Tipy a triky
Vítejte v sekci tipy a triky pro Gothic 1. Naleznete zde tipy všeobecného charakteru, tipy na zajímavé poklady a různé podobné přilepšení, ale i tipy jako třeba aktivace koncertu skupiny In Extremo.
1. Všeobecné tipy
2. Schovaný Gilbert
3. Poražení každého nepřítele na malé úrovni
4. Boháčem za stína
5. Jak mít spousty lektvarů
6. Jak mít tuny masa
7. Jak skolit trola
8. Jak si vydělat prodejem drogy
9. Jak zabít ohnivou ještěrku
10. Jak získat ke konci hry přes 200 tisíc zkušeností
11. Poklad v domě Rýžového lorda
12. Poklad za vodopádem
13. Strážcem i mágem Ohně ve Starém táboře
14. Koncert skupiny In Extremo
15. Poklady ve Starém dole
16. Výbava strážce Jackala
17. Poklad ve skřetím hřbitově
18. Zbroj hned ze začátku hry
19. Zbroj ZDARMA / Hospoda na jezeře v Novém táboře
20. Přivydělání úkolem od Larese
21. Jak zabít královnu důlních červů na 1 ránu
22. Jak získat platidlo na půl hry
23. Dvounásobné zkušenosti z NPC postav
24. Přilepšení na začátku hry
25. Pár zkušeností do začátku
26. Dobrá výbava do začátku hry
27. Kupa rudy
28. Triky s proměnami
nahoru
Všeobecné tipy
Pár dobrých rad do života v Kolonii:
* SEJVUJTE, SEJVUJTE, SEJVUJTE. A to neustále, po uplynutí každý pěti minut, zabití silné příšery, splnění úkolu, atd. Ale vytvořte si tak pět pozic, do kterých hru střídavě ukládejte. Uvidíte sami, že při nějakém krachu se vám budou záložní pozice náramně hodit. Pokud na tuto radu nebudete dbát, může se vám stát (stejně jako mě), že uprostřed hry nad tím pěkne zapláčete.
* Pokud jste slabí, tak při boji vylákejte vždy jedno zvíře ze skupiny a bokem ho oddělejte.
* Nezabíjejte hned Muda. Uvidíte, že se s ním chvilku pobavíte.
* Buďte tvrdí a odměnychtiví. Vyplatí se to.
* Pokud se mlátíte s lidským protivníkem a zvítězíte, nepřítel upadne jen do bezvědomí. Po chvíli zase vstane. Pokud jej ale chcete totálně oddělat, musíte na ležícího protivníka dát akci. Vaše postava jej pak dorazí. To ale nelze provádět s tupými zbraněmi jako jsou palcáty či kladiva.
nahoru
Schovaný Gilbert
Na začátku hry se hodí každý bod zkušenosti a proto nepohrdejte možností získat je úplně zadarmo! Kousek od Starého tábora se nachází jeskyně se schovaným kopáčem Gilbertem. Když jej objevíte, obdržíte 100 zkušeností, což není moc, ale na začátku hry se to hodí.
Kde tedy Gilbertova jeskyně je? Vyjděte ze Starého tábora jižní branou a hned za ní zahněte doprava směrem na Nový tábor (obr 1). Po chvíli uvidíte řekněme "schody" (obr 2). Vyskákejte po nich a vejděte do jeskyně (obr 3), kde čeká Gilbert s již zmiňovanými zkušenostmi.
Obr.1 Obr.2 Obr.3
nahoru
Poražení každého nepřítele na malé úrovni
Porazit i silného nepřítele s klackem a sílou třeba 10 je opravdu jednoduché. Stačí určité zvíře nalákat do vody, plavat kus od břehu (obr. 1), pak se zase vrátit kolem zvířete (obr. 2) tak, aby jste si mohli stoupnout jenom vy a dotyčná bestie pořád plavala. Při plavání útočit nemůže, ale vy stojíte a bojovat můžete, tak do ní klidně můžete bušit, kolik chcete (obr. 3).
