Zamyšlení nad cenou a smyslem života
Satirický pohled aneb pohled na současnou realitu:
Být či nebýt, to je oč tu běží! Vždyť o co jde? Když nám sedne je to fajn, když ne, stačí ho položit. Ostatně život dostáváme zadarmo, nijak jsme se o něj nezasloužili, tak dá rozum, že na něj vlastně ani nemáme právní nárok. Je tedy normální se svým životem i životy jiných zacházet jak se nám zlíbí. Navíc stačí uvěřit v převtělování duší a máme vyřešeno i svědomí. Pokud jde o zvířata, je přeci jasné že to jsou pouhé věci. Každý pejskař, kočičkář, prasař, koňař, želvounař a jiný ař ví, že jsou to zcela bezduché schránky na jedení potravy. Proč s nimi tedy zacházet jinak. Nic nám nepřinášejí jen chtějí jíst. A květena? Třeba stromy? Akorát stojí v cestě. Vždyť přes ně nevidíme kolikrát ani na náš krásný supermarket, vadí ve výhledu do krajiny a pletou se autům pod kola. Vymýtit a budou mít pravdu naší praprapředci, že země je placka. Dost bylo koule! Země je placatá – to dá rozum. Zbavme se přírody a života a bude líp. Komu? No to už je snad jedno, ne?
Pohled selského rozumu:
Život je základem všeho a proto je naší prioritou právě život chránit na prvním místě. Nejde nám však pouze o život člověka. Selský rozum má své kořeny v dobách, kdy člověk žil v úzkém sepětí s přírodou, tedy tak jak byl stvořen, ať už Bohem, nebo velkým třeskem a následnou evolucí. V obou pojetích je život svým způsobem zázračným darem a jako takový jej musíme brát.
V první řadě jde tedy o život nás – lidí. Mohlo by se zdát, že v naší společnosti není již třeba dbát na lidská práva a svobodu jednotlivce, neboť ta je nám dána zákonem. Ne vždy však je zákon naplňován či vykládán správně. Nicméně stačí stará moudrá poučka, že „Svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého“ a je jasno. Porušování tohoto pravidla pak musí být velmi zásadně trestáno a to omezením svobody omezujícího. Nejvýraznější porušení svobody a práv je vražda. Ta musí být trestána daleko přísněji, než je tomu nyní. Stávající tresty za úkladné a brutální vraždy musí platit pro zabití nižšího stupně a člověk, který brutálně či úkladně nebo přímo nájemně zavraždí jinou osobu se nesmí již nikdy vrátit do běžného života. V samostatné kapitole se budeme zabývat i otázkou trestu smrti. Ve stručnosti však nutno naznačit, že trest smrti je nepřjatelný. Takové plýtvání životy nelze přijmout. Zároveň však nevidíme důvod zacházet s brutálními vrahy humánně. Tito zločinci se tak v našem pojetí stávají vhodnými pokusnými objekty k závěrečným testům léčiv a rovněž dárci orgánů. Je to kruté? A jejich zločin snad není?
Zároveň nelze přijmout za samozřejmé, že se zvířaty se bude nakládat jako s věcmi. Týrání zvířat musí být tvrdě trestáno a zabití zvířete s výjimkou zvířat chovaných pro potravu musí být nezákonné a trestané nikoli pouze pokutou, nýbrž ztrátou svobody, byť by mělo jít o alternativní tresty. Je naší povinností chránit zbytky přírody, které se naší činností stále zmenšují.
Rovněž ani na zdánlivě neživou přírodu nelze pohlížet dále jako na neživou. Stromy jsou pevnou součástí našeho života už tím, že nás zásobují kyslíkem. Proto je nezbytné stromy chránit, zvláště pak staré a vzrostlé stromy, kterým trvalo desítky let, než dosáhly své velikosti a staly se velkými plícemi světa. Není možné bez skutečné nutnosti (nezávisle ověřená nemoc stromu atp.) během několik minut zničit vše, co předchozí generace zasázely pro nás, co desetiletí rostlo a co je naší povinností zachovat i budoucím generacím a rozmnožovat to o naše bohatství.
Právě to, musí být hlavní motto dnešních lidí: Po nás přijdou naši synové a dcery a budou se ptát kdo jim svět zanechal v takovém stavu v jakém je?!!!
Komentáře
Přehled komentářů
Bezdomovec si za vraždu kamaráda odsedí 14 let.
Novinky.cz
Bezdomovec si za vraždu kamaráda odsedí 14 let
Dál bychom návrh,abychom vrah nejen sedel a taky odpracoval za tu dobu pobyt ve vazbe a cenu života zabitého
O vraždě morální,sociální,...
(Valerij, 14. 1. 2010 4:52)
"Nejvýraznější porušení svobody a práv je vražda. Ta musí být trestána daleko přísněji, než je tomu nyní."
Myslím se v součastne době musíme rozlišovat vraždu (a taky porušení prav a svobod) nejen fizíckou,a taky vraždu psichíckou,vraždu morální,vraždu sociální,vraždu intelektualni nebo emocionální.To znamená ,že a trest taky musí být ne jen fyzický a psychický,morální,sociální,intelektuální,emocionální,...Pro oběti máme v vtom směru odškodnění za zdravotní,morální nebo psychickou újmu.To ale je hmotná odškodnění.Jakým sposobem potrestat zločinců morální,psichícký,...?
odpracovat cenu života
(Valerij, 15. 1. 2010 16:58)