Halong Bay a Cat Ba Island

25. 3. 2012

Poslední úmorná cesta, tentokrát do Hanoje. Tady se naše cesty s M+M rozdělují na pár dnů. Já jedu do Halong Bay na 3 dny a M+M si půjčují motorku a jedou jižně od Hanoje.

Po 12ti hodinové jízdě, kdy jsme se tentokrát nijak extra nevyspali, nás v 7 ráno vysazuje bus v Hanoji. Ubytováváme se a já zjišťuju co stojí 3 denní výlet do Halong Bay a kdy, že odjíždím. No než to všechno vyřeším – takové drobnosti, že se mi snaží prodat výlet za 3mega (3000kč):-D blázen jeden, si myslí, že na to kejvnu. Nakonec skončíme na 1,5 mega a ještě usmlouvám, že místo dvojlůžáku, který bych s někým musela sdílet ho budu mít sama pro sebe a to za stejnou cenu J No stíhám akorát přebalit věci z krosny do batůžku a autobus směr Halong City už je tu. Už mě snad ani nepřekvapuje, že v mikrobusu pro 14 lidí nás jede 18 :-D Uličku zastaví dalšíma 4ma sedačkama :-D Za 3 hodiny jsme na místě a místo slunečného počasí je pod mrakem a docela chladno…Jsem ráda, že jsem si zabalila (čistě náhodou) bundu a ponožky :-D Nastupujem na loď a vyrážíme. Halong Bay je zatažené v mlze, vápencové ostrůvky vystupující z vody, nejsou úplně dobře vidět, ale mohlo by být i hůř. Vyhazují nás na jednom z ostrovů, kde nás posílají na prohlídku jeskyně, no jak by řekl Aleš – „Koněprusy už jsem viděl“ nijak mě to neuchvátilo. Navíc přede mnou bylo asi dalších asi 300 lidí a takhle si vážně návštěvu jeskyně nepředstavuju. Čekáme v přístavu, až si nás vyzvedne loď, načež jsme svědky neuvěřitelných lodních srážek, protože Vietnamci prostě čekat na nic nebudou…takže se každý rve, jen aby byl první u břehu a aby první odjel, takže do sebe narážej, je slyšet jak padá nádobí, no prostě klasický den ve Vietnamu :-D po půl hodině odstrkování a postrkování se dostáváme na loď a odjíždíme směr Fishing Village, kde si půlhodinku projíždíme okolí na kajaku J a odmítáme si koupit ananas za 110kč :-D

Večer se přesunujem do hotelu na Cat Ba Islandu. Upřímně je to snad ten nejhorší pokoj v kterým jsem kdy bydlela, všechno je vlhké, ale aspoň nemám na stěnách plíseň jako ostatní.

Navíc se dozvídáme, že druhý den budeme mít program až od 3 odpol. což se mi teda moc nelíbí…zaplatila jsem si přece 3denní výlet, levný to zrovna nebylo, tak jaképak volno. Ale co, řikám si, aspoň toho využiju a podívám se do Hospital Cave, která za války sloužila k ukrytí Vietnamských vojáků. Bavím se o tom ještě večer s nějakýma Němkama a oni, že by se možná taky přidali, tak řikám, že v poho, že teda ráno se domluvíme.

No a ráno na snídani si ke mně sedá Casper (Dán) a že co mám dnes v plánu. Tak říkám, že Hospital Cave a jestli se chce přidat. Casper, že si chtějí s klukama půjčit motorky a že se teda klidně můžu přidat a zajedem i do té Hospital Cave. Nakonec se přidávají i Němky, takže nám to akorát vychází na 4 motorky, 4 kluci a a 4 holky J

Do Hospital Cave je to jenom kousek a tak tam za chvilku jsme. Parkujeme motorky a přichází pán a že vstupné je 30tis d. (podle Lonely je to 15) a že nám musí otevřít bránu a pak jí zase zavřít. No řikáme si, že aby nám otevřel bránu za 15 na hlavu to je trochu moc, tak to usmlouváváme aspoň na 20 na jednoho. Z pána se ve finále vyklupe ten nejlepší průvodce za celý pobyt ve Vietnamu. Hned po otevření kovových dveřích zasazených do skály, mizí někde v útrobách a vyskakuje oblečen v uniformě a se zbraní v ruce JJ Což byla jen jedna z perliček J Jeskyně má 3 patra. První používali na příjem pacientů, operační sál, lůžkovou část a druhé patro slouží jako kino, tělocvična a spol. místnost a ta 3tí na scházení se pohlavárů a řešení válečných věcí J Dokonce mají ze 3tího patra rychlou únikovou cestu (skokem do bazénu, který je v prvním patře J), kdyby náhodou něco J

Prohlídka končí a my se shodujem, že za takového průvodce by jsme klidně těch 30 dali J Za odpoledne zvládáme projíždět celý ostrov, který je vážně nádherný, stavíme každou chvíli kvůli fotkám, zastavujem i na pláži, když na chvíli vykukuje sluníčko a děláme spoustu skupinových foto. Nějak jsme si jako parta sedli a máme pocit, že místo 2h se známe už hrozně dlouho a všichni dohromady spolu takhle cestujem. Národnostní mix je Německo, Dánsko, Belgie, Kanada a ČR J

Volný den, se ve finále otáčí v to nejlepší co se nám mohlo stát :-D Ve 3 odpol. nás průvodce bere do Národního parku, kde máme 1,5h na to vylézt na vrchol místní hory a dostat se zpět. Cesta by údajně měla být v pohodě, což znamená, že je plná parádního bahna, takže mám žabky krásně obalené a sotva je odlepuju od země J Nakonec to vzdávám a celou cestu absolvuju bosa. Je to vážně zážitek, když se mi bahýnko dostává mezi prsty u nohou :-D Večer ještě řešíme další kix a to když máme spát na lodi a průvodce se snaží roztrhnout naší 8mi členou skupinku na 2 lodi, kvůli nedostatku místa na lodi. Tak bojujem za to, abychom mohli být všichni pohromadě a jestli by jsme to nemohli vyřešit nějak jinak. Místní průvodci mají přístup stylu – "Im just a guide so why do you bother me. I dont care". Což nás vážně rozpaluje do běla :/  Já se nakonec vzdávám svého soukromí a beru jednu z Němek k sobě a tím pádem na druhou loď může jít Vietnamský pár, kterému to dozajista zas až tak moc vadit nebude J Kajutky jsou krásné malinké a má to své zvláštní kouzlo spát na lodi J

Druhý den ráno se už v podstatě jen vracíme zpět, opět kolem ostrůvků, je o něco lepší počasí, takže znova všechno fotíme J

Vracíme se do Hanoje, kde se rozdělujem, každý spíme v jiném hotelu, ale večer se scházíme na večeři a pár pivek a završujem tak naší společnou cestu J Cestu máme tak nějak zhruba všichni stejně naplánovanou a tak to vypadá, že se ještě potkáme v Thajsku J

Já se na hotelu potkávám opět s M+M a druhý den brzy ráno odlétáme zpět do Saigonu a odtud ve 3odpol. odjíždíme autobusem do Kambodži J

Nemůžeme se dočkat, upřímně už máme toho vietnamského chování plné zuby J