Azyl
za čest, pořádek a povinnost
Feudální svatá říše, nejmocnější království Ashanu. Království středověkých rytířů a mnichů, s převládajícím přístupem k magii světla a andělským elitním jednotkám. Říše si zvolila za symol gryfy, které šlechta používá ochočené jako "létající psy", někdy si je přímo sedlá. Na bojišti jsou jednotky Azylu proslavené obrovskou odolností a silou, s tendencí řešit vše spíš pomocí brutální přímočaré síly mocných a hrdých vojáků, než delikátním magickým uměním. Hrdinové Azylu si dokážou osvojit dovednosti podporující hurikán oceli a vzteku, kterým zasahují úder přímo do centra nepřátelských kohort.
Též známí jako | Rytíři světla |
Přiřazená barva | světle modrá, bílá a zlatá |
Uctívají | Elrath, Drak světla, Anděl |
Filozofie | "Zákon a pořádek" spíše než "Dobrota a slitování" |
Země / království | Svatá gryfí říše |
Hlavní město | Talonguard |
Klíčové symboly | "Svaté slunce", gryf |
Stručná historie
Počátek
>Rok 3: Vznik Sokolí říše
Sokol Mocný sjenocuje lidská království (zakládá říši, která se jednou stane frakcí Azyl). Proroctví tvrdí, že rod sokolů setrvá tak dlouho jako samotný svět..
>Rok 28-40: Války ohně
První velká invaze démonů. Většina andělů během bojů zahynula. Přeživší našli útočiště v Sokolí říši, kteká se zvyšujícím tempem odvrací od Draka vzduchu (Sylath). a přiklání se na stranu draka světla.
>Rok 48: Sokolí říše se stává Svatou sokolí říší - založení svobodných měst východu
Král Brian Sokol dává neomezenou moc Řádu Draka světla. Lidské království je přejmenováno na Svatou sokolí říší. Roste rozkol mezi lidmi,kteří jou vucení oopustit svoji víru v Sylath. Mnoho z nich opouští Území říše a zakládá Svobodná města východu.
Nový věk
>Rok 843: Čtvrté zatmění - Sokolův poslední let
Démoni vtrhnou do hlavního města Sokolí říše a povraždí celou královskou rodinu. Jakmile se podaří Démony zahnat, vypukají boje mezi šlechtou, která se snaží získat volný trůn. Kníže Ivan z Gryfu dobývá zkrvavenou korunu. Říše je přejmenována na Svatou gryfí říši.
>Rok 951: Páté zatmění- Válka šedé aliance.
Armády Démonů bojují s kombinovanými silami rytířů Azylů a dalšími dvěma frakcemi. Vladař Alexej Gryf pronásleduje Démony až do samotného podsvětí, kde je ovšem zabit.Jeho duši zachraňuje legendární a tajemný rytíř známý jako Tieru.Ten vtiskne duši padlého vladaře do artefaktu později nazývaného Gryfí srdce.Alexejův syn Nikojal nastupuje znovu na trůn ve věku 6 let.
>Rok 969: Šesté zatmění- Válka královny Isabely.
Zatmění, jež nepředvídal žádný kalendář, uvrhl říši do paniky. Démoni se zjevují v obrovských počtech a směřují na hlavní město Azylu.Tato válka bude později známá jako Válka královny Isabely.
Rolník (vylepšení na: Branec)
Pěšáci a branci patří mezi nejzákladnější jednotky Svaté gryfí říše. Tito vojáci jsou slabí a nedostatečně vytřénovaní, ale jejich jednotky dosahují velkých počtů. Rolníci navíc znamenaní důležitý zdroj přijmů pro své pány, branci zase dokáží efektivně mást své protivníky v bitvě.
Lukostřelec (vylepšení na: Kušečník)
Klíčové jednotky pro oslabení nepřátelských šiků dřív, než se dostanou do vzdálenosti boje zblízka. Lukostřelci Gryfí říše excelují u utopit protivníka v záplavě šípů. Kuše vylepšených střelců jsou velice účinné na nižší vzdálenost.
Anděl (vylepšení na: Archanděl)
Andělé jsou inkarnací Elratha v zemi Ashan a jako takoví představují ukízku jeho nezměrné moci. Tato stvoření světla jsou litými bojovníky a jejich útoky smrtící. Andělé nemohou být zabiti, neboť jakmile se jejich podstata octne v ohrožení, změní se zpět v čirého ducha a navrací se ke svému pánovi. Jako poručíci Elratha získali archandělé moc oživovat padlé v boji a dát jim další příležitost, kterak pomoci svému vládci.
Kněz (vylepšení na: Inkvizitor)
Říka se jim stážci pravé víry Draka světla. Neváhají se zúčastnit každé bitvy proti nevěřícím a všem frakcím, které by mohli ohrozit Řád Elratha. Jako kněží se nezapojují do přímích soubojů, ale raději povolávají hněv bohů na hlavy nepřátelských vojáků a chrání své spolubojovníky podpůrnými kouzly.
Pěšák (vylepšení na: Páže)
Páteř všech bojových sil Azylu. Jsou odolní s dokáží ustát útoky protivníků, zatímco se přesunují ostatní jednotky do zad nic netušících vojsk soupeře. Díky svému mistrovství v boji a obraně dokáží prodloužit i na první pohled ztracenou bitvu.
Jezdec (vylepšení na: Paladin)
Jsou ultimátními ochránci a elitnímy vojáky Svaté gryfí říéše. Sedlajíce silné oře a zakováni v pevných plátovích brněních, se dokáží stát úctyhodnymi protivníky každé jednotce. Zvládnou tryskem překonat velký kus bojiště a zakousnout se do nepřátelských šiků. Paladinové navíc ovládají schopnost zrušit kařdou kletbu negativně působící na vlastní vojsko.
Gryf (vylepšení na: Královský gryf)
Gryfové jsou nejrychlejší jednotky Azylu. Vynikají v každé šarvátce, dokáží proletět nepřátelskými šiky a střemhlavě útočit z nebes. Bohežel v samotném boji nablízko jsou poměrně slabí, ale vždy se brání až do posledního dechu.
Unikátní schopnosti
>Protiúder
Tato schopnost může být vylepšena. V závislosti na její úrovni se zvišuje zranění způsobené odvetnými ůdery jednotek pod hrdinovím velením. Frakce Azyl totiž klade důraz na organizaci a strukturu vojsk.
>Výcvik
Lidé mohou čvičit jednotky nižší třídy na ty vyšší. Výcvik může být proveden pouze ve městech Azylu, ve kterých jsou postavena cvičiště a pouze hrdinou. Hrdinové ostatních ras nedokáží použít Cvičiště a též nezískají požadovanou dovednost. Jednotky jiných ras nemohou být vycvičeny. Na počátku je cena za výcvik vysoká, ale dá se postupně snížit vylepšováním Cvičiště, nebo získáním speciální dovednosti Expertní výcvik.