Obr.1 Obr.2 Obr.3
nahoru
Boháčem za stína
Když hrajte za Starý tábor a jste alespoň stín, můžete vlézt do chatrčí a kopáči i stínové vás nechají napokoji. Žádné tasení meče a vyhazování. Klidně můžete chatrč vykrást a stejně vás nechají. Tak si můžete celkem přilepšit. Ale musíte být minimálně stínem. Kopáči ani stínové sice nepatří zrovna k nejbohatším, ale i tak se to hodí.
nahoru
Jak mít spousty lektvarů
V pozdějších fázích hry vám už nebude stačit léčit se jídlem nebo rostlinami. Takové léčení je totiž hodně zdlouhavé. Pak už jsou potřeba lektvary. Ty jsou celkem drahé a prodávají je vždy nějací mágové, kteří jich mají požehnaně. V poslední kapitole, kdy se budete moci teleportovat do Starého tábora, najdete na hradě jednoho mrtvého mága Ohně, který má u sebě těchto lektvarů plnou pr...:) Ale jestli vám to stále nestačí, můžete zajít do Nového tábora a zabít Riordiana, mága Vody, který také obchoduje s lektvary. Ostatní mágové a žoldáci z toho nebudou nadšení, ale při vaší síle by vám neměli dělat potíže. Riordian má u sebe asi třikrát víc lektvarů než ohnivý mág, takže do konce hry jste za vodou.
nahoru
Jak mít tuny masa
Tento tip zaslal Martin Šrámek
Tento tip využívá malé chybičky ve hře, ale dá se s ním přijít k velkému bohatství. I z jediného kousku masa se z vás můžou stát multimiliardáři. Takže základem je obyčejné neopečené maso. Můžete jej získat snad z každé příšery. Např. mrchožrout, krysokrt atd. Pak jednoduše přijděte k nějaké pánvi, jakoby jste si maso chtěli opéct. Jen si k ní stoupněte, ale neklekejte. Pak otevřete inventář a snězte jedno maso. Místo jezení ale začne vaše postava opékat. Nahlédněte zpět do inventáře a zjistíte, že máte masa dvojnásobek. To je co? Tak to můžete dělat do nekonečna.
nahoru
Jak skolit trola
Jsou v podstatě dva způsoby, jak zabít trola. Teda pokud nepočítám destruktivní magii. Ten první je použít svitek Zmenši nestvůru, čímž se trol dostane do přijatelnější velikosti, a pak už není problém ho zabít. Druhý je jít do něj natvrdo. Boj nablízko má dvě varianty. U obou ale musíte mít velkou sílu a zbraň s velkým poškozením. U první možnosti běžte úplně k němu, jinak se netrefíte, a mlaťte do něj, co to dá. Nebude se moci bránit a tudíž vás nesejme svojí pěstí. Každopádně si dávejte pozor, ať se mu to nepovede. Druhou variantou je vypít lektvar rychlosti a běhat kolem trola. Vždy trola oběhněte k jeho zadku a dejte mu několik ran. Trol se začne pomalu otáčet, tak máte trochu času. Až k vám bude skoro čelem, zase jej oběhněte atd. Tak jej zabijete celkem bez problémů.
nahoru
Jak si vydělat prodejem drogy
Prodejem drogy z bažin si lze dobře vydělat. Dříve než se přidáte k nějakému z táborů můžete v Novém táboře u vchodu do velké jeskyně potkat jednoho ze spáčových vyslanců Baala Kagana. Můžete jej přesvědčit, aby vám dal deset kusů drogy pro distribuci po táboře. Drogu můžete prodávat banditům i žoldákům a to za 10 nugetů za kus. Přičemž si můžete všimnout, že banditi či žoldáci vaši nabídku s radostí přijmou a také na závěr rozhovoru poznamenají, že když budete mít zase, máte se zastavit.
