Jaký mají názor učitelé na taháky?
12. 10. 2009
Exkzluzivní článek od učitelky Jany S.
Problematiku taháků vidím jak v pozitivní rovině, tak negativní. Jak jinak, že.
Student, který je ochoten věnovat čas k vytvoření taháku, už tak dává najevo, že mu není výuka úplně volná. Jsou totiž i tací, kterým je jakýkoliv test úplně jedno. Z vlastní zkušenosti musím říci, že už samotné vytvoření kvalitního taháku člověka hodně z látky naučí. Musíte si vše pročíst, vytáhnout z toho to důležité. Napsat to tak, aby to bylo přehledné. To nejsou nijak lehké dovednosti, a kdo si umí vytvořit opravdu dobrý tahák, má určitě lepší vyhlídky, než žák, který neumí ani zhodnotit, co neumí a co by si potřeboval „někam“ napsat. Přiznávám, že na mnohé testy z dějepisu, jsem měla přehledný taháček s daty, která jsem si prostě nemoha zapamatovat.
Je ale horší tahákům propadnout a spoléhat se jen na ně, pak Vás může snadno zaskočit otázka v písemce, která předpokládá Váš osobní názor na věc. Pokud jste úplně mimo a někde na papíru máte jen pár dat a žádné souvislosti, těžko tak na něco odpovíte smysluplným vlastním názorem.
Ono i vymyslet, kam tahák schovat, olepené tužky, popsaná pravítka, papírky nalepené na spod lavice… atd. i to chce dávku vynalézavosti. Vyzkoušeli jste si třeba, jak malé písmo z počítače lze ještě vytisknout, aby bylo pořád čitelné, 4 nebo 6? Každopádně jakmile, jako učitel, tahák objevím, tak ho zabavuji, to je prostě riziko taháků a má to tak být.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář