Popis vozu
Postupná modernizace výběhové řady 99 pokročila v polovině roku 1984 tak daleko, že místo modelu 1985 byl představen vůz s novým typovým číslem 90, vyjadřujícím lépe jeho posloupnost a příbuznost s většími vozy typové řady 900.
Karoserie typu 90 má přední polovinu až po sloupek B shodnou s typem 99, zatímco zadní část karoserie je s menšími úpravami převzata z typu 900. Délka vozu je 4579mm, šířka 1690mm a výška 1425mm, rozvor je 2465mm a rozchod 1410/1440mm. Pohotovostní hmotnost je 1125kg. Obsah zavazadlového prostoru je
Přední náprava a hnací agregát jsou převzaty z vozu 99, zadní náprava a brzdový systém z typu 900.
Saab 90 pohání dvoulitrový H-motor s jedním karburátorem, s bezkontaktní zapalovací soustavou Bosch a s pěti stupňovou převodovkou.
Celkem bylo vyrobeno 25 376 vozů. Já mám americkou verzi, tech jemnohem míň, u té bohužel nevím počet kusů. Nedaří se mi to zjistit.
Silné stránky
Více méně je to nezničitelnej stroj... skoro 1,5 tuny, dvojitý milimetrový plechy a nárazníky, že by jste zabili vola, deformační zóny, v málokterym autě se cítim tak bezpečně. Co se bezpečnosti týče, uvedu kotoučové brzdy vepředu i vzadu, kuláky "RZEPA". Pro nezasvěcené, dvoupolohový rejd, zatočíte na pětníku. A výraz "pilotů" v nových nadupaných kárách, když je v nestřeženém momentu střihnete něčím dvojnásobně velkym a uřvanym je k nezaplacení, věřte... Auto se perfektně ovládá, řídí ho i má manželka (je jediná mimochodem) a nemůže si ho vynachválit...
Slabé stránky
Na dnešní poměry auto dost žere,
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Perfektní, nemám nejmenší problém. Díly se pohybují cenově asi jako na nové auto. Když poznáte pár saabistů, neni problém sehnat nic a rychle.