Musíte být trošku silnější, abyste si mohli tímto způsobem vydělat. Prostě prodejte drogu nějakému banditovi (žoldáci jsou na vás moc silní) a pak ho zmlaťte, drogu si vemte zpátky a prodejte ji znova za dalších 10 nugetů. Takto to můžete dělat do zbláznění.
nahoru
Jak zabít ohnivou ještěrku
Ohnivé ještěrky jsou velmi nepříjemné bestie, jelikož na vás při boji chrlí oheň. Ten může vaše životy zredukovat celkem rychle. Tedy jen pokud jste na suchu. Pokud v ještěrkou bojujete ve vodě, oheň vám (logicky) neubližuje. Potom je pak daleko jednoduší ji porazit. Jednoduše vlezte do vody. Střelte lukem, kuší nebo kouzlem po nějaké ještěrce a počkejte až doběhne k vám do vody. Ve vodě ji oddělejte a je to. Někdy se stane, že na sebe nalákáte početnou skupinku, to ale také není žádný problém. Když jste ve vodě tak, že už plavete, ještěrky na vás nemohou a odcházejí pryč. V tomto okamžiku se přibližte k břehu tak, abyste stáli na nohou, vyvolejte inventář a rychle vypijte pár lektvarů. Tak to můžete udělat vždy, když vás ještěrky zraní.
Obr.1 Obr.2 Obr.3
Tento způsob je určitě mnohem rychlejší a bezpečnější, než bojovat s ještěrkou na suchu.
nahoru
Jak získat ke konci hry přes 200 tisíc zkušeností
Tento trik je jako ušitý pro mágy (a také ověřený jen za mágy, resp. nekromanty). Nicméně 'obyčejný' člověk nejspíše použije k postupu nad 40 level menší trik s démonama ve Spáčově chrámě. V jedné místnosti se spínači, když otočíte špatným, vyleze démon. Tak to můžete dělat do nekonečna. Nicméně existuje mnohem elegantnější způsob. Hodí se, když máte jako mágové hodně many, jelikož časté doplňování je ztráta času. O co tedy vůbec jde?
Základem jsou kouzla, která vám přivolají na pomoc nějakou příšeru. Jistě jste někdy zkoušeli vyvolat např. kostlivce. Také byste měli vědět, že pokud vyvoláte kostlivce, tak jej můžete zabít jako normální příšeru a získat za něj zkušenosti. A to je důležitý faktor, kterého využijeme. Takže už k věci. Skočte za Xardasem a ponakupujte všechny vyvolávací svitky, co má. Jedná se cirka o 50 armád temnot, 50 vyvolání démonů, 110 vyvolání kostlivců a 50 vyvolání golemů. Ale pozor. Cena nákupu se pohybuje kolem 100 000!!! Je tedy nutné mít u sebe potřebné věci, kterými vyrovnáte cenu. Prodejte vše nepotřebné. Vynikající je prodat lektvary rychlosti, kterých byste měli mít přes 600 pokud jste vyvraždili a okradli všechny tři prodejce lektvarů v Kolonii (Riordian, Torrez, Baal Cadar).
Až vše koupíte najděte si dobré místo, kde všechno uskutečníte (já jsem si vybral Starý tábor, ze kterého nemůže nikdo utéci). Stoupněte si na nějaký velký plácek a začněte vyvolávat. Nebuďte troškaři. Vyvolejte třeba 60 kostlivců a následovně je všechny zabijte. Obzvláště elegantním způsobem si mohou počínat mágové šestého kruhu, kteří zakouzlí smrtelnou vlnu z Uriziela (pokud ji vyjmuli) a je po kostlivcích. Může se stát, že někteří přežijí, ale druhá vlna je už dostane. Ale pozor. Tato operace je velmi náročná na chod počítače. Pokud nemáte dostatečně silný stroj, vyčarujete např. místo 60 kostlivců jen 30. Oplatí se schovat se do nějakého domu, abyste kostlivce neviděli a pak začarovat. Párkrát se mi totiž stalo, že se mi z toho kompl zbláznil. To samé opakujte i s démony. Horší to je s golemy, kteří jsou vůči magii téměř imunní. Ty musíte dát zbraní. Ale ty zkušenosti za to stojí.
