Dublin - den čtvrtý - Glendalough

15. 4. 2010

PONDĚLÍ – 23.11.2009 – Glendalough – drsná země, jemná whiskey

Vstáváme na půl 9, já už klasicky...nejdřív snídaně, pak buzení... Z si užívá..může budit Kt pícháním… J

A protože je ještě brzy (dle mých špatných výpočtů totiž vyrážíme o hodinu dříve), což Kt velice těžce nese, vzhledem k tomu, že si to dokázala velmi rychle propočítat na čas, který mohla strávit v posteli, navštěvujeme TK MAX a začínáme řešit otázku kam to všechno dáme...

Nicméně čas busu je zde a tak vyrážíme – tentokrát jen za 20 a jen na 90 minut cesty do Glendalough – poutní místo sv.Kevina. J

Na místě je nám doporučena OPTIMALNÍ trasa a tak zazimujeme a vyrážíme.. a jelikož pán říkal že času dosti.. fotí se každý kámen… jelikož jak tvrdí Kt – podívej... to je pěkný... já to vyfotím...

A tak první třetinu cesty jdeme asi hodinu a půl.

Já nadšená, to snad ani nemusím psát…šplhám se podívat až k vrcholu vodopádu (a je to vážně úžasný pohled) kdo to nezažil, stěží pochopí J Pochvaluju si trekovou nepromokavou obuv, která se mi vážně vyplatila... i ten plot, za který se asi nesmělo se mi hodí..párkrát bych už bez něj asi seděla na zadku :-D

No a ačkoli ze začátku to Z teda moc nebere.. již u stromu uznává, že pěkné to tu je.. a od doby co zjistí, že nestíháme jí to baví vše ještě mnohem víc :-P

Jelikož poslední bus který z tohoto poutního místa odjíždí je v půl 5 a když nestihneme ten jsme v řiti – buď přespat v hotelu (drahé), stopovat (nebezpečné) a tak se snažíme o to raději dojít.. a pro Z je to konečně nějaký zážitek..

Já odpovědně hlídám mapu i Kt – která stíhá do toho všeho i fotit :-D aneb jakápak panika :D

Pohled z hor, dolů na jezera je vážně impozantní (být čas, člověk se kochá daleko déle) a konečně je to to, na co jsem se tak dlouho těšila, že opět uvidím při své opětovné návštěvě Irska.

No a tak vítr déšt bahno.. prostě jdeme – jo kam se na to hrabe přežití :D nakonec vše dopadá tak že stopuju koho se dá (stále jsme totiž 3km daleko a máme už jen 10min do odjezdu), ale zastavuje mi až náš pan busák a tak je vše zachráněno.. ale dost máme.. aneb jak říká Kt: tak to bychom měly

no a náš pěkný večer pokračuje i nadále.. jelikož máme dnes v plánu konečně trochu poznat v Irsku ten noční život – k čemuž slouží převážně čtvrť Temple Bar..

nicméně než holkám (Marta s Terkou) skončí škola máme ještě dosti času.. a tak se jdeme trochu cournout po městě.. po cestě narážíme také na pravá Irská jablka – která prostě musíme mít :-D a jak hlásí Z maj tu i banány :-DDDD

Večer pak jdeme s Terkou (Marta nás mění radši za Edwarda) na jedno dobré jahodové pivko za 5 a ačkoli Z by vydržela zůstat tu sedět celý večer a pivovar je vážně krásnej.. kapela se chystá.. není čas ztrácet čas – doma čeká volný večer .-) (aneb zřejmě jako jediná jsem si uvědomila, kolik že triček by bylo za 10€, která bychom daly za další dvě piva).

Ten den také vznikla spousta hlášek a tak aspoň v rychlosti:

Kt: mám Bl  jako lesního muže (lezla jsem k vodopádu)

Kt: ty máš dvě šály?..

Bl:  NE..

Kt:  to vypadá jak když máš jednu tmavší a jednu delší

Thank you Sir – po té co jsem vyfotila procházející rodinku J

A opět doceněná hláška: Drsná země – jemná whisky – při pohledu z hor na jezera..