NEXT-GEN:Co nás potkalo a nemine!
Next-Gen znamená další-generace.Jde nové možností využití hardwaru.
Tak začneme:
1.Direct X10-Nový ovladač, který je zatím jen na Win:Vista umožňuje maximální využití hardwaru.Podle předpokladů bude X10 i na Win:XP kvůli nátlaků ze všech stran, ať vývojářů nebo hráčů.
2.Motion Blur-Známé rozostření obrazovky, nebo-li rozmazání které dodává v určitých chvílích skvělý efekt.Známe např.: z NFS:U2, TDU:U, MOH:Airborne, atd...Jde již o starší efekt z Direct X9.
3.Pixel a Vertex-Shader-Pixel je bod na obrazovce.Můžete si ho všimnout pokud máte natavené nízké rozlišení 800/600.Ti co mají 1280/1024 mají vystaráno a ti co mají 1600/1200 už nemluvě.Shader je stín a jde o stínování a lepší ztvárnění a zobrazení objektů a celé obrazovky.Momentálně je maximum 4.0, ale standart je 2.0 a již nastává éra 3.0.
4.HDR-Nová technologie umožňující realné nasvícení scény při přechodu z tmy na světlo.Velmi povedená technologie, které bude využívat HALF-LIFE 2.
5.Historie-Je mnoho povedený enginů, které jsou už nedostačující.Popořadě se zmíníme o Unreal Enginu.Byl využit v Unreal Tournament a tím si zajistil slávu s nevýdanými efekty a zobrazením.Dále Source engine využit v HALF-LIFE 2 a Counter-Strike:Source (jak jinak :D). Tento engine je velmi propracovaný je zde důrazná fyzika, ale nevyužity moderní efekty.Asi nejdetailnějším byl CryEngine použitý ve Far Cry, hře s nejlepším vizuálním zpracováním, který je již také zastaralý.A na konec dva nejmodernější ENGINY!:
Unreal 3.0:Engine postavený na původním Unreal Engines s maximálnímy možnostmi využití a technologiemi a použit v hitech jako BIOSHOCK, Splinter Cell, Unreal Tournament 3.Novinkou je využití Direct X10 a pixel shaderu 3.0.
CryEngine 2.0:Mistr mistů všech mistrů hahaha.Asi nejdokonalejší engine na světě.Nástupce CryEnginu s naprostou dokonalostí a použitím v chystaném a již dokončeném herním konceptu CRYSIS.Již z počátku šlo o velmi slibný pokus, který byl dotažen k dokonalosti.Taktéž využivající Direct X10 a vlastně jeho prezentace možností.Pravděpodobně byl použit a využit pixel shader 4.0.
6.NEXT-GEN HRY-Je to už nějaký ten pátek kdy byly použity next-gen technologie.Asi to odstartoval Splinter Cell:Double Agent běžící na Unreal 3.0 Enginu a následovník BIOSHOCK také na tomto enginu.Tyto hry jsou již už v plném proudu.Hotová novinka, jménem CRYSIS je asi nejočekávanější.Střílečka postavena na CryEnginu 2.0.Jde mluvit o nejlépe zpracované zobrazení možností dnešních technologií.
7.Závěr-Každý ví, že technologie se rychle zlepšují a nezastavují se a opět za rok příjde s něčím novým.Pro nás to znamená dobrý i špatný dojem.Dobrý v lepším zobrazení a vše okolo a horší v tom, že na do těchto možností musíme investovat do nového zařízení. Doufám že sem vás vzal trochu do budoucnosti a přitom vás udržel na židly...
Next-Gen znamená další-generace.Jde nové možností využití hardwaru.
Tak začneme:
1.Direct X10-Nový ovladač, který je zatím jen na Win:Vista umožňuje maximální využití hardwaru.Podle předpokladů bude X10 i na Win:XP kvůli nátlaků ze všech stran, ať vývojářů nebo hráčů.
2.Motion Blur-Známé rozostření obrazovky, nebo-li rozmazání které dodává v určitých chvílích skvělý efekt.Známe např.: z NFS:U2, TDU:U, MOH:Airborne, atd...Jde již o starší efekt z Direct X9.
3.Pixel a Vertex-Shader-Pixel je bod na obrazovce.Můžete si ho všimnout pokud máte natavené nízké rozlišení 800/600.Ti co mají 1280/1024 mají vystaráno a ti co mají 1600/1200 už nemluvě.Shader je stín a jde o stínování a lepší ztvárnění a zobrazení objektů a celé obrazovky.Momentálně je maximum 4.0, ale standart je 2.0 a již nastává éra 3.0.
4.HDR-Nová technologie umožňující realné nasvícení scény při přechodu z tmy na světlo.Velmi povedená technologie, které bude využívat HALF-LIFE 2.
5.Historie-Je mnoho povedený enginů, které jsou už nedostačující.Popořadě se zmíníme o Unreal Enginu.Byl využit v Unreal Tournament a tím si zajistil slávu s nevýdanými efekty a zobrazením.Dále Source engine využit v HALF-LIFE 2 a Counter-Strike:Source (jak jinak :D). Tento engine je velmi propracovaný je zde důrazná fyzika, ale nevyužity moderní efekty.Asi nejdetailnějším byl CryEngine použitý ve Far Cry, hře s nejlepším vizuálním zpracováním, který je již také zastaralý.A na konec dva nejmodernější ENGINY!:
Unreal 3.0:Engine postavený na původním Unreal Engines s maximálnímy možnostmi využití a technologiemi a použit v hitech jako BIOSHOCK, Splinter Cell, Unreal Tournament 3.Novinkou je využití Direct X10 a pixel shaderu 3.0.
CryEngine 2.0:Mistr mistů všech mistrů hahaha.Asi nejdokonalejší engine na světě.Nástupce CryEnginu s naprostou dokonalostí a použitím v chystaném a již dokončeném herním konceptu CRYSIS.Již z počátku šlo o velmi slibný pokus, který byl dotažen k dokonalosti.Taktéž využivající Direct X10 a vlastně jeho prezentace možností.Pravděpodobně byl použit a využit pixel shader 4.0.
6.NEXT-GEN HRY-Je to už nějaký ten pátek kdy byly použity next-gen technologie.Asi to odstartoval Splinter Cell:Double Agent běžící na Unreal 3.0 Enginu a následovník BIOSHOCK také na tomto enginu.Tyto hry jsou již už v plném proudu.Hotová novinka, jménem CRYSIS je asi nejočekávanější.Střílečka postavena na CryEnginu 2.0.Jde mluvit o nejlépe zpracované zobrazení možností dnešních technologií.
7.Závěr-Každý ví, že technologie se rychle zlepšují a nezastavují se a opět za rok příjde s něčím novým.Pro nás to znamená dobrý i špatný dojem.Dobrý v lepším zobrazení a vše okolo a horší v tom, že na do těchto možností musíme investovat do nového zařízení. Doufám že sem vás vzal trochu do budoucnosti a přitom vás udržel na židly...
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář