1.) Barva písma:
- barvy písma se zadávají přez RGB (Red Green Blue) kód. Pro ty, kteří to neznají jde o kód, kde se každá barva vytváří pomocí skládání tří základních barev. červené, zelené a modré. Základní kód vypadá takto: [fc]#FFFF00.
fc v závorkách je tzv. tag, který říká, že nastavujeme Font Color, tedy barvu písma. Křížek pak říká, že se kód barvy bude zadávat přez RGB kód. Následujících 6 míst lze rozložit na tři části po dvou místech. První dvě určují intenzitu červené, druhé dvě zelené a podlední dvě modré barvy. Hodnoty lze zadávat v rozmezí 00 až FF (jedná se o číslo v 16tkové soustavě, proto FF). Pokud 16tkovou soustavu neznáte, pro jednoduchodt postačí, když budete zadávat intenzitu svícení jao 00, nebo 11, nebo 22 ... 99 , AA , BB , ... , FF.
Příklad:
- zápis: [fc]#FFFF001TEST
- výsledek: TEST
Zadáním nejvyšší intenzity červené a zelené nám vznikla žlutá. Kód slouží pouze pro zadání barvy apod. ve výsledku se nezobrazí.
- rada: Pokud si nevíte rady s tím, jak vytvořit nějakou konkrétní barvu (např. oranžovou nebo fialovou) spus'Ťte si program malování a dejte: Barvy - upravit barvy - definovat vlastní barvy . A tam už se jistě zorientujete. Čísla v pravo dole pak už jen převeďte do 16tkové soustavy (stačí odhadem, v malování je rozmezí 0 až 255 tady 0 až FF viz. výše) .
Pokud stále nevíte jak udělat nějakou barvu, podívejte se ZDE.
2.) Font písma:
- Kromě barvy písma, lze změnit i font, tedy styl písma (Times new roman, Arial, atd.)
- stačí si najít např. ve wordu příslušmný název písma a ten zkopírovat do níže uvedeného kódu.
Příklad:
- zápis: [ff]"Comic Sans MS"TEST
- výsledek: TEST
- rada: používejte pouze známé a běžné fonty, může se totiž stát, že nějaký málo známý font nebude BiteFight znát, nebo se nezobrazí vašim kamarádům.
3.) Velikost písma:
- Dále lze zvolit velikost písma. Pomocí čísla měníte jednoduše velikost, čím větší číslo tím větší text (nevím jaké je rozmezí, můžete si to vyzkoušet).
- Pozor, číslo musí být vždy dvojciferné, to znamená, že např. velikost 3 musíte napsat jako [fs]03 atd.
Příklad:
- zápis: [fs]20 TEST
- výsledek: TEST
4.) Odkaz na hráče nebo na klan:
- Pokud chcete vytvořit odkaz na hráče nebo na klan, stačí když do níže uvedeného kódu napíšete jméno hráče.
Příklad:
- zápis: !S:oookkk:!
- výsledek: oookkk
- ale POZOR! pokud takto zadáte kód, pak se vám po uložení automaticky přemění takto:
- zápis: !S:oookkk:29886!
- výsledek: oookkk
- jak vydíte přybylo nám ID hráče. Nyní můžete v kódu klidně změnit jméno na např. LOJZA :-) a odkaz bude stejně stále směrován na daného hráče.
- zápis: !S:LOJZA:29886!
- výsledek: LOJZA
- rada: může se vám stát, že potřebujete vytvořit odkaz na nějakého vtipálka (jako např. člen našeho klanu Tom!kaze). Potom se vám podle výše uvedeného postupu ID samo nevytvoří, protože je v nicku "!", stejn= je to i s ":". Co s tím? Je to snadné:
- stačí si najít tohoto hráče kdekoliv jinde, např v seznamu členů klanu, nebo prostě přez vyhledávání a kliknout na jeho odkaz (tak, aby se vám zobrazil jeho profil). No a nyní zkopírujete číslo na konci adresy stránky kde se právě nacházíte (to nahoře, kam píšete např. www.bitefight.cz když spustíte internet (PS: no jo já vím, že to máte v záložkách nebo v oblíbených, ale víte o co jde)).
- ukázka: http://s6.bitefight.cz/bite/player.php?p=44695 (to žluté)
- toto číslo si tedy zkopírujete do víše uvedeného kódu. A výsledek...
- zápis: !S:Tom!kaze:44695!
- výsledek: Tom!kaze
- úplě stejným způsobem lze vytvořit odkaz i na klan, akorát do kódu místo S napíšete N.
- zápis: !N:LOST-WAMPIRES! . . . (kód se vytvoří sám)
- výsledek: LOST-WAMPIRES
5.) Ukončení barvy, vel. apod.:
- Tak, a pokud ste četli pozorně pak vás jistě zajímá co když chceme použít barvu, nebo něco podobného jen na část textu. Stačí za text, který má být např. barevný podle k´do napsat: [/f] nebo zkrátka zadat další barevný kód (pokud pak tento kód někde ukončíte značkou [/f] další písmo bude mít takovou barvu, jako mělo před použítím druhého barevného kódu).
Příklad:
- zápis:[fc]#FFFF001TEST[/f] TEST2
- výsledek: TEST TEST2
- rada: pozor, pokud máte např. nastavení barvy, za tím nast. fontu, pak pro ukončení obou nastavení musíte za text napsat kód 2x tedy: [/f] [/f]
6.) Tučné písmo.:
- no a na závěr, bitefight umí i tučné písmo, stačí před text napsat [b] a za text [/b]
Příklad:
- zápis: [b]TEST[/b]
- výsledek: TEST
- a úplně na konec ještě jedna finta. Pokud neudělají v Bitefight update, pak funguje jeden menší bug. Totiž když zadáte na konci popisu klanu barvu písma, např. zelenou, pak popisky jako zprávy, nová zpráva, rozpustit/opustit klan budou touto barvou, i přez to, že už nespadají do popisu klanu. :-)
- a nyní hurá na úpravu vašeho profilu!
Typ pisma:
[ff]"Castellar" Text[/f]
[ff]"Times New Roman" Text[/f]
Jmeno fontu MUSI byt v uvozovkach....
tyto písma údajně fungují:
Arial
Arial Black
Arial Narrow
Arial Unicode MS
Batang
Bookman Old Style
Century
Century Gothic
Comic Sans MS
Courier New
Estrangelo Edessa
Garamond
Impact
Monotype Corsiva
MS Mincho
MT Extra
SimSun
Sylfaen
Symbol
Times New Roman
Trebuchet MS
Verdana
Wingdings
Wingdings 2
WingDings 3
Velikost pisma:
[fs]10 Text[/f]
Mozny rozsah velikosti pisma: 01 - 49.
Nezapominejte na uvodni nulu, pokud je mensi jak 10...