Měření a seřízení základního předstihu
• Sejmeme víčko rozdělovače a raménko rozdělovače (palec).
• Otáčíme klikovým hřídelem tak dlouho, až některý z vrcholů vačky rozdělovače
naplno rozepne kontakty přerušovače.
• Přeměříme pomocí listových měrek vzdálenost kontaktů přerušovače, popř. pomocí
šroubováku upravíme (0,4 mm – Škoda 100-130).
• Nastavíme rysku řemenice do horní úvrati a pohybem zpět o ¼ otáčky „vymezíme
vůle“.
• Připojíme zkušební žárovku ( jeden konec kostra, druhý na kabel od přerušovače,
který vede na cívku-svorka č. 1).
• Zapneme klíčkem zapalování a pomalu otáčíme klikovým hřídelem po směru otáčení
motoru. V okamžiku kdy se rozsvítí žárovka, odečteme hodnotu předstihu ze stupnice
na bloku motoru.
• V případě nesprávné hodnoty upravíme.
• Povolíme rozdělovač a mírným poklepem rukou jej pootočíme (je-li předstih malý,
otáčíme proti směru otáčení vačky rozdělovače, je-li velký, zmenšujeme po směru
otáčení vačky).
• Po dotažení rozdělovače vše překontrolujeme a smontujeme.
Poznámka: Nutná čistota kontaktů přerušovače (bez „pecky“)
Diagnostický přístroj JT 50 (stroboskopická pistole)
Druhy měření:
• úhel styku (sepnutí) kontaktů přerušovače od 0% do 99,9%
• předstih °KH od 0° do 99,9°
• otáčky motoru od 50 – 9990 n.min-1
• napětí akumulátoru (dobíjení) od 10,5V do 16V
• měření odporu od 0 do 99,9 Ω ; 0 – 99,9 kΩ