nahoru
Poklad v domě Rýžového lorda
Rýžový lord není zrovna třikrát příjemný týpek. Společně se svým parťákem Leftym dennodenně komanduje rolníky na rýžových polích Nového tábora. Je na čase mu to za všechny vrátit. Ve svém baráku má truhlu s pěknýma věcičkama, které se náramně hodí do začátku hry. Jednoduše tam vlezte (obr 1) a truhlu vypačte - kombinace LPLLLP (obr 2). V truhle se nachází: 130 nugetů, 5 rýžových pálenek, 6 rýží, 20 mincí a 2 opečená masa.
Obr.1 Obr.2
Je pravda, že z toho někteří nebudou zrovna nadšení. K názornému vysvětlení dané situace doporučuji použít ostří vaší zbraně...
nahoru
Poklad za vodopádem
Nedaleko Starého dolu je malý vodopád (obr 1). Zdánlivě obyčejný. Ovšem pokud jej pořádně prozkoumáte, zjistíte, že jím lze proplavat (obr 2) do malé jeskyně (obr 3).
Obr.1 Obr.2 Obr.3
V jeskyni najdete lektvar esence many, svitek telekineze a truhlici (2 paklíče, 2 piva, svitek léčení, 20 šípů).
nahoru
Strážcem i mágem Ohně ve Starém táboře
Vstoupíte-li do řad Starého tábora, stanete se stínem. Po splnění úkolu Výměšek z důlních červů můžete být přijati Thorusem mezi strážce nebo Corristem mezi mágy Ohně. Nicméně můžete se přidat jak k strážím, tak k mágům.
Jak na to? Jděte do hradu. U brány vás zastaví Thorus a nabídne vám členství u stráží. Odmítněte s tím, že vás zajímá spíš cesta magie. Nyní běžte k mágům Ohně a řekněte Corristovi, že se přidáte do jejich řádu. Budete muset zodpovědět pár otázek. Corristo vás pak vyzve ke složení přísahy a odejde po schodech k pentagramu. Nyní jděte za Thorusem a přidejte se ke strážím. Od kováře Stonea dostanete zbroj a meč. Od Scorpia se můžete naučit zacházet s kuší. Od Thoruse boj s obouručními zbraněmi, ovšem je nutné být na 2.úrovni v jednoručních zbraních a navíc samotný trénink stojí 70 dovednostních bodů (1.úroveň 30, 2. 40).
Poté se vraťte za Corristem a absolvujte přísahu Ohně. Získáte róbu mága Ohně a pár darů od ostatních členů řádu. Přísahu Ohně můžete složit klidně i ve zbroji stráže.
Ale pozor! Jakmile se přidáte k mágům Ohně, vaše členství u stráží končí! Nadále jste mág Ohně a veškeré možnosti stráže mízí. Tedy i možnosti učení u Thoruse a Scorpia. Umění obouručních zbraní se už nikde ve hře nebudete moci naučit. Z celé této akce tedy vytěžíte "pouze" lehkou zbroj stráže a meč stráže.
nahoru
Koncert skupiny In Extremo
Německá verze Gothica má v sobě jednu věc, kterou ostatní jazykové verze neobsahují. Jedná se o koncert skupiny In Extremo ve Starém táboře. Kvůli autorským právům byl v neněmeckých verzích deaktivován, ovšem přes konzoli Marvin módu ho můžete znovu aktivovat. A to následovně:
1. Musíte být s postavou ve druhé kapitole.
1. Nahrajte tedy uloženou pozici z druhé kapitoly.
2. Pokud ji nemáte, založte novou hru. Do konzole v Marvin módu napište "insert sh" (bez uvozovek). Vložíte tzv. storyhelpera, který dokáže posunout příběh, kam chcete. Promluvte s ním, vyberte druhou kapitolu a následně některou z dalších možností. Objeví se vám obrazovka symbolizující vstup do druhé kapitoly.
