Škoda Fabia Sportline - dlouhodobý test
Pojďme ale vyzkoušet co tato Fabie dovede na silnici. Když mi vůz 23.6. přivezli, svítilo na počítadle kilometrů číslo 7. Na jednu stranu je to velice pěkné, že mám úplně nové auto, ale ti kteří již někdy nové auto měli, vědí, že prvních pár kilometrů prostě „nejede“. Stejně tak tomu bylo i u Fabie. Rychlý rozjezd z křižovatky? Nesmysl!! Tohle prostě Fabie ještě nedokáže. Jednička a dvojka se ještě vytáčí docela ochotně, ale se zbývajícími rychlostmi je to horší. Při jízdě rychlosti 120km/h na pátý převodový stupeň prudce přidávám plyn… ono se nic nestalo? Opravdu se vůbec nic nestalo!! Jen se podstatně zvýšila spotřeba. Takže podřadit za čtyři a znovu. S přibývajícími kilometry se pružnost motoru mění k lepšímu a i spotřeba paliva pomalinku klesá. Na první nádrž paliva jsem najel 650 km, přičemž jsem natankoval neuvěřitelných 50l. Průměrná spotřeba tedy v době záběhu motoru činí 7,7l/100km. Nutno podotknout, že převážná část jízdy byla na dálnici a rychlostních silnicích při rychlostech 130km/h. Dnes je 23.7. a na displeji ujetých kilometrů svítí částka 1.300km. Od té doby se leccos změnilo. Motor je pružnější, spotřeba mírně klesla, do nádrže tankuji stále víc litrů (poslední tankování 52l a to ještě svítil dojezd cca 50km) a s Fabií si začínám rozumět. Úžasné je projíždění zatáček. Díky pneumatikám o rozměru 205/40 R 17 je rychlost se kterou Fabia řeže zatáčky téměř o jednu třetiny vyšší než z normální Fábii. A to vše bez smyku. Prostě jen klasický a rychlý průjezd zatáčkou… To, jak auto sedí je neskutečné a nutí vás zatáčky projíždět čím dál rychleji. Je to opravdu motokára! Ale abych jen nechválil´, je nutno dodat, že všechno má i své stinné stránky, takže kdo zná dálnici D2 z Brna na Břeclav, konkrétně mezi sjezdem na Židlochovice a Hustopeče ví, že panely které jsou v pravém pruhu už dosti „unavené“ a i v normálním voze dělají problém, tak pro Sportline je to přímo katastrofa! Jízda v terénu s vozem Yeti je o mnoho komfortnější než toto. To, že vám vypadají plomby ze zubů je téměř jisté. Tohle auto se prostě nehodí na rozbité silnice, respektive na naše dálnice.
4.1.2010
K dnešnímu dni je to přesně 6 měsíců co využívám služeb Fabie Sportline.
Od 4. července jsem do ni postupně natankoval celkem 702 litrů benzinu a ujel 9.700 km. Průměrná dlouhodobá spotřeba činí tedy 7,23 l/100 km. Nutno podotknout, že ze 70% se jedná o jízdu po dálnici s rychlostí kolem 150km/h, 20% město a 10% příměstské silnice. Při měření nejnižší a nejvyšší spotřeby to byly hodnoty 5,1l /100km a na opačném konci je hodnota 13,2 při průměrné rychlosti dle palubního počítače 110km/h. Při tomto testu jsem vyzkoušel i maximální rychlost - 195 km/h.
Za celou dobu nebylo potřeba žádných služeb servisu. Jen na rozmražení ostřikovačů, při prvních pořádných mrazech ale to jsem tam nebyl zdaleka sám. Fabie funguje spolehlivě a ujetých bezmála 10.000km za 6 měsíců prověřily kvality vozu. Motor je dobře zajetý, ochotně se vytáčí a jde poslušně za plynem. Jediný zápor který mě v zimních měsících při každém pohledu na vůz trápí jsou zimní plechová 14" kola. Na těch Fabie vypadá jako tuctová a jen se potvrzuje pravidlo, že kola dělají auto!
Je právě 22.1.2010 a pro "Fabijku" se našel nový majitel. Doufám, že bude s jejími službami stejně tak spokojen jako já!
Komentáře
Přehled komentářů
Chci se zeptat, jaké materiály Škoda používá pro originální odhlučnění, já jsem slyšel, že něco takového https://www.2din.cz/odhlucneni-antivibracni-material/stp-black-gold/. Když tak, tak to je průser.
Hodnocení
(František , 7. 1. 2021 13:43)