Mekong Delta

14. 3. 2012

10.3.

Další den jedeme společně s Martou a Michalem (M+M) na výlet do Mekong Delta. Navštívíme spoustu ostrůvků, projedeme se po jednom z nich na kole, navštívíme výrobnu kokosových bonbónů, které jsou vážně výborné a ochutnáme místní med :-) Pak jsme povozeni na malých lodičkách po jednom z mnoha ramen Mekongu. Dostaneme typické Vietnamské kloboučky a projíždíme mezi bambusy a stromky, úzkou říčkou. Je to paráda a děsná romantika, jen kdyby tam nebylo tolik turistů a spousty loděk. Trochu to pak ztrácí to své kouzlo. Co je ovšem naprosto nekouzelné, je jak všude chtějí prachy. Úplně za vším vidí peníze a je to až nechutné, jak vám vnucují aby jste si koupili náramky a brýle a snaží se vám zalepit boty atd.Navíc dokážou být i pěkně nepříjemní. Procházíme i trochu města a rozhodujem se, že v pondělí už si to namíříme do Dalatu (menší horské městečko). Kupujeme open bus tickets (6 zastávek) a můžeme kdykoliv přistoupit a vystoupit za 49dolaru,takže až do konce pobytu nebudeme muset řešit dopravu. Navíc je to v lůžkové úpravě, takže některé trasy se dají jet přes noc a tím ušetřit za ubytování. Jsem ráda, že už jedeme ze Saigonu pryč, to motorkové šílenství a ta hektičnost města mi vůbec nedělá dobře. Až moc rychle jsem si zvykla na to klidné malé městečko na NZ, kde 5 aut za sebou se stává dopravní kolonou :-D Pondělí Jízdenku máme koupenou na 7 ráno ze Saigonu do Dalatu. V pul 9 konečně přijíždí autobus a my můžeme nastoupit. Na dodržování času se tu moc nehledí. V Dalatu jsme měli být ve 2 odpoledne, přijíždíme v půl 5 a hned se na nás vrhají řidiči motorek s nabídkou odvozu, s díky odmítáme a soukáme se do přistaveného auta, které je v rámci společnosti (bus) zdarma. V Lonely Planet si najdeme ten nejlevnější hotýlek a směřujeme tam :-) Ubytování jsme nakonec v pěkném malém 3lůžkovém pokoji, s možností wifi (ve Vietnamu celkem samozřejmostí), s možností vyprání a půjčení motorek (na den 5dolarů) a to za pouhých 15dolarů za pokoj. Dostali jsme od majitele i typ na restauraci (předpokládám, že jí vede asi někdo z rodiny) a najedli jsme se tam za krásných 20kč :-) Zítra se tam stavíme určitě zas :-)