Lovec
25. 9. 2011
Pro učení jeho schopností je nutné investovat:
8 bodů obratnosti
|
6 bodů inteligence
|
Tabulka 2: Dovedností body na další stupeň
stupeň
|
Triviální
|
Lehké
|
Střední
|
Obtížné
|
Těžké
|
VŠ
|
2
|
3
|
5
|
7
|
9
|
Š
|
3
|
5
|
7
|
9
|
11
|
Pr
|
4
|
7
|
9
|
11
|
13
|
D
|
5
|
9
|
11
|
13
|
15
|
VD
|
6
|
11
|
13
|
15
|
17
|
Do
|
7
|
13
|
15
|
17
|
19
|
úroveň
|
magy
|
úroveň
|
magy
|
1
|
5
|
9
|
49
|
2
|
9
|
10
|
57
|
3
|
13
|
11
|
65
|
4
|
18
|
12
|
74
|
5
|
23
|
13
|
83
|
6
|
29
|
14
|
92
|
7
|
35
|
15
|
102
|
8
|
42
|
16
|
112
|
+ ST k útočnosti luků, tesáku, oštěpu a kopí
+ ST k útočnosti luků, tesáku, oštěpu a kopí
Při boji s tesákem má lovec bonus ST/4 k inc.
S každou zbraní zvlášť se může naučit bojovat rychleji a získává bonus k inc ST/4.
magy: dle uvážení – ST/5
dosah: 1 sáh
rozsah: 1 jed
vyvolání: 10 – ST/4 inc
trvání: stále
Pokud Lovec do kouzla investuje více magů než je nebezpečnost jedu, tak dojde k jeho neutralizaci.
Při dopadu zbraň vybuchne se silou, která je závislá na množství magů ve zbrani. Během tohoto útoku dojde ke zničení zbraně. Lovec získává bonus k zásahu ST*5%.
magy:
|
5
|
trvání:
|
5 – ST/10 inc
|
rozsah:
|
polokoule před lovcem (záda nejsou krytá)
Životy štítu: 5 + ST
šíp snižuje o 0.5
šipka o 0.8
oštěp o 2
nůž o 1
sekera o 1.5
hvězdice 0.8
|
magy: 2 – ST/10
rozsah: jídlo a pití
dosah: dotyk
trvání: stále
vyvolání: 1 – ST/10 inc
Lovec pozná po seslání kouzla otrávené jídlo nebo pití.
magy: 12 – ST/4
dosah: dotyk
rozsah: ochočené zvíře
vyvolání: 8 – ST/4 inc
trvání: 1 hod
Zvíře se chová jako s inteligencí lovce.
Zbraň kromě normálního zranění způsobuje zranění ohněm, ledem a energií a to každým typem za ST/4. Jeden zásah odebere ze zbraně 6/ST magů.
magy: 1 – ST/16
dosah: 0
rozsah: 1 šíp
vyvolání: 1 – ST/10 inc
trvání: do zásahu
Šíp zraňuje při zásahu i energií a to 1-2 životy a poškozuje zbroj za desetinu.
Lovec šetří své pohyby a jakákoliv obrana ho stojí o ST/16 inc méně.
magy: 3 – ST/10
dosah: 0
rozsah: 1 šíp
vyvolání: 1 – ST/10 inc
trvání: do zásahu
Šíp při zásahu zraní za 3 – 9 životů a má vlastnosti bílé střely, která je velmi účinná proti všem magickým a nepřírodním tvorům.
Díky lehké zbroji získává Lovec bonus ke všem obranám ST/2.
magy: 1 – ST/16
dosah: 0
rozsah: 1 šíp
vyvolání: 1 – ST/10 inc
trvání: do zásahu
Pokud šíp projde zbrojí, tak zraní dotyčného ještě mrazem za 1-4 životy.
magy: 1 mag za 500 mn
dosah: dotyk
rozsah: 1 předmět nebo osoba
vyvolání: 2 – ST/10 inc
trvání: 10 + ST kol
Postava se při pádu pohybuje rychlostí pírka.
magy:
|
podle uvážení
|
rozsah:
|
1 s2
|
past
|
bonus síly (cíl) = (ST + magy)/2 = drží/ uvolnil se
|
trvání:
|
1 hod
ale při chycení se každých 5 kol past snižuje o 1
|
vyvolání
|
10 – ST/8 inc
|
magy:
|
2
|
rozsah:
|
lovec
|
dosah:
|
0
|
trvání:
|
1 směna
|
výsledek:
|
ST/ 2 bonus k obraně
- ST x 5 % k zásahu střelnou nebo vrhací zbraní
|
vyvolání:
|
4 – ST/10 inc
|
magy:
|
1
|
rozsah:
|
max. 3 šípy na jednou
|
dosah:
|
(10 sáhů + ST x 2) za 1 mag
|
výsledek:
|
dokonalá trefa za hod 2k6
|
vyvolání
|
1 – ST/10 inc
|
Lovec vysloví jednoduchý příkaz s vrhací zbraň se mu vrátí do ruky, pokud je ve zbrani dostatek magů na návrat. Návrat zbraně stojí vzdálenost/2-ST magů.