2. Běžte do Starého tábora a stoupněte si před pódium (napravo od hradní brány).
3. Přes konzoli vložte všechny členy koncertu, tj. 7 hudebníků, 4 fanoušky, tanečnici a plivače ohně. Jsou to cheaty
* insert InExtremo_DrPymonte
* insert InExtremo_TheFlail
* insert InExtremo_ThomastheForger
* insert InExtremo_Unicorn
* insert InExtremo_Yellow Pfeiffer
* insert InExtremo_Lutter
* insert InExtremo_Flex
* insert iefan1
* insert iefan2
* insert iefan3
* insert iefan4
* insert charlotte
* insert IE_397_Announcer
4. Nyní jděte ven z tábora. Třeba ke Cavalornově chatrči.
5. Zadejte v konzoli "zTrigger InExtremo_musik" (bez uvozovek).
6. Vraťte se do tábora. Promluví s vámi plivač ohně a zábava začíná.
Na závěr pár obrázků:
nahoru
Poklady ve Starém dole
Ve Starém dole je mnoho postraních chodeb, kde lze přijít k zajímavým věcem. Když jdete od Iana dolů, narazíte na dva postávající templáře (obr 1). Kousek od nich je jeskyně s několika důlními červy (obr 2) a v ní další malá jeskyňka, kde na zemi leží Prsten plamenné ochrany (odolnost proti ohni +3).
Obr.1 Obr.2 Obr.3
Když jdete od hromady rudy (úplně dole) do jedné z postranních chodeb, před kterou stojí strážce (obr 4), najdete na zemi ležící kostru (obr 5) a vedle ní Kostěný luk (zranění 36). Kousek dál ještě vylezte po žebříku (obr 6) a na plošině nahoře seberte Prsten menší obratnosti (obratnost +5).
Obr.4 Obr.5 Obr.6
Jděte od hromady rudy (úplně dole) do jedné z postranních chodeb (obr 1), vyřiďte důlní červy (obr 2) (pokud na ně nemáte, můžete je nalákat k templářům kousek opodál) a pokračujte až na konec chodby, kde na zemi leží dobrá jednoruční zbraň Drtič kamene - zranění 37 (obr 3).
Obr.7 Obr.8 Obr.9
nahoru
Výbava strážce Jackala
Jackal je strážcem ve Starém táboře. V honosné těžké zbroji stráže hlídá distrikt tržiště. Určitě jste si všimnuli, že nosí pěkné zbraně. Těžký samostříl - zranění 90 - a jednoruční sekera Kostilam - zranění 54. Vskutku krásné kousky, které mohou zdobit i váš inventář a to už i v první kapitole!
Jak na to? Jednoduše. Je potřeba mít dost síly, dobrou zbraň a nebýt totální amatér v boji. Pokud mám být konkrétní, tak sílu přes 50, zbraň nejlépe Drtič kamene (nepředpokládám, že budete mít ze začátku hry něco lepšího), ale mělo by stačit i Žihadlo krvavé mouchy, které má například Lefty z Nového tábora, a být alespoň expert v boji s jednoručními zbraněmi (to vše dohromady se dá zvládnout do šestého levelu).
