Dovednosti pro všechny
náročnost: 2 T obr
+ ST / 2 k obratnosti
náročnost: Tr sil Tr obr
Dvěmi zbraněmi se provedou dva útoky za kolo. Nejdříve první zbraní a potom druhou zbraní na konci kola. Pokud je postava pomalejší, tak provede oba útoky za sebou. Druhý útok bude většinou vedený jako nečekaný, protože né všichni mají dvě obrany.
Náročnost se ještě upravuje podle typu zbraně:
kombinace |
úprava síly
|
úprava obratnosti
|
lehká x lehká |
0
|
5
|
lehká x střední |
1
|
4
|
lehká x těžká |
2
|
3
|
střední x střední |
3
|
2
|
střední x těžká |
4
|
1
|
těžká x těžká |
5
|
0
|
|
sz
|
úč
|
oz
|
inc
|
vš
|
- 1 / - 3
|
- 3 / - 2
|
- 1 / - 2
|
-3.2 / -11,4
|
š
|
0 / - 2
|
- 2 / - 1
|
0 / - 1
|
-2.4 / -10,6
|
pr
|
1 / - 2
|
- 2 / 0
|
1 / 0
|
-1.6 / -9,8
|
d
|
1 / - 1
|
-1 / 1
|
1 / 1
|
-0.8 / -9,0
|
vd
|
2 / - 1
|
- 1 / 2
|
2 / 1
|
0 / -8,2
|
do
|
2 / 0
|
0 / 3
|
3 / 2
|
0,8 / -7,4
|
OZ se vypočítá jako polovina OZ zbraně + bonus z tabulky. Pokud se postava bude chtít bránit oběmi zbraněmi, pak se obrany sčítají a inic za akci obrana se odečte od obou zbraní. Další možností je bránit se pouze jednou zbraní.
náročnost: 2 T char
+ ST / 2 k charismatu
náročnost: T odol
normálně postava vydří pod vodou bez nádechu odolnost kol ale s tou schopností se doba prodlužuje o ST x 3 kol
náročnost: L obr
past: bonus obr + ST
hází si: postava = 11 = spadnutí/ úspěšné ovládaní
ověřování: každé 3 hod. při kroku nebo klusu; každých 10 kol při cvalu nebo trysku; v boji jednou za ST kol
TÚ
|
netřeba ověřovat až do konce akce; únava 1 bod za 6 bodů zvířete
|
Ú
|
úspěšně vykonaný manévr; únava 1 bod za 3 body zvířete
|
N
|
na cestách se doslova pere s řízením a unaví se za 1 bod za 2 body zvířete; manévr se nepovedl a postava se musí věnovat zvládnutí zvířete celé kolo v boji
|
TN
|
postava spadla z koně a hází si proti pasti, jestli se zraní je to past Obr + Odol + ST = 14= 1k6/ 2k6 zranění se ještě upravuje podle rychlosti jízdy (procházka, chůze + 0; spěch + 2; poklus + 3; běh + 5; sprint + 7
|
boj na zvířeti:
· postava je o třídu větší
· na postavy přímo před zvířetem lze útočit se zbraněmi o délce 1,5 a více
· do zad lze na postavu útočit pouze se zbraněmi délky 2
· postava získává k obraně bonus obratnosti zvířete, vždy alespoň 1
náročnost: O sil L Obr
past: bonus síly + ST+obr/7
hází si: postava = 14 = poškození/ opravy, výroba
ověřování: u každého výrobku nebo opravy
TÚ
|
perfektně vyrobená či opravená zbraň bez jediné chybičky
|
Ú
|
oprava nebo výroba se zdařila, ale je o maličko horší než od opravdového profesionála
|
N
|
oprava se nezdaří je spotřebován materiál a kus je stále ve stejném stavu, výrobek je téměř nepoužitelný
|
TN
|
na místo opravy dojde k poškození; vstupní suroviny jsou zničené a výrobek žádný
|
náročnost: 2T sil
+ ST/ 2 k síle
náročnost: T obr
past: bonus obratnosti + ST
hází si: postava = 14 = nechutnost/ krása
ověřování: každé dílo
TÚ
|
dílo se nesmírně líbí; velmi autentický obraz
|
Ú
|
dílo se líbí; lehce se rozená co je na obrazu
|
N
|
dílo je nepochopeno, vzbuzuje posměch
|
TN
|
portrétovaná postava je uražena, autor vyhnán; naprostá obludnost
|
náročnost: S sil
ST x 5 mn
náročnost: S int O sil Tr obr
akce obrana je díky této schopnosti snížena o ST/32 inc.
náročnost: S sil
past: bonus síly postavy – AKZ ( z deníku, první list) – typ vody (klidná 0, slabá řeka 1, silná řeka 3, peřeje 5) + ST*2
hází si: postava = 9 = plave/ topí se
ověřování: jednou za směnu
TÚ
|
další ověření za 6 směn
|
Ú
|
plave
|
N
|
postava se začne topit: v prvním kole ztrácí 1 stínový život, v druhém 2, atd. a každé kolo je past o 1 vyšší. Postava se také unaví stejně jak ztrácí životy.
|
TN
|
stejné jako N, ale životy ubývají po 5
|
Tato dovednost se nemusí učit. Je to jen informace, že je možné za 3 body z jedné vlastnosti získat bod 1 k vlastnosti jiné.
náročnost: T sil
+ ST/ 10 mil/ hod
náročnost: T sil Tr obr
+ ST/ 2 sáhů
náročnost: S sil L obr
past: bonus síly + ST+obr/7
hází si: postava = 11 = poškození/ opravy, výroba
ověřování: každé tři hodiny
TÚ
|
netřeba ověřovat až do konce dne
|
Ú
|
úspěšně vykonané dílo
|
N
|
postava dílo zkazí a musí ho 9 směn opravovat
|
TN
|
postava zkazí dílo natolik, že ho musí celé udělat znova, navíc zničila materiál a výrobek může při pádu někoho zranit
|
náročnost: O obr
past: bonus obr+ ST
hází si: postava = 11 = poškození/ opravy, výroba
ověřování: jednou za výrobek
TÚ
|
téměř jako od mistra
|
Ú
|
výrobek je sice funkční, ale nikterak úhledný
|
N
|
výrobek se vůbec nepovedl
|
TN
|
výrobek se zdánlivě povedl, ale při prvním použití se rozpadne
|
náročnost: T sil
ST x 3 sáhů + dostřel
náročnost: 2T int
+ ST x 3 k nalezení objektu nebo mechanismu
náročnost: T odol
+ ST x odol/ 6 k maximu bodů únavy
náročnost: S sil L obr
past: bonus síly + ST+obr/7
hází si: postava = 11 = poškození/ opravy, výroba
ověřování: každé tři hodiny
TÚ
|
netřeba ověřovat až do konce dne
|
Ú
|
úspěšně vykonané dílo
|
N
|
postava dílo zkazí a musí ho 9 směn opravovat
|
TN
|
postava zkazí dílo natolik, že ho musí celé udělat znova, navíc zničila materiál a výrobek může při pádu někoho zranit
|