magy:
|
1 mag za 500 mn
|
dosah:
|
dotyk
|
rozsah:
|
sil/ 4 + ST sáhů z místa
sil/ 2 + ST x 2 sáhů s rozeběhem
do výšky je to pak polovina doskočené vzdálenosti
|
vyvolání
|
6 – ST/10 inc
|
rozsah:
|
1 + ST/ 4 zvířat
|
past:
|
Lovec bonus charismatu + Roz = 1 – ST + bojovnost = nepovedlo se/ ochočení
|
výsledek
|
druhý den se past opakuje, ale je o 4 nižší
TÚ: nehází se druhý hod
Ú: povedlo se
N: nepovedlo se zvíře je rozzuřené
TN: zvíře útočí první dva útoky jako nečekané
|
vyvolání:
|
10 – ST/4 inc
|
magy:
|
2
|
rozsah:
|
1 šíp
|
účinek:
|
+ 1 – ST/2 zranění ohněm
|
vyvolání
|
1 – ST/10 inc
|
pohlcení kouzla:
|
lovec dokáže využít magy z nepřátelského kouzla:
magy x ST x 0.1
úspěch nebo neúspěch závisí na velikosti volného místa v luku. Pohlcení řekne PJ.
|
účinek:
|
rychlost při poklusu o ST/ 10 mil/ hod vyšší, únava jako při chůzi
|
magy:
|
1
|
rozsah:
|
1 šíp
|
prorazí zbroj:
|
ST x 2 bez ztráty účinnosti, zbytek se projeví v útočnosti
|
ostatní materiály:
|
dřevo: ST x 5 coulů
|
|
kámen: ST coulů
|
|
železo: ST + 2 coulů
|
vyvolání
|
1-ST/10 inc
|
převede se:
|
35 + Int + 5 x ST% magů
|
Pokud lovec v boji používá luk tak se jeho doba míření snižuje o ST*0,3/8, doba nabíjení se snižuje o ST*0,2/8.
účinek:
|
lovcům se dostřel zvyšuje o ST sáhů u vrhacích zbraní a o ST x 2 sáhů u střelných
|
magy:
|
1
|
VŠ:
|
část s nejnižším počtem životů
|
Š
|
zbroj na jednotlivých částech těla
|
Pr
|
počet životů na jednotlivých částech těla
|
D
|
zranitelnost zbraněmi
|
VD
|
zranitelnost živly
|
Do
|
ostatní zranitelnosti
|
|
Lovec odhalí zranitelnost tvora.
|
vyvolání:
|
8-ST/4 inc
|
5 dnů za sebou musí dát lovec do zbraně všechny magy určené na daný den. Pak je zbraň připravená s 0 magy na používání.
magy:
|
3
|
rozsah:
|
lovec
|
dosah:
|
ST x 5 sáhů
|
výsledek:
|
vidí černobíle
|
trvání:
|
1 směna
|
vyvolání
|
10 – ST/4 inc
|
magy: 8 – ST/4
rozsah: osoba
dosah: dotyk
vyvolání: 2 – ST/8
trvání: ST směn
Lovec získá všechny výhody normální kamufláže, které zahrnují viditelnost postavy.
V boji pak získává bonus k obraně a útoku (ST+4)/4. Ti co na něho střílí si počítají postih ST*8%.
Možnost mít častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Dvojnásobné zranění u střelby se zvyšuje o ST, které se zadává do bonusu.
Možnost mít častěji kritické zásahy. Při hodu na útok se jeho šance mění podle toho jak dobře ovládá tuto schopnost. Obrany se tyto bonusy netýkají.
V tabulce jsou zapsány podmínky pro další hod.
VŠ
|
1.hod - 6; 2.hod - 6
|
Š
|
1.hod - 6; 2.hod - 5
|
Pr
|
1.hod - 5; 2.hod - 6
|
D
|
1.hod - 5; 2.hod - 5
|
VD
|
1.hod - 5; 2.hod - 4
|
Do
|
1.hod - 4; 2.hod - 5
|
účinek:
|
zvířatům a hmyzu i obřímu klesá bojovnost o ST + 4
|