozici pro náš článek, stáhněte si ji odtud (1,1 MB).