Velkokapacitní soupravy v provozu
Již od roku 2005, kdy proběhly první zkušební jízdy třívozové soupravy ve složení T3+VV60LF+T3, se v Brně uvažovalo o posílení tramvajové dopravy na nejvytíženějších linkách nikoliv zkrácením intervalů mezi spoji, ale navýšením kapacity jednotlivých tramvajových vlaků. Tento záměr však bohužel narazil na bariéru ve formě omezení maximální délky soupravy tramvají a další počínání v tomto směru tak bylo velmi nejisté.. Dopravní podnik se však nevzdal a stále se snažil hledat cesty, jak prosadit řešení kapacitních problémů.působem. V roce 2006 se podařilo po doinstalování kamerového systému konečně trojičku tramvají vypravit na pravidelnou linku. Výjimkou ale nešlo provoz zabezpečit. Vše se podařilo dotáhnout do konce až v srpnu 2009, kdy byla schválena novela, která maximální délku tramvajové soupravy změnila na 65 metrů. Od 15. září 2009, kdy novela nabyla účinnosti, tedy již nic nebránilo plnohodnotnému pravidelnému provozu.
Od prvního nasazení trojčete na linku uplynula dlouhá doba a řada provozních faktorů se změnila. Na lince 1, kde byl provoz vysokokapacitních tramvajových vlaků již od prvopočátku plánován, byla upravena všechna nástupiště tak, aby provoz těchto souprav nijak neomezovala. Na lince 12, kam byla trojčata původně nasazována, byl v nejexponovanějších časech všedních dnů zkrácen interval. V neposlední řadě bylo dodáno 6 nových vozů VarioLF2, které byly pořízeny mimo jiné se záměrem provozu těchto vozů v soupravách (délka soupravy VarioLF2 překračuje 46 metrů).Veškerý vývoj směřoval ke dni 21. září 2009. V toto pondělí konečně v praxi došlo k tak dlouho plánovanému pravidelnému provozu velkokapacitních souprav na lince 1. Konkrétně se jednalo o soupravy 2x VarioLF2 a trojice VarioLF+VV60LF+T3. Nezbývá než doufat, že dlouho očekávaný pravidelný provoz kapacitních souprav na lince 1 bude probíhat bez problémů a přinese očekávané výrazné posílení dopravy na nejvytíženější brněnské lince.