Pak už stačí vyhledat Jackala a mlátit ho hlava nehlava (obr 1, obr 3). Je pravda, že vás sejme (obr 2) na jednu nebo dvě rány, ale vy mu uberete značnou část zdraví. Vezme si od vás rudu, ale zbraň vám nechá a hlavně si nedoplní zdraví! Takže vstaňte, vylečte se a mlaťte jej znovu. Tak to opakujte až do doby, než padne, kolikrát to bude, záleží jen na vašich schopnostech. Nakonec ho samozřejmě oberte o jeho věci a rudu, co vám vzal.
Obr.1 Obr.2 Obr.3
Jenom si dejte pozor na stráže na hradbách. Když spatří, jak Jackala skolíte, začnou po vás střílet z kuše, což je poněkud nepříjemné. Proto je lepší ho sejmout někde mezi chatrčema, aby to ostatní strážci neviděli.
nahoru
Poklad ve skřetím hřbitově
Do skřetího hřbitova se dostanete v rámci úkolu Skřetí hřbitov. Hned na začátku můžete vidět systém jakýchsi výklenků. V každém takovém výklenku jsou mumie, které většinou skrývají nějaký poklad. Většinou magické svitky, lektvary, prsteny a amulety. Některé výklenky jsou kvůli mřížím nepřístupné. Na následujících screenshotech se můžete podívat na, řekněme, nejideálnější cestu po výklencích.
Ve výklenku č.2 (obr.1) je spínač, který otvírá výklenek č.3.
Ve výklenku č.7 (obr.3) je spínač (šipka), který otvírá výklenek č.12.
Ve výklenku č.12 (obr.5) je spínač, který otvírá výklenek č.14.
Ve výklenku č.14 (obr.6) je spínač (šipka), který otvírá výklenek č.13.
Obr.1 Obr.2 Obr.3
Obr.4 Obr.5 Obr.6
nahoru
Zbroj hned ze začátku hry
Jak získat hned ze začátku hry pro váš slabý charakter nějakou zbroj? No není ani tak těžké jako nákladné. Celkem dobrá se dá koupit od Fiska, obchodníka ze Starého tábora. Stojí ale pěkný peníz (500 nugetů). Ale doporučuji si na ni našetřit, pokud chcete být silnější. I slabá ochrana této zbroje jde v boji poznat. Skolíte tím i silnější příšery, které byste tak normálně neskolili. Např. ještěrky či vlky zabijete už dost brzo. Investice se vám tak mnohonásobně vrátí ve zkušenostech.
Další zbroj můžete koupit třeba od templářů, jež střeží vchod do tábora v Bažinách. Záleží na vás.
nahoru
Zbroj ZDARMA / Hospoda na jezeře v Novém táboře
Nechce se vám platit velké peníze za zbroj od Fiska? Máme pro vás řešení. Zaskočte do Svobodného dolu a před jeho branou vyhledejte chlapíka jménem Swiney. Prokecněte ho a nabídněte své služby kopáčům. Zcela ZDARMA jen tak od řeči vám dá své rudařské kalhoty. Nemají sice velkou ochranu, ale ze začátku hry se to dost hodí. No a zadarmo? Byli byste blbí, kdybyste odmítli.
Nicméně vypadat jako rudař a vydávat se za něj, má ještě další výhodu. Do hospody na jezeře v Novém táboře mají vstup zdarma jen banditi a rudaři. Stačí když bude mít na sobě onen rudařský oděv a máte vstup zdarma. Stačí říci, že jste rudař. Obyčejně totiž musíte platit vyhazovači 100 nugetů, takže výrazně ušetříte.
nahoru
Přivydělání úkolem od Larese
Znáte quest jménem Obchodník s drogou? Lares v něm po vás chce, abyste mu přinesli 400 magických nugetů, které získáte za prodej drogy Baala Isidra. Místo toho, abyste z vlastních peněz obětovali 200 nugetů pro Larese, jděte za Baalem Isidrem před zadáním úkolu a drogu z něj vymlaťte. Pak si vemte ten úkol od Larese a jděte za Baalem Isidrem, který vám tu drogu dá znovu. Suma sumárum získáte 200 nugetů. Nic moc ale do začátku se hodí.
nahoru
Jak zabít královnu důlních červů na 1 ránu
Stačí mít 5 many a jeden svitek ohnivé koule. Pořádně nabít a vypálit. Královně to ubere tak čtvrtinu zdraví a pak sama zemře. Nemusíte se otravovat s neustálým mlácením do ní - a riskovat tak zbytečnou ztrátu životů.
nahoru
Jak získat platidlo na půl hry
Jiste víte, že u obchodníků se dá platit i předměty. A proto je dobré využít questu Roznašeč vody pro Leftyho ve kterém si mate vzít od Rýžového lorda vodu. Trik spočívá v tom, že si té vody můžete vzít v podstatě nekonečno a tou vodou také můžete platit. Máte tedy o finance na půl hry postaráno.
nahoru
Dvounásobné zkušenosti z NPC postav
Když někoho zmlátíte, dostanete zkušenosti. Za další zmlácení už sice další nedostanete, ale když NPC necháte znovu vstát a odděláte ji lukem, zkušenosti vám opět přibudou!
nahoru
Přilepšení na začátku hry
Na začátku hry je dobré vypáčit truhly v kovárnách v Starém táboře a v Bratrstvu. Nachází se v nich kupa zajímavostí a hlavně materiál na výrobu spousty mečů které zabezpečí placení výdajů na hodně dlouhou dobu. Nejlepší je krást v noci, když v kovárně v Starém táboře není nikdo a v bažinách jen tři novicové.
nahoru
Pár zkušeností do začátku
Když jdete od místa výměny směrem ke Starému táboru, za chvilinku dojdete k opuštěnému dolu (obr. 1). Vyjděte po cestě nahoru až k mostu (obr. 2), ale na něj nechoďte. Místo toho si všimněte přírodních schodů (obr. 3), po kterých se dá vyskákat na větší trávou zarostlou plošinu s několika stromy, krásným výhledem na Starý tábor, ale hlavně dvěma mladými mrchožrouty, dvěma mladými krysokrty a goblinem s kyjem.
Obr.1 Obr.2 Obr.3
nahoru
Dobrá výbava do začátku hry
Dostaňte se na hrad (při Thorusovi proběhněte s vytasenou zbraní - normálně vás pustí) a vyprovokujte nějaké strážce (obr. 1). Běžte na sráz (obr. 2) a skočte dolů (s vytaseným mečem a kousek nad zemí začněte šermovat - přežijete). Stráže skočí za váma a na rozdíl od vás se zabijí (obr. 3). Stačí je obrat a máte skvělou výbavu. Dejte si jen pozor, abyste takhle nezabili nějakou questovou NPC postavu, či potřebného učitele.
Obr.1 Obr.2 Obr.3
nahoru
Kupa rudy
Když vás někdo zmlátí tak určitě víte, že vám vezme polovinu vaší rudy. Pokud vstanete, uzdravíte se a porazíte toho zloděje tak bude mít rudy dvojnásobek! Tak to můžete opakovat pořád do kola a mít rudy i milion.
nahoru
Triky s proměnami
Svitky proměny v různé bytosti skrývají spoustu možností.
* Stoupněte si úplně ke dveřím a použijte svitek proměny. Hrdina by se měl objevit za dveřmi (nefunguje vždy).
* Když potřebujte skočit z velké výšky, proměnte se na něco silného jako důlní červ nebo chňapavec, kteří při pádu neztratí moc života.
* Když si chcete pořádně zalétat, tak se proměnte na krvavou mouchu - nejenže se nezabijete pádem z výšky, ale klidně zdoláte i skály s 90° sklonem!
* Jako číhavec dokážete přeskočit dost velké jámy.
* V podobě žravé štěnice můžete prolézat pod dveřma.
* Jako chňapavec můžete pod vodou plávat kolik chcete a nedojde vám kyslík.